fredag 17 april 2009

Det blir sällan som man har tänk sig!

Jag skulle ju gå till Ingela tidigt idag så skulle vi leka hela dagen... Det bestämdes innan Gustav fick för sig att sova till kl 11.00 på förmiddagen =) Man skulle väl kunna säga att vi kom lagom till lunch istället.. Pannkaka hade vi lovat tjejerna så det fick dom såklart.

Sen, efter en lång väntan så bar det av ut i det fina vädret. Först gick vi till en lekpark en bit bort och lekte en stund.. Gustav äter sand! Jag vet att alla barn stoppar sand i munnen men han bara smackar och äter gärna mer.. Jag kommer ihåg att Elin stoppade oxå i munnen men hon spottade och fräste som en katt efteråt. Inte Gustav han smackar och fortsätter smaskandet..

När det var dax för småkillarna att försöka somna i vagnen så gick vi en liten promenad. Tjejerna samlade på sten som skulle kastas i branddammen. Vi bor ju på ett gammalt flygfält och där finns den här branddammen. Det är jättemysigt där. Det var även där det var is i vintras och det kom tjejerna ihåg. Ni förstår såna saker är ju stora händelser här hos oss =)

Vi hade en jätteskön stund även om den nu inte blev så lång som det var tänkt ;-) Det var trötta barn (och mamman) som kom hem på eftermiddagen. Nu är middagen intagen, barnen sover och jag skulle kunna göra detsamma, men jag får väl vänta en liten stund till ;-)

Hoppas ni har fått en bra start på helgen. Det har vi!

Kram

21 kommentarer:

hemma hos lilla mej sa...

Vilken gullig liten Gustav.Ja barn e ju barn.Men alla åldrar har ju sin charm.Ha en mysig och go kväll kramiz ~~~~~RITA¨~~~~~.

Frida sa...

Ja, att vara mamma kan vara tröttande precis som att vara hustru...
Hoppas att du somnar gott & får sove hela natten i lug & ro...
Massor av kramar<3

ia sa...

Tack för en underbar dag...
kort men intensiv :)
Kolla in historien om kossan hos mej!
Kram kram

Veronica sa...

Jag tycker det lät som en fin dag!

Sov nu så gott och jag önskar dig en trevlig helg :)

Tess trött tokig morsa sa...

fin blogg du har

hoppas du får en trevlig kväll


kram

Popprinsessan sa...

Låter som en härlig utedag!
Det där med sand.. tror att det är något vissa barn gillar. L har en kompis som gnuggade sin nappflaska i sanden (om hon fick möjlighet) för att få sand i munnen!!

Har själv tillbringat kvällen med att packa och förbereda inför morgondagens bus. Ska tvinga mig själv att gå och lägga mig senast 22.00 för att orka med en lång lördag. Imorgon kommer jag att slarva med vv, måste jag erkänna...

Ullis/Leva på landet sa...

Ser ju ut som om dagen blev lyckad i alla fall. Min äldsta åt också sand i mängder. Inte rädd baciller han inte, men så har han nästan aldrig varit sjuk sedan under åren. Finns kanske något samband?.
Ha en skön helg!
Kram Ullis

Jenny sa...

Hoppas ni haft en fin kväll! Kram Jenny

Nettan sa...

Ser ut som om ni haft en härlig dag, trots att Gustav smakat sand ;0).
Vilket härligt ställe ni bor på !

Ha en skön & solig Helg !
Kram Nettan

Kajsa-Lisa sa...

Vilken härlig dag ni ser ut att ha haft. Och jo, det är samma Kajsa-Lisa ;)

Livet på Citronodlingen sa...

Så mysigt ni ser ut att ha haft det :o) Min mormor sa alltid att lite skit rensar magen ;o)

Anonym sa...

Ja fy för sandätare. Hade en liten sådan för några år sedan.
Ser ut som en underbart härlig dag.
kram kram

Frida sa...

Ja ibland önskar jag att jag bara kunde gå & gömma mig!
Tack för din fina kommentar, detger mig kraft.
Ha en jättefin dag med din familj...
Kramar<3

Miafia sa...

Vet inte vad det är med sand/jord som är så spännande. Mina har självklart oxå stoppat i sig MEN efter att ha fått sådandär äcklig springmask så har jag varit stenhård på att säga NEJ. Nu var det många år sen men kommer ihåg det såväl! Annars är jag nog lite åt "lite skit rensar magen" hållet.

Vilken mysig dag haft det! Kul att se bilder :-)
Och nej det bidde ingen stänkare på jobbet, däremot lite gott vin med sambon :-)

Kramar
/Marie

HUSnrNIO sa...

Usch för det där sandätandet! W lät faktiskt bli det men lillebror verkar bli en sådan. Han gör precis allt som inte W gjorde hitintills. Ha en trevlig helg och grattis till finalplatsen på mammagalan:)

Inas sa...

Hej Du!
Ville bara titta in och se hur ni har haft det och det verkar som om ni har haft en härlig dag. Hoppas ni får en trevlig helg och go kramar Ina

Villa Carl Larsson sa...

Haha näe nåra mördarsniglar vill man minsann inte ha mellan tårna. Men där det inte finns sånna går jag gärna barfota :)

*Fniss* vad söt han är lilla Gustav. Äta sand.. näe fy men de är lustiga de små. Att han tycker om det ens.. haha

Ni verkar ha haft en härlig stund tillsammans. Ser härligt ut på bilderna.

Kram Josefin

Tant Janet sa...

Vad mysigt det ser ut! Ha en bra fortsättning på helgen!

Vero sa...

Hoppas att du också får en fin helg.

Ett skönare liv sa...

vilka mysiga bilder :) ser super härligt ut!
hehe nee de e klart, men kvällpromenader funkar precis lika bra, nån måtta får de ju va ;)
hoppas du har en underbar lördagskväll i solen :)
kramar nadja

Daniel sa...

Krama du om barna å fortsätt mys ikväll!