lördag 18 april 2009

Välkommen in i stugan


Idag så var vi till farmor och farfar (igen). Det var dax att städa ur vår lillstuga. Det är ingen som sover där på vintern för den är inte så isolerad.. Nu tror jag att vi kan börja använda den snart, kanske nästa helg om vädret tillåter..

Dörren behövdes skrapas och målas lite så det gjorde jag medans Johan städade. Man ska göra det man är bra på =)



Stugan är ca 18 kvm stor, eller liten.. Det börjar bli lite trångt nu när vi är fyra fast vi vet inte riktigt om vi ska lägga pengar på att bygga ut den lite. Det hade varit skönt med ett rum till och en liten toalett. Här ser ni lite detaljer från stugan. Helt opiffat kanske jag ska tillägga ifall det inte syns..
Johan står och gör rent bjälkarna i sovrummet och Elin sitter i köket. Det är riktigt mysigt där ute! Fast vi har ju bara 50 m till Johans mamma och pappa och där finns ju allt, rinnande vatten, el, toalett och sånt som man lätt saknar... Jag kan väl erkänna att vi använder inte köket till så mycket mer än att göra snabbkaffe. Fast det hade varit mysigt om den hade varit lite större och att vi drog in el och vatten för då skulle vi kunna åka dit och sköta oss mer själv. Inte för att dom på något vis har något emot att vi är där, tvärtom. Men ni förstår kanske vad jag menar ändå..
Jag har hunnit med ett litet annat projekt oxå, det har jag hållit på med hela veckan... slipat och lackat, slipat och lackat osv, men det får ni nog se imorgon för dom bilderna har jag inte klara!

Nu ska vi sätta oss i soffan och se en film. jag hoppas att jag inte somnar bara..
Ha en härlig kväll!

Kram

14 kommentarer:

Anonym sa...

Åh så underbart det ser ut! Sitter faktiskt här och är avis på våren hos dig...
Hoppas att du håller dig vaken en stund så du vet vilken film som startade i alla fall! Kram Anna

CharmKatti sa...

Härligt att få ha en egen liten stuga! Och det kan ju vara skönt att den är just så nära farmor o farfar, då har ni ju tillgång till barnvakt:-)

**Wojtan** sa...

Hej

Vädret i Gbg har ju varit helt underbart idag. Jag har legat i solen hela dagen!
Vilken mysig stuga ni ser ut att ha, och så kul att få fixa till den.
Jag sitter ensam hemma med Leonie. Alla var bjudna till grannarna men hennes feber blossade upp igen idag. Jag undrar verkligen när hon ska bli frisk ordentligt?
Kram Åsa

Tess sa...

Vad mysigt det ser ut och det har ju många fördelar med att vara nära farmor och farfar, mat, barnvakt mm.;)Men jag kan förstå vad du menar :)
Ha det så bra.
Kram

Jessica sa...

Vilken mysig stuga ni har!
Härligt att vara nära farmor å farfar också.
Så har vi med mina föräldrar på landet och det är så mysigt!

Så du är bra på att måla du!
Du får visa ditt projekt när det är klart.

Ha en skön söndag,
kram
Jessica

Mamma Linda sa...

Åhh, jag tycker det ser helt underbart ut. Men jag kan ju absolut förstå om man vill vara lite självgående, även om man är hos farmor & farfar. Så jag föreslår lite el och vatten ;-)
Hoppas att ni har det fint där nere här har vi haft 2 jättefina dagar, men det har blåst kallt av bara f.n :-( usch. Imorgoon ska vi gå på marknad, kanske Emma vågar sig på en karusell, hon har äntligen vågat sig på nyckelpigan på affären *tihi*
Ha en skön helg
kramisar Linda

Livet på Citronodlingen sa...

Det ser mysigt ut! Fast jag förstår om du skulle vilja kunna vara lite mer självständig också

Mamma Russin sa...

hej gumman...
nämen såååå mysigt ... jag skulle också vilja ha en liten plutt stuga sådär.. helt perfekt..:)

kramkram och god natt..

Sjabbig men chic sa...

Vilket mysigt ställe att åka till! ja, du bygga ut eler inte det är frågan. Men bygger du kök då är det slut på sötebrödsdagarna med att bara fixa snabbkaffe så tänk dig noga för.;)

Kram Lisa

Ullis/Leva på landet sa...

Stugan är ju jättemysig. Så skönt att ha något eget när ni är där. Kan tänka mig att Johans föräldrar är super glada när ni kommer och gärna lagar maten.

Ha en fortsatt bra helg!
Kram Ullis

Nipe sa...

Hej, trevlig blogg du har! Jag vill också ha en liten stuga! Varje år vid den här tiden blir jag stugsugen, suck.

Hemmalycka sa...

Verkar vara en jättecharmig liten stuga med lite marin look. Vad skönt att ändå ha ett eget litet krypin hos svärföräldrarna.
Var gärna med i min tävling.
Kram Åsa

Therese sa...

Oj så produktiva ni varit i helgen, både stugan och stolen - fint resultat på båda!!! Och er stuga påminner storleksmässigt om vår som vi just timmrat upp i anknytning till min mamma och pappas stuga - gissa om ajg ser fram att inreda den i vår/sommar?!

Kram kram

Popprinsessan sa...

Oj vad mysigt det ser ut! Jag hade gärna också haft en stuga någonstans.. men hur skulle vi ha tid? Och det finns så många krav från maken.. det ska vara vid havet så att han kan ha båt, och så ska det vara på lagom avstånd, osv osv.

Men kul att ha ett eget krypin hos svärisarna så att man kan få stänga om sig själv när man behöver det :-)