måndag 20 april 2009

Yippiiii


Jag fick min första guldstjärna idag =)

Man får en guldstjärna för var 3:e kilo man går ner.

Idag hade jag gått ner 1,3 kg och det blir 3,5 kg totalt.

Jag är mycket nöjd och mycket GLAD.

Ny vecka och nya möjligheter alltså.. Bara att kavla upp ärmarna och köra en vecka till.

I helgen ska vi ha 70-års kalas för Johans mamma då vet jag att vi kommer kalasa lite extra, jag ska dessutom dit imorgon och förbereda efterrätten... Imorgon ska jag inte smaka ;-)

Jag ska göra en blåbärsglass med maränger och varm hallonsås. Hur gott som helst!

Det får helt enkelt bli till att motionera lite i veckan.

Tack till er alla som stöttar och peppar mig. Det värmer =) Nu är det bara 16,5 kg kvar!


Kram

26 kommentarer:

Sjabbig men chic sa...

Grattis till dig! Två veckor till så är det ny guldstjärna och sen är det bara 13 kilo kvar, så det så!

Kram Lisa

Vero sa...

Grattis till din stjärna. Skriver som tidigare skribent, ny stjärna om två veckor. =)

Ha det gott! Ska peppa dig så gott jag kan, men själv så orkar jag itne med att motionera också. Men jag rör på mig en del ändå, om inte annat så är det så rörigt i skallen emellanåt och det kan räcka för närvarande.

Kram

Dorothéa -Nybliven tvillingmamma åt Noah & Jolie sa...

Hallå.
Jojomensan, såg att vi var nominerade i samma kategorier till och med =)Se där.

Ja visst ska det blir roligt, verkligen.
En hel dag som bara är tillängnad en själv -det är inte ofta nuför tiden =)
Hihi.

Anonym sa...

Grattis grattis grattis! Det var inte tokigt alls! Det var ju superbra! Fortsätt så! Ha en lugn och skön kväll nu! Kram Anna

Tess sa...

Grattis till din guldstjärna! Vad duktig du är :)
Kram

Jessica sa...

GRATTIS!!!
Åh vad duktig du är :-)

Hoppas att allt är bra med dig!!

KRAM!
//Jessica

Carolina sa...

Grattis - vad duktig du är! :)

2BarnsMamman sa...

Grattis till din guldstjärna!

Tack för din fina kommentar :)

Nipe sa...

Grattis till stjärnan! Du har ungefär lika mkt extra vaddering som jag ser jag... Men jag har inte gått ner mer än 1.0 än så länge... Heja heja dig!

CharmKatti sa...

Härligt!
Och så är jag så stöttande att jag delar av mig av min underbara hemlis!
Men den som väntar på nåt gott...;-)

Hem och Lycka sa...

Å vad duktig du är, grattis till stjärnan! Här har det blivit både det ena och det andra med två födelsedagar i mars o april så nu drar jag åt svångremmen. Jag behöver gå ner typ 24 kilo, snyft.

kram

Vicky sa...

Grattis - bra jobbat!

segsliten sa...

Grattis, det var snabbt jobbat!
Kram ☺

Anonym sa...

Stooort garttis!!!
Härligt jobbat tjejen. Första stjärnan är något specielt med.
Du klarar resterande kilon galant.
kram kam

Livet på Citronodlingen sa...

Grattis! Du ska se att det inte dröjer länge förrän du får en till!

Therese sa...

GRATTIS till dig, och du jag tror stenhårt på dig då du har en så skön attityd - dvs "BARA" 16 kg kvar, det är så man ska tänka!!! Du är för go du!

Hoppas solen skiner på dig i dag!

Kram kram

Popprinsessan sa...

Grattis, grattis, grattis! Det måste kännas sporrande!

Igår motionerade jag faktiskt en liten aning, mest för att jag känner att helgen inte var så bra för mig.. 3 dagar då jag inte räknade... Det blir bara 4 dagar att gå ner på, så det måste vara hårda tag här några dagar.

Sara Mårtensson sa...

Hej Ingela!
Måste börja med att säga GRATTIS!! Vad duktig du är!! :-) Den stjärnan är du väl förtjänt.
Här inne händer det allid mycket! Roligt att läsa :-) Jag har röstat på din blogg igen och håller ju självklart tummarna för att du vinner. Din nya banner är underbart fin.. så vårig och härlig. Här är det inte mycket till vår än vi har meterdjup snö på vissa ställen men asfalten är framme så jag ska cykla till jobbet idag :-) Ha det nu så fint!
Kram Sara

malin sa...

Vilken trevlig blogg du har, kommer tbx!

Kram Ma

ia sa...

Hej min lilla stjärna!
Du är jätte duktig, nu ska vi bara sätta fart med motionen oxå!
Kanske dax att följa med på linedance?
kram
ia

Speja sa...

Du är verkligen duktig. Och det där med blåbärsglass, maräng och hallonsås lät verkligen gott. Härligt att du kan hålla en sådan balans.

Frida sa...

Vad DUKTIG du är, de sista kilona kommer att gå som en dans... Klart du måste unna dig ozå, man måste ha lite "morötter" för att orka.. Tänker på dig!
Massor av kramar<3

Charlotta sa...

Grattis, bra jobbat! Snart ses vi, ska bli superkul. Längtar! Kram

**Wojtan** sa...

Grattis till stjärnan!

Kram

Anonym sa...

Mums vad gott med hemma gjord glass!!! Och grattis till guldstjärna!!!! Himla duktig!!!!

Ha de gott!

//Cissi

Fina kläder du har fyndat! Då blir man glad!!!

Villa Carl Larsson sa...

GRATTIS! Du är grym tjejen!!! :)