fredag 29 maj 2009

Är det sommar nu?



Det är en återkommande fråga här hemma från Elin ;)

Varje dag kommer den.. Nu väntar ju sommarvärme i helgen så då kanske vi kan ta fram plastpoolen och få användning av dom nya badringarna som barnen fick på studentfesten igår. Vore ju synd om dom bara ska användas på torra land..

Vi var på ett jättetrevligt studentfirande igår. Tack för att vi fick komma Sofia och ett stort grattis och lycka till!

Tyvärr så vaknade jag imorse, eller i min mening var det fortfarande natt med halsont, huvudvärk och ont i hela kroppen. Jag är rätt så trött på att någon i vår familj är sjuk. Jag ska dessutom jobba i helgen, jag hoppas att jag piggnar till. Det blir till att ta det alldeles lugnt idag. När man bara jobbar lite extra så är det inte så kul att behöva ringa sig sjuk :( Nu hoppas jag förstås att det är bättre tills imorgon.

Gustav har fått för sig att han ska vakna runt fem, gärna lite innan till och med. Han har alltid vaknat den tiden, fått välling och somnat om men nu vägrar han den senare biten med att somna om. Jag och andra sidan vägrar att gå upp så tidigt så det där får han allt sluta med!

Idag blir det till att försöka vila så mycket som möjligt, med två barn hemma ;)

Trevlig helg!

Kram

12 kommentarer:

Louise sa...

Vad trist att du känner dig sjuk igen :-( Nu ÄR det ju faktiskat sommar, iaf några dagar har det lovat & då vill man vara frisk. Lilla E kräktes en gång igår vid 23 men inget mer sedan dess. Vi hoppas det bara var ngt han hade ätit eller så.
Jag får nog också leta fram barnens lilla Hitta Nemo-pool. Det blir bara så himla meckigt att springa med massa hinkar dit. Vi har ju liksom ingen trädgårdsslang att fylla den med. + att det blir himla trångt på altanen med den uppblåste men det får man ta. Barnen blir SÅ lyckliga när den tas fram.

Kram & krya på dig!

ia sa...

Hej gumman!
Jäklans sjukdomar som inte vill hålla sig ifrån Amhult!
Sommaren har kommit idag!
Underbart, nu kan vi ladda batterierna ordentligt så vi är på topp inför sommarens stora event!
kramar i massor!
ia

Livet på Citronodlingen sa...

Ånej, va tråkigt att du känner dig krasslig.. Det kunde ju räcka nu tycker man.
Hoppas ni får fint väder så att barnen kan använda dom fina badringarna!

Hem och Lycka sa...

Hihi, ja, nu är det ju härligt väder för Elin och poolen!

Synd med fikat men krya på dig så får vi försöka ses kanske nästa vecka istället, vi hörs av om det.

kram

Hemmalycka sa...

Hoppas du inte blir risig igen. Den här helgen som kommer, kan man nog kalla sommar, för det ska bli varmt.
Kram Åsa

Jessica sa...

Krya på dig gumman!!
Håller tummarna att du fått vila litegrann idag så att du orkar med att jobba i helgen.

Kram!
//Jessica

MrsH sa...

Klockan 5!!??
Ren tortyr.
Hoppas att du kryar på dig snart.
Ha en fantastisk fredag och helg!

KRAM/H

Sjabbig men chic sa...

Ja, fy, vad ni har fått vara mycket sjuka i vår. Nej, nu jädrar får du ta och skrämma bacelurerna på flykten. Plantera en libbsticka vet jag.
Krya på dig nu gumman!

Kram Lisa

Mitt smultronställe sa...

Tråkigt att vara sjuk denna helg när det skall bli så fint...
Söt hon va!! Upp med bad poolen!!!

Hoppas du blir bättre!!
Kram Camilla,

Frida sa...

Jag du fem är verklogen förtidigt för att kunna gå upp. Hoppas att han slutar med det genast ;D
Ha en bra helg på jobbet & krya på dig..
Puss<3

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Hej på dig!
Vilka somriga bilder...Vi har inte så somrigt men om man ska tro på väderrapporten så ska det bli supevarmt i helgen :)
Jag har redan börjat att jobba men har sem från v 27, de ska bli kanonskönt kan jag lova. Ha det gott min vän därute. Kram kram

CharmKatti sa...

Ja det verkar ju helt klart som om din och min familj är av samma skrot och korn!
Hopplösa sjukdomar, elände och misär, när ska det ta slut??

Hur är det med Johan förresten?

Kram
Katti