måndag 16 februari 2009

Blommor på spadag



Idag har jag mest gått och strosat härhemma, tvättat och grejat. Elin var trött och var inte riktigt på humör att göra någonting. Vi har väl lagt lite pussel och målat lite men hon har varit rätt så nöjd med att vara lite för sig själv idag.

Då blev det ju helt plötsligt lite tid över för hemmet. Jag kom på att det var väldigt länge sen mina blommor fick vatten. Att dom överlever är ett under. Jag bestämde mig för att duscha alla blommor så att dom blev ordentligt ompysslade, dom var ju till och med dammiga dom stackarna... Fast när dom stod där i duschen så kom Gustav och ryckte och slet i bladet på dom, men sen bestämde jag mig för att det är en massagebehandling på blomspat! Dom fick till och med lite näring =) Antingen kommer dom börja växa som ogräs eller dö av chocken! Både vatten, näring och avdammade på samma dag...

Kvällen ska idag ägnas åt förrådet. Vi måste (tyvärr) börja där för att genomföra min snilleblixt på övervåningen.

Vill du vara med och tävla om ett armband från Lica-Creative? Det kan du göra här

Kram

12 kommentarer:

Hem och Lycka sa...

Tack snälla för awarden, gulligt av dig!

Ja, jag behöver nog också se över mina blommor. Ska ju pyssla om pelargonerna också men det blir aldrig av..

kram

Jessica sa...

Återstår att se om blommorna dör av chock, eller kommer må bättre än nånsin :)
Dags att ta fram Pelargonerna och vårfrissera dem nu.
Mysigt med restaurangbesök, och så fick du lite egen tid också! Då mår man sååå bra!
Må gott,
Kram
Jessica

Hemmalycka sa...

Låter som en god idé med blommorna. De blir ju lätt dammiga.
Ska bli spännande med ditt projekt, jag blir jättenyfiken :)
Kram Åsa

Anonym sa...

Jo chocken kan verkligen få blommor att dö...fråga bara mina inomhusblommor!!!
Så härligt med en restaurangsväng! Alltid skönt! HA det gott, vännen! Kram Anna

Anonym sa...

Ja skulle verkligen behöva spa om mina blommor lite med...inser att de blir dammiga snabbt.
Hoppas bara att de inte dör på traven.
kram kram

CharmKatti sa...

Nu har jag läst ikapp, har missat en massa de senaste dagarna. Kul att göra om hemma, trist att man inte kan göra allt på en gång.
Känner igen mig med blommorna, brukar oxå få för mig såna där grejer. Fast jag har mest suckulenter och dom behöver nästan inget vatten, jo, nån liter så där varannan månad eller så:-)

Therese sa...

Jisses, nu blev mina blommor avundsjuka när de hörde att dina fått en egen SPAdag... Det finns en anledning till att det endast är svärmorstungor i mina fönster ;-) Jag brukar unna mig lite snittblommor emellanåt för att ge sken av att jag har ett blomstrande hem, men avslöja inte det för någon Hi,hi.

Och ditt projekt låter så spännande, jag är nog nästan lika otålig som du, vill se resultatet nu av dina planer - men som man säger den som väntar på något gott...

Ha en fin kväll!

Många kramar,
Therese

Vero sa...

Ja, mina blommor chockas inte längre, de har vant sig. Hihi...

Behöver också se över dem imorgon eller nåt. Orkar inte idag.

Ha det gott och lycka till med övervåningen.

segsliten sa...

Om du mejlar mig din adress så kommer boken...när den italienska posten vill.
Kram ☺

Anonym sa...

Hej Gumman!!
Tänkte bara meddela Dig att planerandet inför Mammablogg Galan är i full gång. För att den ska bli så bra som möjligt är för alla parter, finns det idag några frågor som Du gärna får besvara inne hos mig!

Önskar Dig en UNDERBAR tisdag!

Massor av varma kramar!

Malin sa...

Hahah, ja blommorna här hemma har fått lika dålig uppmärksamhet som dina verkar det som=)
Slog på stort i går jag med och grejade med dem. Vet inte om det funkade, tror rosen jag köpte förra veckan verkar överleva. Jag är mäkta stolt!
Klart du ska testa photoshop.
Jag har dragit mig väääldigt länge men det verkar så skoj att KUNNA fixa och trixa om man vill, så nu är jag besegrad.
Det finns fantastiska videos att se där man lär sig så snabbt att jag nästan är lite chockad. Jag kan mer än vad jag ger mig credd för, framsteg!=)

Kram

Anonym sa...

Nu finns undersökningen på bloggen. Koden till bannern ska klistras in i ett HTML-läge inne hos dig, dvs du klistrar in dem på samma sätt som ex Bloglovin koden för att få deras banner.

Kramis!