fredag 13 februari 2009

Det tog 1,5 år


Vi har bott här i ca 1,5 år och möblerat om ett antal gånger, både på övervåningen och här nere. Här nere har det nog hamnat rätt den här gången men det har varit mycket flyttande men som sagt nu är vi nöjda.

Däruppe har vi sovrummen, badrum och ett förråd/klädkammare. Elins rum är i stort sett klart, just nu står ett gammalt sminkbord därinne som jag inte vill göra mig av med samtidigt som det inte riktigt får plats där.. Gustavs rum blev aldrig klart, omysigt är det. Vårat sovrum ska vi inte prata om...

Rätt vad det var så kom det! Snilleblixten som jag gått och väntat på. Det innebär förstås att vi måste möblera om igen.. men vi kan ju ändå inte ha det så här =)

Jag vill så gärna sätta igång med allt på en gång. Fast jag kan inte riktigt, vilket kanske är tur. Jag har i varje fall lagt ut ett datorbord och lite annat på blocket. Allt kan ju inte stå och samla damm ;-)

Förrådet måste rensas först för vissa saker ska ju in där.. Sängar ska målas och bytas plats och en massa annat. Ska bli hur kul som helst och jag ÄR ivrig att komma igång. Synd att jag ska jobba i helgen.. Då kommer det inte hinnas med så mycket. Ni kommer att få lite bilder längre fram. Jag hoppas det faller på plats den här gången..
Nu ska jag smida mina planer =)
Kram

11 kommentarer:

Lallis - liv och leverne sa...

vad härligt och kul:)
Kram Lallis

Therese sa...

Så häligt att du fått inspiration, ska bli spännande att se "förvanlingen". Stora kramar från mig och ettåringen! :-)

Viveka i Bläckhornet sa...

Hej Ingela!

Jag längtar till paketet anländer :)

Visst är det en härligt pirrande känsla när man får en ide´som man känner kommer att bli sååå bra? Och precis som du säger vill man ju börja direkt. Helst ska det vara klart samma dag :) Har hållit på med en massa projekt och målande nu. Så det kommer bilder eftersom nu i mina inlägg.
Jaa, nu har jag ÄNTLIGEN fått tillbaka telefonen och datorn. SKÖNT! Nu får vi hoppas att bilen fixas till i helgen utan att kontot måste tömmas :o

Önskar dig en fin helg

Kramar Viveka

Angelica sa...

Åååh, jag får massor med positiv energi från ditt inlägg - smittfaktor 1000 ;D

Superroligt, älskar snilleblixtar!

Många underbara kramar

AngelicaE

Ulrika - foto - Jonasson sa...

Visst är det härligt att mublera o greja hemma! Vi håller ju somsagt på med vårt sovrum..men har än inte kommit så lång. Har efterlyst förslag på "väggord" i min blogg..Kanske har du ngr tips? =)

Kram

Sara Mårtensson sa...

Hej!
Visst vill man komma igång direkt man får idén!! Inge roligt att vänta juh..
Gillar verkligen bilden på chokladbollen i förra inlägget! Den såg sååå god ut :-D
Förstår att det är tösen som har gjort dem så fina! :-)
Ha en fin helg!
Kram Sara

Eddan sa...

Hejsan!

Kul att du tittade in till mig. Jag ska ta och återgälda påhälsningen och kika runt i din blogg också - den verkar mysig det lilla jag sett hittills.

Trevlig Valentinhelg!

Kram från Anette

Sjabbig men chic sa...

Det är så otroligt roligt att möblera om, eller snarare efteråt, så man får se till att alla bitar inte faller riktigt på plats.;)
Ska bli kul att följa det här projektet.

kram Lisa

Hemmalycka sa...

Visst är det kul med en massa idéer och jag vill alltid att det ska utföras NU helst igår,
Ska bli spännande att se.
Kram Åsa

♥ Fyra årstider sa...

Här drar vi också runt på sakerna..men jag tror i är ganska klara.
Kram Lotta

Anonym sa...

Ville bara tala om att jag kör en liten Valentine-tävling för att tacka för uppmuntrande ord, och du borde definitivt vara med, Ingela!