tisdag 9 december 2008

Vad ska nu detta bli?


Glöggtryfflar!
Enkelt att göra och lite annorlunda och gott oxå!
Recept:
Ca 25-30 st.
200 g mörk choklad
1 dl vispgrädde
25 g smör
5 msk muscovadoråsocker mörkt
2-3 msk glögg (går lika bra med saftglögg)
Hacka chokladen. Koka upp grädde och muscovadosockret. Tillsätt chokladen, smöret och glöggen. Ta av det från plattan och rör tills det är en slät massa.
Klicka ut tryffeln i små formar (ischokladformar). Förvaras i kylskåp!
Snabbt och enkelt, min melodi!



När jag var och handlade idag kunde man få köpa Il Divos julskiva med aftonbladet för 59 kr. Det gjorde jag, jag gillar deras röster nämligen. Den var ok, synd att det bara var 10 st låtar..
För er som oxå tycker om dom så finns erbjudandet till fredag!
Kram

13 kommentarer:

Ulrika - foto - Jonasson sa...

Men OJOJOJ vad gott!!

Tack för tipset o receptet =)

Kram

Hem och Lycka sa...

Mmmums! kram

Malin sa...

Guud, vad gott det såg ut!
Funderar på att baka Rocky Road idag.. om jag får tag på alla ingredienser=)
Och om jag inte har huvudvärk..

Kramkram

Sessan ☆ Prinsessan sa...

*OMG* Snälla söta rara vad du suktar mig!!!
Gadd vad gott det hade varit *slickar mig om munnen*

Tack för tipset!!

KRAM

Anonym sa...

TAck för det tipset! Kram Anna

Lallis - liv och leverne sa...

Men gumman, vad tar du dig till! Jag sitter ju här och dreglar;)
Måste testa:P
Kram Lallis

Villa Carl Larsson sa...

Ooooh vad gott det ser ut. Visst är de så fina de där hjärtformarna. Jag skulle göra knäck i mina men de blev så sega så jag fick inte ur dem ur formarna *suck* Nå väl.. bättre lycka nästa gång kanske.

Kram

♥ Fyra årstider sa...

jag gillar din idyll, det är absolut inte falsk marknadsföring...det är nog bara så att vi inom bloggvärlden kan varandras koder, medan de utan kan se på det med avundssjuka...så har det länns för mig sista tiden.
Kram Lotta

Mamma Linda sa...

Ahhhh, vad det såg gott ut. Måste prova. Jag gjorde min 2:a omgång av ischoklad igår, mums det med ;-)
Kanske jag ska köpa tidningen jag också och få den skivan. Man vill ju få in hela julstämmningen snart, går mest och trallar för mig själv.

Kram Linda

Vero sa...

Ser hur gott ut som helst.

Il Divo.... Har alla deras skivor. Kanske mest för att titta på omslagen. *asgarv* det trodde maken iallafall när jag köpte på mig dem.

Tittar in och önskar god natt.

Anonym sa...

Oj, vad det ser smarrigt ut. Man blir ju riktigt sugen..
Il Divo skivan är så bra.
Ha, det så gott.
Kram

Vicky sa...

Mmmm, det där lät gott. Smakade lite blandat julgodis hos en kompis i Sverige och har inte riktigt bestämt mig för vad det blir hemma hos oss ännu.

Ha en bra dag!

segsliten sa...

Tack för receptet! Det ska jag prova så fort jag får tid.
Kram ♥