måndag 15 juni 2009

Mera galenskap!


Foto: Privat
Foto:Privat
Så här såg det ut när jag kom hem efter att ha hämtat Elin på dagis.

Postbilen stod liksom på elskåpet....

Chauffören var lite skärrad men en kollega kom och hämtade henne och en annan hämtade posten. Min fråga är;

Märkte hon inte att hon kom åt skåpet?
Den här bilen står nämligen uppe på skåpet...

Galenskap!

Fast jag tycker lite synd om brevbäraren, hon hade inte haft körkortet så länge och kommer säkert få lite men av det... Kanske lite extra nervöst och så. Om hon väljer att dela ut post per bil, hon kanske ska cykla.


Galningen med geväret är utsläppt *suck*
Inte så konstigt kanske. Dom håller dom tydligen bara i två dygn.

Han är i varje fall vräkt sen 1,5 månad tillbaka då han var ute full och svingade ett svärd eller sabel i grannskapet! Han har tydligen hotat och trakasserat den här gravida kvinnan och hennes sambo förut för dom har bett dom dämpa sig lite på nätterna. Det har tydligen varit lördag hela veckan där.

Hur har jag kunnat missat detta?

Vi är ju i för sig aldrig hemma och lägger oss tidigt så vi har väl inte riktigt samma dygnsrytm som dom men ändå....

Dom har tydligen tills 31 juli på sig att flytta ut men nu försöker dom få bort dom ganska omgående. Gravida kvinnan törs inte bo hemma och ska föda om ca 4 veckor. På något vis så känns det ju som om det är hon som är drabbad och inte han...

Om dom inte lyckats få bort dom till midsommar så kommer ett vaktbolag att finnas på vår gata!

Galenskap!

Jag vill bara tillägga att vi bor i ett rätt fint och annars väldigt lugnt område. Hur två alkoholister har fått en lägenhet här och kan rådda runt en hyra på ca 10 000 kr övergår mitt förstånd..

Just nu är jag mest glad över att vi inte kommer att vara hemma hos oss på midsommar :)

Jag har en känsla av att den här historien inte är över än...


Kram

18 kommentarer:

Hem och Lycka sa...

Nämen ojoj, vilken parkering! Tror inte ens jag skulle klara den :-D

Bra med info om grannen även för oss som ändå bor bortom hörhåll och synhåll.. Känns inte alls tryggt med såna i närheten och jag är glad att han vägg i vägg med oss har bättrat sig också, även om han också hemskt gärna fick flytta härifrån. Märkligt att såna dönickar hamnar i det här, faktiskt relativt dyra området! Så flyttade vi ju från Biskopsgården med Stadsmissionen vägg i vägg så upplever man detta HÄR, helt sanslöst..

kram Mia

Sjabbig men chic sa...

På er gata händer det saker minsann. Att du överhuvudtaget åker bort, du missar ju all action. Ni behöver inte längta efter sommardeckarna heller, sätt er i köksfönstret bara. Tacka sjutton för att det är hög hyra när det är sån underhållning. Och jag undrar också hur det gick till när postisen körde upp på elskåpet. Kan du inte fråga, det är ju också som värsta mordgåtan.

Kram och kram
Lisa

Livet på Citronodlingen sa...

jösses vad det händer underliga saker där hos er... Hur fasiken lyckades brevbäraren med det där?
Så tråkigt att det alltid är den som inte gjort nåt som blir mest drabbad på nåt sätt...

Frida sa...

Galenskap på alla håll för dig verkar det som ;D
Förstår att det måste vara jobbigt, men skönt att dom är vräkta iaf. Jag har lagt till dig på mina favoritlänkar på min sida, hoppas att det går bra!?
Ha nu en skön galenskapfri kväll.
Puss<3

Sara Mårtensson sa...

Ojojoj..det var verkligen en massa galenskap! Hos er händer det saker :-) Här är det väldigt lugnt och solen lyser med sin frånvaro.
Stackars postkvinnan.. man undrar ju hur hon lyckades.. det var rikigt skickligt må jag säga ;-)
Ha en fin vecka!
Kram Sara

Therese sa...

Ja, jisses, vinner du inte kategorin mest intressanta vardagsmammablogg på mammagalan ja då vette tusan vad som krävs - här händer det diverse törs jag lova *ler*

ia sa...

Hah ha hah ha ser typ ut som när jag körde över betongsuggan uppe vid Willys...
kram

Marie//Tekla Maräng sa...

Allt galet och på en gång också.
Det ska ju vara lagom med action man vill ju inte riktigt var med själv mitt i det.
Stackars tjej hon var väl stressad som hamnade på elskåpet.
Vilken tur att ni hann i tid till bröllopet.
Kram Marie

2BarnsMamman sa...

Oj, oj, oj! Det var värst vilken action det är hemma hos er! Kanske lite för mycket. Hoppas det lugnar ner sig!

Ingrid sa...

Vad kul att du vill vara med i utlottningen. Länken ger dig två lotter!!

Men vilken parkering, man undrar ju i sitt stilla sinne hur det där gått till? Rent tekniskt menar jag ;0)

~Livet i byn

Popprinsessan sa...

Här åker man bort några dagar och då händer det grejor minsann! Spännande med lite action! Fast kanske lite väl bra med grannar som ska skjuta varandra med gevär...

Hur gick det på vv ikväll?
Hade gått upp lite efter helgen i NY, men har insett att det inte blir vägning denna veckan heller eftersom det är midsommarafton på fredag. Idag har jag slarvat med vatten och frukt, men annars hållt mig ganska bra inom mina points. Tar en dag i taget!

CharmKatti sa...

Värst vad det händer grejer hos er!
Stackars brevbäraren, och stackars den gravida tjejen, förstår att hon är rädd. Vem skulle inte vara det, gravid eller inte liksom.

kramar
Katti

Birgitta sa...

Hej
Ser att du bor i riktiga vilda västern. Du saknar minsann inte underhållning. Det förstår du väl, att det är du som får hjälpa till med "artisternas" hyra. Lite lön för mödan måste de ju ha. Liksom den stackars postisen som parkerade så tufft. Rena rama underhållningen.
Ha en skön midsommarvecka.
Kram Birgitta

Wojtan sa...

Ha ha!
Det var verkligen High Chaparall hos er idag!
Har du hört något me rom den After worken som ni planerade?
Skulle vara så kul att ses. Som du skrev till mig så är jag rädd att jag kommer ha ganska fullt upp på galan och jag kommer nog inte hinna babbla allt för myckte, snyft :(

Kram från mig

maria sa...

hahaa vilken klantig brevbärare!

Nettan sa...

Hahaha...mycket ska man se, men detta tar fasen " priset " !!
Hur luckade hon med detta ??

Tur det inte var en människa !
Körkort ska hon då inte ha..*fniss*

Ja, det händer utan tvekan mycke på er gata...vem vet, du kanske är nu " Läckberg " ;).

Men letar inte ni hus ?

Kram Nettan

mammagladh sa...

Men rackarns vilken osis för postis!

Midsommar tips önkas, kika gärna in i bloggen.

http://mammagladh.blogg.se

sofiabergdén . sa...

...och historien var inte över än...
Du skulle bara veta vad jag hittade och hörde när jag rensade deras trädgård i dag på jobbet :O