onsdag 10 juni 2009

Ibland är jag så effektiv så det nästan är skrämmande


Visst har jag gjort en fin jordgubbe i paint?


Vi har varit på fika hos Martin och Mia och där fick vi jordgubbar och glass (light) i massor.

Gustav han åt som om han inte hade sett en jordgubbe förut ;) Vi andra var rätt så bra på att äta jordgubbar vi med.. Tack för fikat, alltid lika trevligt!

Öppna förskolan blev det inte mycket med av olika anledningar.. Jag förstår inte varför jag alltid berättar vad jag ska göra när det nästan aldrig blir som jag har tänkt..

Däremot så har jag löst hela tre punkter på min att göra lista inför bröllopet på lördag. jag tror faktiskt att det bara är två kvar. Hur bra som helst! Speciellt eftersom jag hade vikt dagen imorgon till det här :) I like.

Jag har varit på Ikea, jag hade tur och fick med mig en kompis till både mig och Elin, vilket betydde att tjejerna ville leka i deras småland och vi fick en timme för oss själva till shopping. Gustav räknas inte för han låg i vagnen och sa inte ett ljud.

Jag fick köpt en ram till en tavla vi har köpt av Martin i bröllopspresent, det var ett motiv härifrån så jag tror (hoppas) att det kommer uppskattas då dom oxå har bott här en gång i tiden. Den är dessutom väldigt fin, som alla hans motiv är, jag är ett stort fan.

Det är heller ingen risk att berätta om det på bloggen för hon tycker jag är lite halvtokig som bloggar.. Vem vet? Det kanske jag är men det är ett helt annat inlägg ;)

Vill man beställa någon av Martins fotokonst så gör man det lättast via Ellis corner tror jag.

Alla har det ju inte så lyxigt att bo en gata bort, som vi ;)
Efter fikat gick Johan hem med barnen och jag åkte iväg till Ica Maxi i hopp om att kunna köpa lite plantor till våra krukor som gapar tomma här ute, men se där gick jag på en nit. Dom blommorna hade sett bättre dagar...
Det blir till att åka iväg någon annanstans imorgon.
Jag har hört att man kan handla på andra affärer än Ica Maxi men det känns ju väldigt främmande...*skrattar*
Däremot hittade jag en bok som ska slås in och vara med i bröllopstalet jag och Johan ska hålla så det slipper jag göra imorgon.

Det bästa var nog ändå att jag svängde förbi en kompis som glömt sin jacka hos oss och fick prova ett par skor som satt perfekt, det var en liten klack men man kan definitivt gå en hel dag i dom. Perfekt helt enkelt. Dom lånade jag tills på lördag :)
Så nu behöver jag varken till Ikea, skoaffären eller bokaffären imorgon.

Skrämmande hur allt bara löser sig just nu ;)
Kram

10 kommentarer:

K-L sa...

Det låter så supereffektivt att jag blir trött bara jag tänker på det. Själv har jag ingen aning om hur jag ska lyckas köpa klänning och skor till de två bröllop jag ska på i sommar. Jag måste nog ta efter dig lite när det gäller planering.

Anonym sa...

Åh du låter flitig som en myra....vilken planering.
kram kram

CharmKatti sa...

Men hoppsan så bra allt kan gå!
Vad skönt!

Kram, kram!

Nettan sa...

Men jisses människa, vad går du på ?!
Du her verkligen hunnit med en hel del idag =)
Och en annan som bra slappat ;), ja handlat har jag iofs gjort !

Kram Nettan

Hem och Lycka sa...

Tack själva för trevlig fikastund! Vad söt du är med alla länkar, även den i vänsterkanten!

Hihi, han var så otroligt söööt Gustav som ville ha meeeer jordgubbar :-D

Skönt att det löser sig så bra med allt, minus blommorna då. Och nää, vaa, f i n n s det andra butiker än Maxi?? :-D

kram Mia

Anonym sa...

Flitig som en myra är verkligen ett understatment!
Här har det varit busy bee!
HA det gott! Kram Anna

Frida sa...

Blir alldeles importerad ;D
av dig!
Vad kul att du hittade det du behövde nu kan du ta det lugnt imorron istället.
Kramar<3

Inas sa...

Hej Du!
Visst är det gooootttt med jordgubbar... och snygg bild blev det också, bra gjort. Ha en riktigt trevlig helg med bröllop å allt. Goa kramar Ina

Therese sa...

Så smarrigt med jordgubbar - coh vilken udnerba bröllopspresent ni tänker ge bort! Jag var inne bara för någon dag sedan hos EC för att se om jag hittade något till sommarstugan och jag fasnade direkt för hans marina bilder... STor kram!

Anonym sa...

Du är en riktigt god och smaskig jordgubbe du!! Mums säger jag!
//P-po