tisdag 28 april 2009

Jag firar med en tävling!



Jag har tänkt mig en liten tävling för att fira mina 10 000 besökare!

Orden Carpe diem eller fånga dagen som det heter på Svenska ;D

Vad kan passa bättre?

Orden är ca 12 cm höga och kan både ställas som jag har gjort på en hylla eller sättas upp på väggen.

Tävlingen är öppen för alla, både gamla och nya läsare med eller utan blogg!

Tävlingen pågår till och med 20 maj kl 16.00

Gör så här om du vill vara med:

1. har du blogg så länkar du med bilden ovan och lämnar en kommentar under detta inlägg.

2. Har du ingen blogg så maila och tipsa 3 vänner samt maila mig på ingelalala@comhem.se. Lämna en kommentar under det här inlägget, glöm ej att lämna din mailadress!


Lycka till och tack för att ni läser min blogg!

134 kommentarer:

Mamma-Mu sa...

Ha haaa.. Ser att jag är först!!!! Måste skynda mej då!!!!

Jag vill absolut vara med å tävla, länkar självklart till bloggen!!!!

Kram Mimmi

thebromanders sa...

Åh, de är fina!! Vill såklart vara med!

Bernike sa...

Precis sånna har min dotter sökt. Vi är med såklart!
Grattis till 10 000-klubben. jag är där om nått år. =)

Villa Carl Larsson sa...

Tjohoo vilken fin tävling. Grattis till så många besökare!! Jag vill gärna vara med i tävlingen och länkar från min blogg. *Hoppas hoppas* :)

Kram Josefin

Livingroom sa...

Vilka snygga bokstäver. Viss givetvis vara med och tävla.
Grattis till de 10000 besökarna.
Länkar från min blogg.
Hoppas du mår bättre ren.
Kram,
Lotta

LindaH sa...

klart jag vill vara med. skulle passa super på hyllan i köket!

har länkat här: http://tavlingstipsarna.blogg.se/2009/april/ord.html

Vero sa...

JAG VILL VARA MED!
JAG VILL VINNA!
JAG SKA LÄNKA!

Vill ha, vill ha, vill ha....

Popprinsessan sa...

Jag är absolut med! Det skulle vara otroligt snyggt att ha de orden här hemma på väggen som en påminnelse!

Anonym sa...

Åh ännu en supertrevlig tävling...Måste kanske försöka mig på att göra det någon gång...
Men visst vill jag vara med i denna och fira dina 10 000!
Ska sätta mig ner och länka till din sida, ännu en gång! Den är så väl värd att promota!
Ha en toppen fin kväll, min kära bloggvän!
kram anna

Linda sa...

jag är gärna med!

http://lindisentavlar.blogspot.com/2009/04/ord.html

evamar - tävlingsblogg sa...

De där orden skulle passa perfekt hemma hos mig som en påminnelse att göra roliga saker nu och inte alltid spara till sen.

Har länkat i tävlingsbloggen:

http://evamar.blogg.se/2009/april/ord-20-maj.html

Hem och Lycka sa...

STORT GRATTIS till de 10 000! Vad skoj! Klart jag vill vara med och tävla, jättefina bokstäver. Länkat och klart!

Nu kommer mina tomater så smått upp, spännande! Hur går det för dina?

kram

ååååååååå sa...

Jag vill oxå vara med!! Jättefina bokstäver! Vill ha!!!
Länkar! =)
Kram Verra

Nettan sa...

Klart man vill vara med & fira dtta med dig !
Länkar självklart =0)
Kram Nettan

Malin sa...

jag är med!! Länkar till din blogg såklart!!! Ha en fin kväll! M

Frida sa...

Åh så fina ord, för mig är dom helt & fullt associerade med Döda Poeters sällskap.
Hoppas att du haft en mysig dag i solen & att dina 10000 snart blir det dubbla. Jag är med & tävlar, men lägger in inlägget imorron på bloggen.
Kramar<3

*Wojtan* sa...

Hej

Jag vill gärna vara med och tävla. De orden behöver jag verkligen!!

Jag länkar till din tävling innan jag somnar ikväll.
Kram

veronica sa...

Självklart vill man tävla om dessa kloka ord...

Tant Janet sa...

Jag vill såklart vara med. Se min blogg i högermarginalen!!! Superfina.
Hur har du gjort för att få 3 spalter på din blogg??

Louise sa...

Jag är helkass på detta med länkning men lyckades till slut (önskar jag var mer teknisk..). Redo att vinna mao nu! Länkat & klart!

Kram!

Inas sa...

Hej Du!

Klart jag vill vara med och tävla. De är så fina... Självklart länkar jag goa kramar ina

Mollymera sa...

Klart man vill var med!! Har ingen blogg, mailar då vännerna.
Kram Christina

Bokmalen sa...

Vilket fint pris!! Visst är jag med. Har länkat!!
Kramen, Maria

Jessica sa...

Jag är mer än gärna med och tävlar om att "fånga dagen!. ;-)

Länkar med bilden från min blogg!

Må gott!
Kram
Jessica

Malin - I min trädgård sa...

Hejsan! Klart jag vill vara med i din utlottning! Verkligen fint pris, och stort grattis till dina besökare! Självklart har jag länkat!

Kram M

rebecca sa...

Hejsan och grattis till 10 000 besökare!

Jag vill jättegärna vara med och tävla om dessa väggord. :)

Har länkat: http://geshiia.blogg.se/tavlingar/2009/april/205-vaggord.html

Amanda sa...

Grattis till så många besökare! ^^

jag vill såklart vara med och tävla. Underbara ord. Dessa skulle inte sitta helt fel på en list ovanför våran soffa. :o)

Har länkat här:
http://creyla.blogg.se/tavlingar/2009/april/tavling-vaggord-2.html

Uttan sa...

Grattis till så många besökare.
Vill naturligtvis vara med och Tävla!
Jag länkar på min blogg!
Kram!

Therese sa...

Jag är i vanlig ordning med i din tävling! Tipsar i min blogg :-)

Hoppas verkligen du kryar på dig snabbt, förstår att du vill ha kul med tjejerna... Och 20 grader?! Jisses. Men jag ska inte klaga, även här är det varmt, har passat på att ta en friskvårdstimme och promenera i det vackra vädret - stärkande för både kropp och själ!

KRAM

Lilla Rummet sa...

Jag vill gärna vara med och tävla. Har länkat tävlingen till min blogg.
Kram Britt

Miss Nils sa...

Första gången jag är här inne....trevligt! O så har du en tävling, alltid lika roligt!!! Hänger självklart på o har länkat till dig från min blogg! Nu håller jag tummarna!=)

Åsa sa...

Oj 10000 besökare inte dåligt... men beror ju på din trevliga blogg som jag tittar in på då och då.
Länkar till tävlingen i min blogg
http://angelroom74.blogspot.com/

Håller lilla fingrarna o kors för dessa ord skulle passa mig perfekt.

Kram Åsa

Roses & Angels sa...

HEJ! Besöker din blogg för första gången! Vilken mysig sida! Massor med fina bilder och inlägg! Oj man ska kanske också passa på att vara med i din tävling. Vilket fint pris! Länkar från min blogg! Ha det bra kram Christa

Erika sa...

Jag är med och har länkat på www.metrobloggen.se/bravinster

Catriin sa...

Jkart jag vill vara med och tävla... Hade passat jätte bra i mitt nyrenoverad sovrum..

Önskar dig och de dina en skön valborg

Ella sa...

Klart man vill va med super kul med tävlingar o du har en otroligt fin blogg!
Ha en skön kväll o förhoppningsvis solig morgon dag!!

Kram Ella

Hemmalycka sa...

Vad fint! Klart jag vill vara med och länkar givetvis.
Kram Kram

Home By Virginia sa...

Hei... :)

Oi, 10.000 besøkende...!!! Det må feires ja... ;)

Slenger meg på og linker også...

*--- Klem ---*

En Mölnbobos Liv sa...

Jag är med och tävlar om de fina orden. Jag har länkat i min tävlingsblogg

http://molnboanna.blogg.se/2009/april/ord.html

ANNIKA sa...

vill gärna vara med och tävla...
Grattis till alla besök!
mejlar vännerna och dig...ANNIKA G

Karin (Albins mamma) sa...

Hej och grattis för alla besökare :) Jag är gärna med och tävlar, håller tummarna och hoppas på vinst :)

Jag har länkat här : http://albinsmammatavlar.blogg.se/2009/april/carpe-diem.html

Stämningsfullt sa...

Hej!
Grattis till alla besökare :) Vad roligt!
Jag vill gärna vara med och tävla. Länkar i högerspalten.
Kram!

Perlehvit sa...

Kjempefine bokstaver! Blir gjerne med på denne jeg:)
Gratulerer med så mange treff! Så morro:)

Klem

Carro sa...

Grattis till alla besökare!!

Jag vill också tävla =) Har länkat i tävlingsbloggen http://griffelfot.blogg.se/competition/2009/april/carpe-diem.html

Mitt smultronställe sa...

Hej!! Grattis till alla 10000 besök!! Självklart vill jag vara med och tävla1!!
Jag länkar självklart.
Håller alla tummar på att jag vinner!!
Ha det gott, kram Camilla.

Sabina sa...

Grattis till alla besökare!
Jag vill jättegärna vara med och tävla... fin vinst!!!
Länkar i min blogg.
Önskar dig samtidigt en Trevlig Valborg!
Kram Sabina

Marie//Tekla Maräng sa...

Så fin vinst så absolut att jag vill vara med och tävla.
Länkar på vänsterkanten med bild.
Hoppas, hoppas på tur.
Kram:)

Andrea sa...

jag är med och tävlar och länkar här : http://andreahansson.blogg.se/tavling/2009/april/ord.html :)

Maria, Jonas & Inez sa...

Hej

Vilekn fin blogg du har :) Jag är gärna med och tävlar, se http://ungaforaldrar-tavlingar.blogspot.com/2009/04/tavling_30.html

Snäckan sa...

Jag är med och tävlar och länkar till dig!

Hoppas du får en härlig Valborg!

/Snäckan

Malin sa...

Jeg er gjerne med, å linker til deg!
Gratulerer med såå mange besøkende!
jeg nærmer meg også, å da blir det konkurranse hos meg:)

Klemmer Malin

Louise L sa...

hejhej!

Jag vill självklart vara med, jag tycker "carpe diem" är ett vackert ord med en vacker betydelse!

(har mailat både dig och några vänner!)

HA EN TREVLIG VALBORG!

Anonym sa...

hejsan. vill vara med och tävla. och mailar lite vänner, plus dig.
ha en skön helg!
martina_holst@hotmail.com

MariMaja sa...

Ja jeg vil gjerne være med! Linker på bloggen min :)
Klem fra Maja

heavenandearth sa...

Då var det dags för tävling hos dig igen! Vad kul!!
Jag hoppas jag har turen med mig denna gången!!

Länkar hos mig!!!

Ha en riktigt skön långhelg!!
Kram! Iréne

heavenandearth sa...

Heehee!
Glömde ju...
GRATTIS till alla besökare!!!
Vad härligt!!

Iréne

Carola L sa...

Jag är med och tävlar!
Länk till tävlingen finns i min tävlingsblogg: http://mammamuh.blogg.se/tavla

Hosio sa...

Är absolut med! :)
Har länkat från min tävlingsblogg : http://hosio.blogg.se/2009/may/tavling-ord.html

Malin sa...

Det är så stilrent å fint med ord som detta! Självklart vill jag tävla om dessa.

Länkar på min blogg.
http://mtlftavling.bloggagratis.se/2009/05/01/1633985-carpe-diem/

Ha det så bra!

Jessica och Johan sa...

Absolut att du har en länk hos mig...Skulle sätta upp dem på en hylla i hallen...så man alltid ser dem...kram

vintageretroprinsessa sa...

Vackert budskap som lätt skulel få förgylla vårat snart nytapetserade sovrumm :)

Skulle bli hur fint som helst :)
Har givetvis länkat :)


Kääärlek Mamma Jessica

Ett hus vid en å sa...

Grattis till så många besökare!! Vill jättegärna vara med och tävla om de fina orden och länkar förstås! kram Kicki

Evas sida sa...

Hejsan! Det ordspråket skulle passa så fint i vår nyfixade hall, så självklart är jag med och tävlar och länkar lika självklart/Eva

Syster Yster sa...

Stort grattis till antaket besökare. Självklart är jag med och tävlar. Jag länkar med bild från min blogg.

Anette

Pixi sa...

Klart jag oxå vill ha chansen att vinna de vackra bokstäverna!! Länkat o klart! =)

Monica sa...

Gratulerar till så många besökare! Är gärna med och tävlar och länkar förstås.

Vardagens guldkorn sa...

Å vad fint! Klart jag vill vara med! Länkar såklart från min blogg också=0) Kram Linda

lolla sa...

hejsan
Jag vill tävla och jag vill VINNA jätte fint ord jag har chans att vinna....
länkar i min blogg
kram lolla

Ullis/Leva på landet sa...

Vill gärna vara med i tävlingen. Ska länka också.

Kram Ullis

Jenny sa...

jag är med :)
http://zipzo.blogg.se/2009/may/entry-37746882.html#comment

Moonrose/ Vonneli sa...

GRATTIS till så många besökare. Vill absolut vara med och tävla om dessa bokstäver "Carpe diem"
Jag länkar så klart till din härliga blogg.
Ha det gott!
Kram

Birgitta sa...

Hej!
Jag vill också vara med i tävlingen och naturligtvis länkar jag till dej.
Kram Birgitta

Dahlarna sa...

Jag vill självklart vara med i denna superfina tävling! Jag har länkat!

Anonym sa...

Vill väldigt gärna vara med. Jag har länkat. MVH Lena/isis

http://isklockan.tradgardsblogg.se/

Anonym sa...

Oj vad många som tävlar !
Jag är självklart med också ..Länkar direkt ..
Kram Jenny

Anonym sa...

Skriver igen då jag är lite knasig gill nr 76,,såg att jag kommenterade som 75....Åhhh jag vill vara 76 hhhahhaaahhhaa

Nu länkar jag dig..
Kram Jenny

Hemma hos Bröderna Bus sa...

GHrattis till dina alla besökare. Jag tycker inte att det är så konstigt för du har en jättefin blogg. Jag vill gärna vara med och tävla så länken är självklar. Ha en fin dag. Kram

Frida sa...

Hej och grattis! :)
Jag vill gärna vara med och tävla, har länkat i min blogg!
Mvh
/Frida W

Karin W sa...

Stort grattis till dina 10.000 besökare!
Jag är gärna med och deltar i utlottningen av de vackra Carpe diem-bokstäverna och länkar därför till dig från min egen sida med din vinstbild.

Ha en riktigt fin vecka!
/mvh Karin

Sjabbig men chic sa...

Jag är med! Och jag länkar. Och det roliga är att jag skrev alldeles nyss Carpe Diem i ett inlägg. Eller egentligen så kanske inte det är så roligt men ändå...

Kram Lisa

Tankar tar tid sa...

Grattis till de 10 000 besökarna och grattis till nomineringarna!

Vill gärna vara med och tävla om det fina priset och lägger ut en länk på min blogg meddetsamma!

Kramar Christina

Lenemora sa...

Hei!

Jeg vil gjerne være med på din tevling....
Jeg liker slike bokstaver kjempe-godt!

Jeg legger en link til din konkuranse på siden min.

Ha en fantastisk dag!!!

Klem Lenemora

Birgitta sa...

Jag vill också vara med i din tävling och fira dina 10000. Jag länkar också.
Kram Birgitta

Millan sa...

Jag vill gärna vara med och jag har länkat på min blogg
http://millanigulavillan.blogspot.com/

Tekri sa...

hejhopp! Detta vill jag inte missa! Lånar bild och länkar!! HAJK!

Gottegrisen sa...

Vill gärna vara med och tävla och länkar från min blogg.

//Linda

Vita drömmar och choklad sa...

Jag vill såå gärna vara med och tävla om de vackra orden!
Länkar från min blogg!
Kram Camilla

Bibbi sa...

Så fina! Självklart vill jag vara med och tävla! Jag länkar ;-)

Christina, Sweden sa...

Då Carpe Diem är mitt motto måste jag naturligtvis länka och vara med!

/christina

Caroline sa...

Ååå, så vackert! Önskar såklart delta i tävlingen!

Kram C.

Susanne sa...

Här var det full aktivitet. Jag har en fotoblog där jag blandar lite smått och gott från vardagen. Välkommen att titta in när du känner för det!!
Och självklart vill jag vara med i tävlingen.
Mvh Susanne i Västerås

Angela sa...

Hej!
Jag heter Angela och vill gärna vara med i din tävlig. Grattis till 10 000- klubben.
Jag har nyss börjat
Angela

Hjärtat Mitt sa...

Hej Ingela!
Grattis till att du har haft så många besökare.
Så klart vill jag vara med i din tävling och håller tummarna :)
Jag har länkat.

Kram Mari

paula sa...

grattis
klart man vill vara med i tävlingen
länkar från min blogg

Mia sa...

Klart jag vill tävla!! Och länka också nu när jag lärt mig det =))//Mia

Britt sa...

Oj, vilken fin vinst!
Jag vill jättegärna vara med och jag länkar!

Kram Britt

Fröken Abbe sa...

Så underbara! Vill självklart vara med!

MVH Emma

Jessica sa...

Detta har jag missat..
Vill självklart vara med och har länkat hos mig!
Kram
Jessica

Härligheter enligt Erika sa...

Äntligen gick det att kommentera! Jag är med och länkar i min högerkolumn!!!!
Vill vinna, vinna, vinna...
Kramar Erika

Magdalena sa...

Hej!! Tycker dessa är så fina och vet precis vad jag skulle sätta dem!
Hoppas på tur.
Lycka till, snart har du väl 20000 tävling : )
Har lagt en länk i bloggen
Kram

♥ cloudberrie ♥ sa...

De är så fina och jag skulle gärna vilja vinna dem för att ge som gåva till en överstressad vän som skulle behöva- Fånga Dagen :)

Länkar i bloggen.

Stor KRAM från Eva cloudberrie

ps vad SNYGG header du har nu!!!

Sara Mårtensson sa...

Grattis till 10 000 besökare Ingela!! Och vilken fin vinst! Den vill jag vinna! ;-)
Jag länkar på bloggen och hoppas på tur!
Kram Sara

Ps. Jag använde mina fina mingelmärken i helgen och alla tyckte de var så fina! :-D

Amelie sa...

Jag länkar på min blogg och vill självklart vara med ock tävla! =)

Alice sa...

Jag har länkat och vill vinna!
Alice

Lena sa...

Jag vill vara med i tävligen o länkar i min blogg

Cupcake Delight sa...

Hej och grattis! Är heeeelt ny på bloggandet, ska kanske fira med min 1:e besökare;)
Men vill gärna vara med och tävla och du får bli min första länk!!!

Vänligen Camilla

Anonym sa...

Hei:)

Gratulerer med alle besøkende:) For en flott premie, denne vil jeg vinne;) Krysser fingerne;)
Har ingen blogg selv, men håper jeg har vinnerlykke uansett:O

Klem Rachel
rachel-km@hotmail.com

Unknown sa...

Klart jag vill vara med och tävla
Och ett jättegrattis till alla dina besökare
Kram Lotta

Malin sa...

Jag är gärna med och tävlar!

http://malinh.com/2009/may/tavlingstips.html

Marianne's Blogg. sa...

jeg vil gjærne være med i tævlingen din. jeg linker til min blogg.
klem

Lisa.L sa...

hej ! jag vill tävla och länkar =)

Jenny sa...

Jag vill vara med och tävla! :D
har länkat också och här är en länk tilll det inlägget: http://typjennny.blogg.se/2009/may/tavling-igen.html

kram :)

Anneli sa...

Grattis till 10 000 besökare. Jag fixade min besöksräknare idag så resultatet där ser lite torftigt ut än så länge.

Är lite nybörjare på att länka mm men jag fick med bild och länk. Hoppas att du får många fler besökare.

Birgitta sa...

Hej
Det är klart att jag vill vara med och tävla hos dej och jag länkar också.'

Kram Birgitta

Lena sa...

Detta vill jag verkligen vinna så självklart är jag med och tävlar och har en länk till dig i min blogg!

Ha en fin kväll!

Kram

Husan sa...

Vill osså vara med o tävla. Länkar självklart i min blogg.
http://husan68.blogspot.com/

Ann sa...

Vad kul med tävling. Jag är gärna med. Har länkat till din tävling.

Mvh Annsan

♥ Stines hverdag sa...

Gratulerer med mange besøkende og flott blogg!
Jeg vil gjerne være med i konkurransen din, og har lagt ut link.

Sara sa...

Länkat hos mig, nu hoppas jag på tur! Hälsningar Sara

Caroline sa...

Åh, så fint! Jag är jättegärna med och tävlar om dom :) Har länkat på min blogg också!

Anonym sa...

Grattis till alla besökare.
Vill gärna vara med i din tävling, och har länkat från min blogg oxå, så nu är det väl bara till att hålla tummarna.

Anns Gröna sa...

DETTA vill jag självklart vara med och tävla om! Länkat och klart!
Ha det gott!
Kram
Ann

Linda sa...

Vill vara med och tävla, jag vill ha dessa ord i mitt sovrum! =)
Länkar i min blogg:
www.familjenbrage.se/blogg

Linda

Helena sa...

Jag har fångat dagen & vill jätte gärna vara med och tävla!Det är länkat & klart!

Ha det gott!

Helena

Maria sa...

Jag vill jättegärna vara med och tävla om de snygga bokstäverna! Lägger en länk till höger i min blogg.

Vickans vita ting sa...

Hej! Vad roligt att hitta hit! Inte helt fel när du har en så underbar tävling heller ;)Vill såklart gärna vara med i den & ha chans på dessa fina ord!Länkar i högerkolumnen i min blogg... Trevlig kristihimmelsfärsdag/ Vickan

Clea sa...

hejsan hejsan!
de bokstäverna skulle stå fint på min hylla!

jag älskar latinska ord och ordspråk! :)
Carpe Diem och Scientia Vis (kunskap är makt)är favoriterna!

Jag har länkat här:
http://cleaclea.blogg.se/2009/may/20-maj-carpe-diem.html

Ha det bra!:)

Sandra sa...

Gud så fint :) Jag är med!

Har länkat på min blogg här:

http://sandrajjj.blogg.se/2009/may/carpe-diem.html#comment

Hoppas du får en trevlig kväll! :)

Kram Sandra
twm_s@hotmail.com
www.sandrajjj.blogg.se

Märta sa...

Jag vill gärna vinna bokstäver, det är något jag har önskat mig ett tag nu. Jag länkar http://angsgard.blogspot.com Nu hoppas jag på tur! Märta

Mitt liv som 2-barnsmamma sa...

Jag vill jättegärna vara med och tävla :)
/Jenny

Lena R sa...

He,.
Jag hann precis gå in och rösta på din blogg med 4 minuter tillgodo, haha.
Är självklart med i din tävling, utan blogg så mailar jag givetvis.
Håller tummar och tår!!
Ha det bäst I Lena

frida dahlgren sa...

jag är klart med! :) Här är minn länk..

http://fridadahlgren.blogg.se/2009/may/taaaavling.html#comment


Fast man ej vinner har man ju ändå fått ett snyggt inredningstips :)

Ha det bra och grattis till läsarna :)

Pernilla sa...

åh här måste man ju vara med. :-)
Hittade hit via en länk hos en tjej vars blogg jag läser.
Första besöket hos dig dock.
Länkar hit i min blogg om jag nu lykas med det. :-)
Ha en bra kväll!
Pernilla

Pernilla sa...

såg visst att jag var försent ute redan.
Ja ja en annan gång kanksa. :-)