tisdag 9 juni 2009

Idag har jag fått en del uträttat :)

Jag bestämde mig lite snabbt imorse för att åka till Allum (ett köpcentra lite utanför Gtb) eftersom jag har en del att fixa med innan jag är redo att gå på bröllop. Det var meningen att jag skulle ha åkt ikväll, själv utan barn när Johan kom hem från jobbet, men jag kände att en kväll tillsammans hemma på en vecka kan ju inte skada ;)

Ingela och Arvid var inte sena och hänga på. Det är jag väldigt tacksam för, kul med sällskap och bra med lite smakråd, speciellt eftersom jag gick förbi en klänning som Ingela sedan kom med till provrummet och när jag provade satt den som ett smäck. Perfekt!
Ibland ser det ju för tråkigt ut när det hänger där på galgen..


Vi åt lunch och hade lite småmysigt. Den sista tiden när jag varit och shoppat så har det bara löst sig, nästan på en gång. Då blir ju det hela lite behagligare än att springa med lätt panik i blicken dagen innan. Småkillarna var med och åkte i Ingelas syskonvagn, det kändes som vi var väldigt "fria" när vi bara hade en vagn med oss. Dessutom somnade dom gott efter lunchen, vi fick till och med väcka dom när det var dax att åka hem.




När vi hade hämtat Elin på dagis så var både Elin och Gustav så trött, Elin började tjata om att sitta och titta på film, mitt på eftermiddagen. Det går ju inte... Det blev en liten tur till lekparken, det piggar alltid upp.


Ikväll ska jag och Johan se sista avsnittet av 24 iden sista säsongen, det är så spännande så jag kan knappt vänta ;)

Ha det gott!


Kram

11 kommentarer:

Tant Janet sa...

Vilka underbara bilder!!! Spännande med 24 vi har bara sett de första 3 säsongerna men tänkte hyra det i sommar.

Bernike sa...

Du är en hejare på att shoppa klänningar!! :)
det som alla bävar för gör du på ett kick.

Bra jobbat! <3

HUSnrNIO sa...

Låter som en trevlig shoppingtur:)

Diana sa...

Söta bilder!! Så superfin blogg du har! Tack för kommentaren! Nu ska jag kurera mig, har blivit gemonförkyld...=( Stor kram

Anonym sa...

Håller med Jeanette! Bilderna är verkligen härliga!
Hoppas 24 blir bra!
Kram Anna

Nettan sa...

Haha...nu blir jag alldeles generad ;).
Du är inte så dum du heller & visst är det kul med ansikte på " bloggen ".
Visst är det kul med shopping !
Hrliga bilder fr er dag =)

Ha en fortsatt skön vecka!

Kram Nettan

Livet på Citronodlingen sa...

Vilken tur att du hade ett par "extra ögon" med dig då så att du inte missade klänningen :o) Det är ofta så att det är så tråkigt upphängt att man inte ens funderar på att prova om inte någon annan gör en uppmärksam på det.

Hem och Lycka sa...

Jaa, ibland får man tänka "tvärsom" har jag märkt, när det gäller kläder..

Vad ska ni se sedan då efter 24? ;-) Välkomna imorgon!

kram Mia

Lallis - liv och leverne sa...

Så härliga bilder:)
Kram Lallis

Therese sa...

Du är en verkligen effektiv shoppare!! Och jag lovar att jag var en syn för gudarna, tur att jag mest har äldre närsynt grannar ;-) *ler* Hoppas dufår en fin dag, kram!

Jessica sa...

Visst är det härligt när det går sådär "smidigt" när man shoppar ;-)
KUL!

O visst är 24 spännande, ser det på min dator just tack vare min bror...men har "bara" kommit till avsnitt 7, ett avsnitt per dag för att kunna njuta så läääänge som möjligt, älskar den serien!!

Hoppas du får en jätte fin dag!

Kram!
//Jessica