onsdag 10 juni 2009

Gustav läser tidningen

Gustav läser gårdagens tidning ;)

Han är otroligt smart för att vara 16 månader.. annat kan man knappast säga.
Gustav har ju gått sedan han var ca 10,5 månad men han har aldrig hållit på att klättrat på allt och så. Tills nu.. man kan hitta han lite överallt. Nu gäller det att vara med.. Det tar inte många sekunder innan han sitter på köksbordet.. Nu kanske jag får upp flåset när jag måste börja springa på allvar efter honom *skrattar*

Idag ska vi gå till öppna förskolan

Jag har två leksugna barn här hemma. Då finns det inget bättre ställe, leksaker i massor, kompisar och sångstund :)
Apropå leksugen... Idag frågade Elin om vi kunde ta fram hennes skidor och om snön kommer imorgon?
Hoppas verkligen inte det ;)

Hoppas ni får en bra dag!

Kram

17 kommentarer:

malin sa...

Nej huvva! Snö vill vi inte ha!:)

Hm,får börja träna Isac på tidnings läsande snart då. ;)

Ha en bra dag på öppnafsk.

Kram Ma

Anonym sa...

Oj oj kommer i håg det där klättrandet med fasa. Lillebror i huset var vrkligen överallt...oj oj vad jag fick springa.
Hoppas ni får en mysig öppnaförskolandag. kram kram

Popprinsessan sa...

Nej, snö är jag inte alls sugen på. Tycker att det är trist nog att det regnar..

Btw, hur gick det igår? Jag skrev upp allt jag åt, höll mig inom pointsen och lyckades tom få i mig allt vatten! Känns bra! Tror att jag ska se det mer kortsiktigt, att försöka klara av en dag i taget och inte sätta upp för långa mål. Idag är det en ny dag!

Maria sa...

Vilken söt liten Gustav :-)

Hoppas ni har det bra på öppna förskolan :-)

Hemmalycka sa...

Hoppas det blir roligt på öppna förskolan, det är så bra att det finns, eller hur?
Må så gott
Åsa

En helt vanlig familj... Eller?? sa...

Vilka sötingar till barn... *ler*

Ja det gäller att börja få upp flåset nu. Min minsta är 8½ månad.. så jag har börjat kämpa med wii-träning. Det funkar. Jag rekommenderar det verkligen.. Jag har träningsvärk och flåset har bara efter 6 pass blivit otroligt mycket bättre.

Har länkat till dej nu på min blogg... Kram Mia

ps. Nej barnen märkte inte av stressen, de tyckte det var mysigt.. ds.

Frida sa...

Vem vet med den här kylan ;D!!!
Min Edith började gå när hon var 9 månader & har heller ALDRIG klättrat upp på saker förren nu. Hon är precis överallt samtidigt hihi..
Hoppas att ni får en mysig stund på ÖF så att barnen får ut all sin leklust.
Massor av kramar<3

segsliten sa...

Säg inte det! För 4 år sedan när jag var hemma i Sverige i juli, var jag tvungen att skaffa ullmössa till storklimpen.
KRAM ☺

Louise sa...

Det skulle knappt göra en förvånad om det började snöa :-( Vilket jäkla pissväder alltså!! På min födesledag skal det ju vara SOL!!

Ha en kul tur till öppna förskolan.

Kramis

Vicky sa...

Snö i juni är ju ingen höjdare - så jag hoppas Elin har fel :)

Ha en bra dag!

Anonym sa...

hjälp.. det där klättradet gör mig helt svett.. och stina har knappt börjat än.. haha..
så söt lillegubben är när han läser tidningen.. han blir en smart kille han..
kramkram :)

Wojtan sa...

Å, jag hoppas verkligen att Elin får vänta på snön :)
Nu får hon nog plocka fram poolen istället.

Kram

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Låter som om det börjar bli lite fart i den lille och då passar ju öppna förskolan perfekt. Jag saknar den tiden, det var mysigt när man tog sig dit.
Hoppas att ni har det bra, här är det bra men lite kallt. I förrgår snöade det en liten stund men som tur var så försvann den lika snabbt :)
Må så gott.

Livet på Citronodlingen sa...

Det ska börjas i tid :o)
Hoppas verkligen inte Elins önskan om snö slår in!! :o)

Sessan ☆ Prinsessan sa...

Hi hi, det måste jag säga är stort att en så liten prins redan läser tidningen, han är nog ovanligt samhälls engagerad *fniss*

Å vad duktigt att gå vid 10 månaders ålder!!

Hoppas ni hade det fint på öppna förskolan hjärtat!?

Kram

Villa Carl Larsson sa...

De är så söta dina barn så det är inte klokt. Dessutom tror jag att du är en underbar mamma så det så :)

Hoppas ni har det bra. Men nu vill vi ha sol, eller hur?! Ja, så vi kan vara ute och leka *fniss*

Kram Josefin

Anna sa...

Hej kära Du! :-)
Och tack för Din kommentar - och Du har helt rätt.. Att vara oxe och därmed envis (tjurskallig..! hihi..) är ett krav, för att palla slåss mot kommuner och f-kassor..!
Gulliga lilla prinsen! Men jag kan ju säga som så - när min lilla "prinsessa" var ett år, så inte bara gick utan verkligen VRÅLKLÄTTRADE hon.. Suck, stön, jämmer och elände.. Jag kunde hitta henne överallt mellan fågel och fisk... Hängandes i lampor, gardiner, uppflugen i fönsterkarmar.. You name it! Och jag som trodde att hennes storebror var "a piece of work" med sin adhd... Hahaha.. Och hon har inte blivit bättre heller, kan jag avslöja..! Tihi..
Ha en härlig kväll!
Många kramar,
Anna