lördag 30 maj 2009

Äntligen..




... är det sommar!

Gårdagen var lite sisådär eftersom jag inte mådde så bra och det blev 20 grader varmt ganska fort.. Dessutom var ju både Elin och Gustav hemma och ville ut. Jag ville ligga i soffan och sova. Kombinationen var lysande ;)

Det hela slutade med att vi åkte hem till Maria med familj.
Jag frågade om jag skulle köpa med mig lunch men hon trodde kanske att han skulle kunna få ihop nåt...

När vi kom så var lunchen klar, ugnsbakad lax och broccoli och blomkålsgratäng. Hur gott som helst. Pricken över i:et... nygjord rabarberpaj!
Hemma hos oss hade det blivit makaroner och korv ;)

Det bästa av allt.

POOLEN ;)

Gustav han hoppade i med kläderna på redan innan lunch och var hur lycklig som helst. Elin och Emilia badade och badade. Både före och efter lunch ;)

Det var två lyckliga barn jag hade med mig hem sen. Jag kan väl bara säga att det kändes väldigt bra en dag som denna då jag inte hade kunnat roa dom på samma vis på egen hand.

Jag har inte bara bra kompisar från förr, hemifrån. Jag har haft turen att träffa riktigt bra "nya" kompisar oxå. Vilken lyx det är när jag tänker efter!

Nu ska jag ta och göra mig i ordning och försöka ta mig igenom en arbetsdag.. Bra mår jag inte men jag tror det går.

Ha en bra dag i sommarvärmen!
Kram

18 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt det låter.
Här är en till som ska jobba i sommarvärmen.
Ha en fin helg.
kram kram

paula sa...

Så härliga bilder du visar sommar...........
Ha en underbar helg
kramiz

Viveka i Bläckhornet sa...

Vilken tur med goa vänner.

Idag lovas kalasväder så nu ska jag ut och njuuuuuta...

Önskar dig en skön dag

Kram Viveka

hemma hos lilla mej sa...

Vilka härliga bilder du visar.Ha en skön helg och bara njut.Kramizar ~~~~RITA~~~~~.

Jessica sa...

Vilken härlig dag!
Och visst är det underbart med vänner sådana dagar.

Hoppas du får en bra dag på jobbet och att du orkar ta dig igenom den trots att du inte mår 100, tänker på dig!

Kram!
//Jessica

Bernike sa...

Men vilken härlig dag ni haft! Hoppas dagen idag blir i samma kaliber.
Ser mycket av dig i bilden på Gustav.

Kramiz.

Anonym sa...

Det var underbara bilder även idag! Tänka sig vi har haft 23 grader ute idag! Men det har tack och lov brisat så jag har tyckt att det varit trevligt ute!
Ha en toppen kväll! Kram Anna

Hemmalycka sa...

Vad härligt det ser ut, tänk att vatten är så roligt för barn.
Hoppas det gick bra på jobbet.
Kram Åsa

Frida sa...

Hej Goa DU!
Vad skönt att ha såna fina vänner...
Vilken dag ni hade , både god mat , trevligt sällskap & härligt bad. Hoppas att du kryar på dig till iomorron så att du kan njuta av solen.
Varma kramar<3

Frida sa...

Hej Goa DU!
Vad skönt att ha såna fina vänner...
Vilken dag ni hade , både god mat , trevligt sällskap & härligt bad. Hoppas att du kryar på dig till iomorron så att du kan njuta av solen.
Varma kramar<3

Ullis/Leva på landet sa...

Så härligt ni verkar ha haft det. Då fick du kanske vila huvudet lite. Har ju fått njuta idag jag också men det blev inget dopp för mina barn. Det var för kallt i sjön.

Kramar Ullis

Lise-Lotte sa...

Hej, önskar en trevlig Morsdag...:-)

K-L sa...

Vad härligt med goda vänner. Skönt att ni äntligen har fått lite värme där uppe i norr.

Kram från södern.

Marie//Tekla Maräng sa...

Krya på dig!
Vilka härliga somriga bilder på dina barn. Det är ju så härligt med vatten i alla former.
Kram:)

Frida sa...

Hoppas att du mår bättre idag gumman...
Kramar <3

Allt om MRS H sa...

Underbart med pool. Man vill själv bara lägga sig där i och svalka sig lite.

Hoppas att Morsdag har varit underbar idag.

KRAM/H

♥ ♥ ♥ bambi - största Odd Molly bloggen på nätet ♥ ♥ ♥ sa...

Ja, nu är det verkligen sommar!!! :)

Popprinsessan sa...

Låter som om ni haft det skönt i helgen! Förutom att du kände dig lite krasslig.. hur är det med det? Och hur är det med maken?

Tänkte på ett av dina äldre inlägg där du skriver om din kära vän! Vilken härlig vänkskap!!

Har haft en grymt dålig vv-helg och fattar inte hur sjutton jag ska kunna gå ner ett endaste gram den här veckan... Och jag som hade planerat att skriva en riktig veckomatsedel och shoppa allt i förberedande syfte.. nu blir det kurs i tre dagar och inte så mycket tid över till annat. Jag hittar alltid "ursäkter" till att få det att funka!!