söndag 6 maj 2012

Mycket funderingar

018
Älskade Elin börjar ju skolan och det är mycket funderingar just märker jag. I stort sett varje dag så kommer det en liten fråga, ibland bara ändå och ibland med en lite ängsligare ton. Vi försöker svara så gott vi kan men vi har ju inte alla svar. Jag hoppas att hon kommer att få svar på sina frågor om ca en vecka då hon och Johan kommer att vara med klassen som hon ska börja i. Jag tror att dom skulle vara med ungefär halva dagen. Lillhjärtat.

Den här veckan har gått med rasande fart men det är ju så att det går fort när man har roligt Blinkar I torsdags fyllde jag år. Hela 38 år! Måste erkänna att nu tycker inte jag att det är så roligt att fylla år längre.. Men paket fick jag och firad blev jag och det är ju roligt oavsett.

Det har varit så roligt i helgen att titta in på bloggar och följt med i facebook statusar, det har nästan (jag sa nästan) känts som att jag har fått hänga med på mammablogg galan på ett litet hörn. Stort grattis till alla som vann någon kategori, och en och annan av mina personliga favoriter gick allt och vann. Jätteroligt och såklart så önskar jag att jag hade fått vara med live istället genom bloggar och facebook. Nästa gång kanske.

Ha en fin kväll!

Kramkalas

4 kommentarer:

Angelica sa...

Det är dags för vår Texas också att börja förskoleklass till hösten, men jag är inte så orolig och det "smittar" nog av sig på honom för han tycker att det ska bli superskoj!!! Men sen när dagen D är här så är det väl jag som stortjuter vid skolgrinden! skrattar

Och massor med grattis, sötaste Ingela!!! Jag har minsann slutat att fylla år för länge sen - det känns lite tryggare när man närmar sig 40, eller hur? skrattar

Nästa år kanske vi träffas på något kul bloggevent :D Man vet ju aldrig! Vi har STORA planer och många roliga nyheter på gång!

Kraaaaaaam och ha en underbar söndag, sötaste, sötaste Ingela med familj!!!!

Russin sa...

hej hej...

Oj så Elin har vuxit, så lång hon ser ut.. :) jo det är många frågor och tankar inför skolstart.. minns min Lo var riktigt orolig och nervös.. men det gick ju bra tillslut iaf..:)

Jag hade riktig ångest att jag inte bokat på mig på galan i helgen.. speciellt när man läste om hur trevligt dom haft det..
men nästa år.. då ses vi igen hoppas jag. .;)

KRAM

Livet på Citronodlingen sa...

Så stor hon blivit! :)

♥ Alexandra - Mamma till Tove och Lykke ♥ sa...

gud så stort att börja skolan.. Hoppas hon får en bra start i skolan det är så viktigt.

Jag minns min start som igår. Och den var verkligen inte den bästa. Blev mobbad från första dagen till den sista dagen då vi flyttade på höstterminen i 6an..
hoppas att Elin slipper detta..


jag kan bara hålla med dig om att det har varit väldigt bra bloggning om mamma blogg galan.. :) Känns helt magiskt..