söndag 8 mars 2009

Här fejas det



Här hemma fejas det.. Jag har en liten paus nu =) Byrån håller på att bli ihopsatt, Elins rum är snart klart. Städas och plockas görs det. Det går riktigt bra! Barnen är som små änglar, eller Gustav sover mest. Han är inte riktigt kry.. Det är nog dax att ringa doktorn imorgon :(

Elin tycker såklart att det är jätteroligt att det blir fint i hennes rum.

Tyvärr så kommer nog det gamla sminkbordet från mormor att ryka.. Jag ville ju så gärna ha det kvar men vi har inte plats! Vi behöver mer funktionella möbler med förvaring, som tex den nya byrån.. Fast ändå lite sorgligt. Jag tänker inte vara med när Johan kör den till återvinningen. Det kommer att vara för ledsamt..

Här kommer det:

En officiell ursäkt till min älskade man =)

Kuddarna är jättefina! Nu har jag vant mig.
Johan är er evigt tacksam för alla fina kommentarer om både hans smak och kuddarna ;-)

Jag hoppas att bilderna kommer ikväll, om inte så är det i varje fall inte så långt kvar nu!

Ikväll ska jag ta mig en välförtjänt bloggrunda, känns som om jag har mycket att ta igen =) Efter att jag har sorterat och rensat 5 backar med blandade leksaker vill säga... Vart kommer allt ifrån? Helt otroligt.

Imorgon kommer vinnarna av ljuslyktorna från Ellis Corner att presenteras under dagen. Än finns det tid att vara med och tävla. Här kan du göra det!

18 kommentarer:

Pockethexan sa...

En liten hälsning, mitt i städandet, på våran egen dag!

Kramis från Hexan själv

Anonym sa...

du värkar vara en mamma som är händig när man läser med många ideer och tips:)

Therese sa...

Hoppas städandet och fixandet går bra, för nu är vi såååååååå nyfikna :-) Och ajg förstår att du tycker det känns trist med sminkbordet, måste det på återvinningen - har ni inget ställe där ni kan lagra det? Elin kanske vill ha det när hon blir äldre?

Kram till dig mitt i ständandet!

Hemmalycka sa...

Hoppas ni får ordning med allt fixande. Det är ju så kul, framförallt när man är klar och det blir så fint. Min man kan inte göra sig av med saker. Jag däremot tycker att man kan inte spara allt.
Ska bli kul att se bilderna.
Kram Åsa

♥ Fyra årstider sa...

Vad härigt att rensa..finns alltid massor att slänga.
Kram Lotta

Hem och Lycka sa...

Ja, jag rensar och rensar jag också med jämna mellanru. Tyvärr kan man inte spara på allt men kanske går att ha det hos era föräldrar så länge?

kram

Anonym sa...

Ja många gånger funderar jag över var alla saker kommer ifrån....jag rensar och vips är där massor igen.
Oj oj vilket otacksamt jobb.
Ser fram emot bilderna...
Kram kram

Hem och Lycka sa...

Kika i brevlådan.. ;-) kram

Anonym sa...

Hoppas städandet är färdigavklarat... Nej nu önskar jag dig en lugn och skön söndagkväll! kram anna

Mamma Linda sa...

DEN byrån vill jag också ha, men det finns inte utrymme :-( Just nu är Magnus ute och röjer lite så vi kan åka till tippen imorgon :-)

Jättetack för din rara helghälsning :-) jag jobbar/har jobbat hela helgen, sen blir det eftermiddag mån-tis och natt ons-tors. Det känns jättemycket, sen är jag förhoppninggsvis ledig 5 dar :-D
Men det är bara att köra på, vi har ett projekt på gång så vi behöver pengarna.
Hoppas att ni haft en bra och skön helg.
Kramisar Linda

Anonym sa...

Åh vad duktiga ni är,kan du inte skicka hit lite städ-energi *blinkar*
Det är så härligt när det är färdigt sen och allt är iordning,iaf ett tag ;-)
Ser fram emot bilderna!!

Hoppas du har en lugn och mysig kväll nu.

((KRAM))

Villa Carl Larsson sa...

Vad du är duktig och flitig Ingela. Vad synd på möbeln som inte får plats. Visst är det trist när man verkligen vill ha något och så får det inte plats. Hoppas det inte blir allt för jobbigt att skiljas från det. Den nya hyllan kommer säkert vara lite plåster på såren.

Jag har haft det så mysigt i Gbg och handlat en massa :)

Kram Josefin

Jessica och Johan sa...

Städa städa...skönt att man gjort det en söndag då kan man börja veckan med rent hus....

Bloggullet sa...

Får jag ställa en fråga? Hur gör du för att få tre kolumner i bloggen?
Och tack för att du uppdaterat tävlingarna i bloggarna. När så många hade dragning idag så började de nästan ta slut.;0)
Kramar

Rebeccas.se sa...

Hej. Kikar tillbaka. Kul att hälsa på hos andra som ska till Mammablogg galan, har inte hunnit kika runt än. :)

Må så gott!
//Rebecca

plingan sa...

Här har också målats och fixat i minstingens rum. Skönt att rensa ut lite och sonen är nöjd och glad!

Anonym sa...

Kikar in från Mammablogg Galans hemsida, kul att se vilka som ska dit :)
Kika gärna in hos mig, jag har just nu en tävling där man kan vinna ett presentkort på 200 kr! Kram Carolina

sockergryn och hemlikheter sa...

Tack för titten hos mig!

Oj, vilken energi ni verkar ha - skicka gärna över lite hit om det blir något över *fniss*
Skulle också behöva städa och röja ordentligt men vi har inte kommit längre än till dotterns rum...

Hoppas ni får en bra start på veckan!
Helena