söndag 31 maj 2009

Det måste vara som att vinna på Lotto eller nåt.


Det har varit en fantastisk Mors dag tycker jag.

Det började med att jag fick sovmorgon och sen kom barnen och mannen och uppvaktade. Mysigt ;)

Jag bytte bort mitt jobbpass idag för jag var inte så pigg igår och kan väl inte säga att jag gjorde många knop på jobbet... Jag har fortfarande väldigt ont i halsen och jag behövde en dags vila, det har gjort gott.

Vi åkte ut till svärisarna och paradiset efter frukost.
Efter lunch så gick alla utom jag och Gustav (han sov) ner till stranden och badade i havet, lite tidigt och liite kallt för min smak ;) Jag passade på att ligga ute och läsa en tidning. Skönt!

Jag trodde att dom skulle vara nöjda när dom kom från stranden men då drog vi igång ett vattenkrig och sen badade alla i vattenspridaren. Vi har haft riktigt roligt!

Efter morsdags middagen så bar det av hemåt och sen jag kom hem har det sett ut så här:


En väldigt smickrande bild på mig tycker jag ;)

Jag har oljat bordet och en stol och nu sitter jag med ett glas vitt ( på en söndag!!!) och njuter. Som ni ser på bordet så var det mer än välbehövligt, det var lite som att jag räddade det i sista stund... Det måste nästan vara som att vinna på lotto.. för bordet.

Självklart har jag ringt och grattat mamma på mors dag oxå. Underbara mamma..

Hoppas ni har haft en minst lika bra dag!

Kram

20 kommentarer:

Frida sa...

Vilken mysig morsdag, precis vad du behövde när du mår som du gör... Haha ja bordet behövde det där , det sa väl bara sluurp ;D
Kramar<3

Jessica sa...

Låter som en härlig morsdag Ingela.

Hoppas att du snart känner dig lite piggare igen.

Kram!
//Jessica

Louise sa...

Ja där såg det ut som om det kan ha gått åt MYCKET olja ;-) Jag har oljat barnens små hardwoddmöbler med. mest för att Isadora inte skall tycka de är lika intressanta att gnaga på...denna kanin går inte att lämna ensam någonstans :-(

Lite vitt vin behöver du säkert när du vart så duktig! Låter gott.

Vart jobbar du förresten?

Kram!

ia sa...

Kram på Morsdag!
Vill du & Gustav följa med på en långtur imorgon inför kvällens vägning?
Jag behöver röra på fläsket lite!
kram kram

ia

Anonym sa...

Det låter som en morsdag som liknade min! Men jag har inte oljat jag har torkat fönster!
Önskar dig en toppen fin kväll! Kram anna

hemma hos lilla mej sa...

Vilken mysig mors-dag du har haft.Ha en skön kväll kramiz ~~~~RITA~~~~.

Hem och Lycka sa...

Hihi, jaaa, klart vi förstod att ni ställde in. Kunde bara inte låta bli att göra en kul grej av det på bloggen :-D Vi hörs om ny tid när ni känner er bättre helt enkelt.

Nu är det intervju imorgon, huuu, hur ska jag kunna sova inatt :-D

kram Mia

Jessica sa...

Låter som en skön morsdag ni haft! Och efter målning av trädgårdsmöbler har man definitivt gjort sig förtjänt av ett glas vin, fastän det är söndag :)

Må gott,
Kram
Jessica

Bernike sa...

Vilken kanondag. Vinet lockar....:)

Therese sa...

Hej vännen! Vilken snygg header du har fått (igen!) och massor med vackra bilder på dina söta barn. Din helg ser ut att ha varit mins lika härlig som min! Hoppas veckan fortsätter i samma anda... Massor med soliga kramar!

Vero sa...

Vilken härlig dag!

Själv så jobbade jag fram till 16 på söndagen, och uppvaktning?! Hmmm... det får jag nog drömma om.

Ha en fin dag!

Speja sa...

Härlig dag! Och jag drack också lite vin på altanen igår. På en söndag! Ha det bra!

Hem och Lycka sa...

Hihi, och jag gillar att överraska :-D Såg du den lilla saken i adressfältet däruppe..?

kram Mia

Mamma Russin sa...

hej hej..
oj så fint du gjort på bloggen.. :)

och vilka fina kort och mys dag ni haft..:)
kramar..<3

HUSnrNIO sa...

Vilken härlig mors dag du har haft:)

Popprinsessan sa...

Mysig mors dag!

Hoppas att det gick ok på vv idag! Bra att du skulle gå dit iaf!! Det blev lite träning för mig idag, och jag hoppas få till lite motion tis, ons, tors också. Annars har jag inte en chans till minus på fredag..

Anna sa...

Hej kära Ingela!
Vad härligt det låter!
Själv blev min morsdag ömsom vin ömsom vatten - men det är en annan story.. :-)
Det var ju åtminstone kanonväder och även vi "badade" i vattenspridaren - vet ärligt talat inte om det var barnen eller jag själv som uppskattade det mest! :-)
Tack för hälsningen till Anthony - ja, visst blev jag både glad, stolt OCH tårögd!
Många kramar,
Anna

Hemmalycka sa...

Låter som en toppen mors dag och vad skönt att du fick vila oxå.
Jajamensan, är man duktig och oljar in utemöblerna är man värd ett glas vin eller två.
Sköt om dig
Kram Åsa

Hem och Lycka sa...

Klart du får komma på partyt, hade tänkt att bjuda in dig men det är ju ett tag kvar ;-) Du får gärna ta med nån om du vill också!

kram Mia

Villa Carl Larsson sa...

Du är alltid smickrande Ingela :) Framför allt är du en väldigt glad person verkar det som och det gillar jag mest med dig *L* Vad fint det blir att olja in bordet. Som nytt! Och vilken härlig uppvaktning du fick av din familj på mors dag.

Kram Josefin