söndag 19 april 2009

Inte som ny men...



...den blev ju bra mycket bättre!

Det här är vad jag ha slipat och lackat och slipat och lackat och slipat och lackat i veckan.

Stolen var riktigt sliten innan. Jag fick köpa den av en granne för 100 kr =) Den var inte värd en krona mer kan jag säga. Jag vet att dom här stolarna är dyra men som sagt den var sliten. Jag är riktigt nöjd! Jag har en till jag ska slipa och lacka. Den kommer nog bli ännu bättre för den var inte sliten från början.

Det är nog första gången jag renoverar något. Det kommer inte att bli den sista för det var riktigt roligt!

Jag är nog lite mer av en slit och släng, köp nytt tjej. Eller var kanske jag ska säga för jag har börjat tänkt till lite jag med.. Kan bero på att jag har levt på föräldrapenning eller sjukpenning i ca 4 år! Elin är ju 3 år och jag var sjukskriven stora delar av graviditeten.. Likadant med Gustav, jag hann jobba två månader i mellan tror jag.. Dom två månaderna kände jag mig rik =) Kortvarig känsla kan jag tillägga ;-)

Idag ska vi olja in utemöblerna här hemma och rensa kläder.. Dax att titta lite i barnens garderober. Det är nämligen fullt med kläder men dom har ändå inget att sätta på sig. Jag kommer lägga ut lite av kläderna på tradera.

Är det någon som kan komma med ett tips här...

Är det bättre att sälja kläderna styckevis eller i klädpaket? Någon som vet?

Dax att sparka igång söndagen då..

Kram

24 kommentarer:

A & Lilla P sa...

Jag tycker att klädpaketen är enklare att sälja på Tradera, men har du t.ex. något märkesplagg eller lite speciella kläder så genererar det mer att sälja styckvis. : )

Ha en härlig söndag! ♥

Angelica sa...

Duktigt gjort, verkligen, den ser ju ut som ny!!!

Det kanske slutar med att du pysslar lika mycket som jag *skrattar*, för det är riktigt roligt!

Jag borde också gå igenom barnens kläder men det får bli en annan dag, för idag skiner solen här nere!

Ha en härlig söndag..

Kramar

Angelica

Anna sa...

Hej kära Ingela!
Vad fin stolen blev! Visst är det lite kul att fixa till "gamla" saker :-). Även om jag också är ganska dålig på sådant.. Jag är definitivt också en sådan som gärna köper nytt och helt sonika slänger ut det gamla.. Och där måste jag absolut ta och skärpa mig nu, sedan jag blev "singelmamma".. Att till exempel bruka allvar och försöka sälja sånt vi inte använder längre, istället för att slänga eller skänka bort det (eller för den delen låta det stå och skräpa i något förråd..).. Hmm..
Jag har också en hel del kläder, både egna och barnens, som måste sorteras ut. Sen har jag spjälsäng, växasäng, barnvagnar.. You name it! :-) Haha.. Men nu fick jag lite energi här - lika bra att sätta igång direkt!
Ha en härlig söndag!
Kramar,
Anna

Anonym sa...

Godmorgon! Ser att du verkligen legat i senaste veckan! Bra jobbat!
JAg tror som de övriga att klädpaket är både enklare och bekvämare för dig, men är det som sagt några märkeskläder så sälj dem separat!
Ha nu en toppen dag... För min har börjat toppen bra!
Kram Anna

Vero sa...

Klädpaketen lockar fler köpare, men jag har haft kläder till försäljning på Tradera, men jag som är van vid att packa små pärlor tyckte det var ett himla packande. Men paketen gick bäst. Jag la ungefär en 3-4 plagg i varje paket och så hade jag utrop 10 kr på varje paket. Jag ville bara bli av med allt. Men det blev jag ändå inte. *flin*

Ha en fin dag.

Gårdsromantik sa...

Säger som de andra - märkeskläder separat och annat i paket.

Den är ju som ny stolen!

Kram Maud

Livet på Citronodlingen sa...

Va fin den blev!

hemma hos lilla mej sa...

Det var bra gjort.Den ser ju ut som ny.Ha en mysig söndag kramiz ~~~~~RITA~~~~~.

Tess trött tokig morsa sa...

hoppas ni får en fin söndag

kram

Evas sida sa...

Hej! Vilket jobb du har lagt ned på tripp trapp stolarna, det blev jättefint. Har inget tips att ge dig angående tradera, men klädpaket låter väl bra. Ha en fortsatt skön söndag/Eva

Jessica sa...

Hej gumman!
Vad fin stolen blev :) Vad duktig du är!

Jag säljer ganska mycket på Tradera,och jag tycker absolut att klädpaketen går bäst.
Dock tycker jag att du ska sälja märkes-kläder styckvis (om du har det :-) det tjänar man bäst på.
Folk kan vara helt tokiga att buda på det ;-)Sålde Patric 2 år gamla POP-jacka i fredags för 365 kr (!?!) Blev ganska chockad,men det är ju ändå roligt.Trodde inte jag skulle få så pass mycket för den.

Ha en mysig söndag.

Kram!
/Jessica

Carolina sa...

Blev ju superfint!
Är det inga speciella märkeskläder så är det nog bäst med klädpaket, skulle jag rekommendera iallafall! Är du inte med i min tävling om presentkort från Dockklader.se (säljer BÅDE barn och dockkläder) så kika gärna in och var med, avslutas kl 18 ikväll! Kram

Tess sa...

Vad duktig du är. Den ser ju ny ut!
Visst är det kul att hålla på med sånt?
Ha en skön söndag.
Kram

Monica sa...

Hej !!!!
Jättefin blev den !!!!
Och lillstugan också.....!!!!
Nu har du nog fått blodad tand och fortsätter !!!!!
Det brukar bli så.....
Önskar dig en härlig söndag....
Kram,
Monica

2BarnsMamman sa...

Hittade din blogg med alla härliga bilder och ville bara lämna en liten hälsning :)

♥ cloudberrie ♥ sa...

Den fick verkligen ett ansiktslyft! En ny Tripp Trapp stol med bygel och dyna kostar runt 1500 kr (beroende på vilken affär man handlar hos). De begagnade brukar gå på ca 500 kr. Så jag tycker du gjorde ett okej fynd ;) Med tanke på att du var tvungen att helrenovera den. Jag ska sälja vår Tripp Trapp... snart. Jag har bara inte kommit mej för att fixa det. Funderad ett tag på att måla om den och ha kvar den. Men nej, jag är less på den! :)

Angående tradera. Jag tycker det har gett bäst när jag fixat paket för 1 kg eller 2 kg. Men om det är mäkesplagg så rekomenderar jag att sälja de en och en. Paket lockar lite extra om man arrangerar dem i "tema" tex efter färg, stil etc.

ha en skön söndag!

Kram från Eva

Jenny sa...

Oj va duktig du är :) Önskar jag hade samma ork att pyssla! Hoppas ni får en fin dag, kram Jenny

Marie//Tekla Maräng sa...

Gillar den där stolen, den är suverän till barn och snygg blev den efter erat nedlagda jobb.
Ha det gott Marie:)

Frida sa...

Tack gumman för din kommentar!
Men om man får välja mellan att vara rik på pengar eller kärlek, tror jag att valet blir lätt! Du må vara fattig, men inte på kärlek där har du vinnit högsat vinsten & det är det som räknas.
Ha en jättefin kväll med familjen! Stolen blev jättefin...
Kraaaaamar<3

Bibban sa...

Hej gör en liten runda i blogvärlden, och så hittade jag dig. Kommer tillbaka, här fanns mycket att läsa.
Ha en skön söndag
Bibban

Villa Carl Larsson sa...

Tjena moss Ingela!! Rackarns vad du har varit flitig. Stolen blev ju verkligen som ny skulle jag vilja säga. Superbra jobbat!! Du ser.. visst blir man biten. Om än du inte nu målat den eller nåt annat vitt så är det himla roligt att fynda, putsa och måla (lacka). Det gör det hela så mycket roligare också när man lagt ner möda på sakerna själv, eller hur?

Kram Josefin

Mamma Russin sa...

wow.. kanon fin blev den ju.. duktigt gjort... :) det där är nog världens bästa barnstol.. tyvärr har inte stina någon sån.. men teensen hade..

kram

Popprinsessan sa...

Så fint det blev! Jag är tyvärr en sån latis så jag köper hellre nytt än fixar till.. även om det hade varit roligare att kunna säga att "det där har jag fixat!"...

Btw, du vill inte ha ett extrajobb och slipa en trappa nu när du ändå håller på? ;-)

Dorothéa -Nybliven tvillingmamma åt Noah & Jolie sa...

Jag tyckte stolen blev riktigt bra =)
Duktig du är!