onsdag 22 april 2009

Jag fryser..

Lite blommor hemma på min gata i stan. =)
Bilden är tagen en dag med SOL

.. vad hände med solen och värmen?

Kom tillbaka! Jag behöver er, fru sol och herr värme!

Jag mår ungefär som igår men är inte riktigt lika trött, alltid nåt.

Idag ska jag bara ta det lugnt. Jag har fortfarande lite kläder som ska sorteras. Antingen sparas till Gustav eller skänkas till bättre behövande, det kan till och med bli så att ett och annat plagg slängs... Men sen ska jag inte göra något mer. Bara vila. jag kanske till och med bara vilar och spar lite med det andra..

Ikväll ska jag nämligen gå på kurs med Kurt. Jag vill inte ställa in så nu vilar jag ;)

Jag ska gå till en pysselaffär som är bla återförsäljare av Panduros sortiment och lite annat och där ska jag gå en kurs i att scrappa kort.

Vi får väl se hur det blir.. Ska bli roligt att försöka lära sig lite mer i varje fall.

Jag tänker att om jag går en riktig kurs och lär mig så kommer jag ha mer nytta av dom träffarna som kyrkan ordnar, där man i stort sett bara betalar för papperet och sen finns allt material man kan tänkas behöva. Problemet är väl att jag inte har en aning vad man ska använda allt till men det är väldigt förmånligt måste jag säga men jag behöver komma vidare i mitt skapande *skrattar* Jag kan ju inte alltid sitta och göra som alla andra, det är inte min grej.. Jag vill kunna själv. Nu när jag tänker efter så är jag ju ganska lik Elin som är 3 år och oxå kan själv ;)

Nu återgår jag till att vila igen.

Ha en bra dag!

Kram

21 kommentarer:

Dorothéa -Nybliven tvillingmamma åt Noah & Jolie sa...

Hallå.
Ja det måste vi ha gjort.
Jo timmarna bara rinner iväg skulle jag vilja påstå.. hehe.
Vipps så är dagen slut =P

Haha.. ja det kan du ju göra ;)
Hehe, ärsch jag är så glad över att jag kom så långt. Sen ska bara själva galan bli pricken över i:t.
Kommer nog bli riktigt kul.

Nu ska jag ta tag i lite här hemma. Men hoppas som sgat ni får en bra dag. Kram på er
Å lycka till nu i galan!

Louise sa...

Jodu det kan ju vara en bra affärsidé den där parken ;-)
Ngt att tänka på om jag blir arbetslös :-)

Jag har för mer än ett halvår sedan resnat ut & sorterat alla barnens kläder från bebis & frammåt för att jag skulle lägga ut en del på Tradera men vad har hänt med dessa typ 10 kassar? Jo de står upptravade efter väggen i vårt sovrum så jag får dåligt samvete varje gång jag ser dem & Mats håller på att bli galen på dem OCH mig som inte orkar tvätta, stryka, lägga ut & paketera dem...
Inte likt mig att bara låta saker blir stående ¨så eg. Hatar att ha saker "hängandes" ogjorda över mig ju.

Kul med Scrapbookingkurs! Jag älskar att pyssla men gör det på tok för sällan numera.

Ha en bra och mycket vilsam (förhoppningsvis) dag!

Livet på Citronodlingen sa...

Ja, här är de i alla fall inte, fru sol och herr värme... Jag fryser också...

Therese sa...

Du måste ta det lungt och vila dig i form, inte bli sjuk nu! Lämnar en värmande kram och skickar en näve solstrålar till dig!

KRAM

Sessan ☆ Prinsessan sa...

Vi har så kallt här också :( Även om solen skiner så är vindarna sura & bitande....

VI VILL HA VÅR VÄRME!! Eller hur? *fniss*

Stor kram

HUSnrNIO sa...

Vad kul med kortkurs:) Jag har gått en för längesen men tyckte sisådär om den, men det berodde inte på kursledaren elelr innehållet utan på mig. De gick inte igenom ngt som jag inte redan hade testat så därför kändes den lite tråkig. Hoppas du piggar på dig under dagen.

Frida sa...

Men då tycker jag BARA att du ska VILA hela dagen....
Hoppas att kursen är rolig & att du får lära dig massor.
Ha en skön vilar dag.
Kramar<3

Hem och Lycka sa...

Ja, håller med, undra var solen tog vägen. Behöver den till mina nysådda tomater *fniss*

Roligt med kurs!

Här ska det också tas lugnt idag, mår riktigt däligt, usch.

kram

Sabina sa...

Hej!
Vad spännande det låter med scrapkursen!Och jag hoppas du får en skön dag trots kylan! :)
Kram Sabina

♥ Fyra årstider sa...

Panduro låter så kul..där har jag aldrig varit.
Kram Lotta

paulina sa...

riktigt fina blommor!

Mamma Russin sa...

hej gumman..:)

vad kul med scrap kurs..:) själv var jag på luffarslöjd kurs igår kväll..:) och det var kul...

hoppas du får vila lite nu då så du piggnar på dig lite.. :)

kramis

Sanna sa...

Hej! Brukar titta in och läsa din blogg blir så inspirerad på allt..

Så lätt att tycka om.. underbar fin blogg..

Ha en fortsatt fin dag..

kram Sanna

malin sa...

Förstår precis hur du känner dej. Men du vilka fina kort du gjort! Jag är oxå nybörjare på scraping.Kul!:)
Tack för besöket, välkommen tillbaka.

Kram Ma

plingan sa...

Så kul att gå på kurs! Hoppas solen kommer till dig med för här skiner den som allra bäst just nu :-)

Vero sa...

"Kan själv..." Ingela 5 år... *flin*

Ha det så kul på kursen ikväll och hoppas du hinner göra en massa skoj. Jag vågar inte prova på scrapping för jag kommer att fastna och jag HAR INTE TID...

Marie//Tekla Maräng sa...

Krya på dig och du vila dig först och sortera kläder sen, ´dom finns kvar jag lovar. Undrar också var herr och fru sol och värme finns.
Ha det gott:)

Popprinsessan sa...

Hoppas att du har vilat idag och att du mår bättre. Efterrätten lät ju helt underbar!! Tur att det inte är jag som ska bli bjuden på den, för jag hade haft svårt att motstå! Och det verkar lite trögt på vågen, trots att jag räknar och står i.

Jag älskar att scrappa och pyssla! Hinner inte så ofta längre och när jag väl hinner blir det ofta att jag scrappar till L:s album. Något kort slänger jag ihop ibland när det är dags för kalas. Alltid kul med kurs så att man får lite inspiration!

Hoppas att det blev en frisk, trevlig kväll!

Maria sa...

Skickar en kram full av solsken (den skiner frikostigt här nere just nu) och hoppas att den når fram :). Kramis M

Tess sa...

Ja, vad sjutton tog solen och värmen vägen???
Vila dig nu och ha det så gott.
Kram

Villa Carl Larsson sa...

Hej hej Ingela! Det var ett tag sen jag kikade in här nu känner jag.. man missar en del på bara några dagar.

Men du idag lyser solen och i helgen skulle det visst bli varmt :) Så den som väntar på nåt gott kanske.

Vad roligt med en scrap-kurs. Det skulle jag med vilja gå på!!

Krya på dig. Kram Josefin