torsdag 5 januari 2012

Kors i taket!

sprinha

Jodå, i dag var det dax igen!

Jag har tränat för andra gången den här veckan och nu är det bara en gång kvar för att uppnå mitt mål med att träna 3 gånger i veckan. Känns bra, mycket bra till och med.

Idag tänkte jag ju att jag skulle göra ett fitnesstest som fanns på löpbandet. Jag har ingen aning hur bra det testet är men jag tycker att det hade varit roligt att ha något att jämföra med. Att faktiskt få se lite resultat. Sagt och gjort, jag hoppade upp efter lite uppvärmning och tryckte in alla uppgifter man skulle och så började det. Testet skulle vara i 12 minuter och farten var 5,4 och det som ändrades eftersom var lutningen. Det kändes bra, jag fick så klart flåsa lite efter en stund men jag tyckte ändå att jag skulle klara 12 minuter. Det kanske jag hade gjort om det inte var så att testet avbröts av maskinen för min puls var för hög! I 7 minuter fick jag hålla på. Jag hade en puls som låg över 150 i över 1 minut och det gick inte för sig. Kul.

Jag får väl se till att bli så tränad att jag kan genomföra testet då, haha. Det är ju verkligen illa men man måste faktiskt skratta åt det. Jag pratade med en instruktör och hon skulle se till att jag fick göra ett annat test med en av dom.

Tokigt det kan bli.

 

Konstigt det här för nu längtar jag redan efter nästa träning Skrattar 

 

Kramkalas

3 kommentarer:

Östblomman sa...

Va härligt att du fått igång motivationen! Jag blir lite inspirerad jag med. Kanske vi ska ta med träningskläder till Gävle? eller... neeee, en annan gång va ;)?

Keep up!
Kram

Fnulan sa...

Oj här är vi flitiga!!

http://hannaskrypin.se sa...

Härligt att du har motivation. Jag brukar bli sån att ju mer jag tränar desto mer vill jag göra det. :-)