onsdag 5 oktober 2011

Lättad, utskälld och chokladbollens dag!

chokladboll

Jag vill bara berätta att vi, jag och Elin, har inför chokladbollens dag som kommer att gå av stapeln nu på lördag.

 

Dagen idag började med en rejäl utskällning samtidigt som stora tårar rann nedför Elins kinder. Jag, världens sämsta mamma hade inte bakat bullar på kanelbullens dag Ledsen Hade jag inte en tanke på. Hon var djupt besviken. Jag fick till slut lugnat henne med att vi kan göra en alldeles egen dag. Elin kom på att vi kan ha chokladbollens dag. Så det är nu bestämt.

 

Jag har varit lite frånvarande den sista veckan med tanke på att jag hade en tenta i fredags och så hade jag en till idag. Nu är jag bara lättad och GLAD, glad att det är gjort och glad att det nog faktiskt gick ganska bra SkrattarSå himla skönt!

 

Nu blir det inget plugg på kvällarna mer den här veckan och så får jag köra igång lite igen nästa vecka så det inte blir så mycket sista minuten inför resterande tentor.

 

Ha det bäst!

 

Kramkalas

5 kommentarer:

Vero sa...

Ja, min dotter påminde mig också men det var mer den här "Mamma, har du köpt bullar, det är faktiskt kanelbullens dag idag" eftersom hon vet att jag inte bakar.

Stor kram till dig!

Mrs Moet sa...

Här hade jag tur med grannar som bakat som vi fick ta del av :)
Kul att inför en chokladbollens dag. Den vill jag också ha :)

Kram Åsa

Bernike sa...

Jag fick samma påminnelae och hade inte en möjlighet att fixa bullar kl 19:45 igår..., så vi löste det med en dags förskjutning. Tura tt de är kompromissbara våra barn. ;)

Men allvarligt, kan det inte räcka med mors och hjärtans dag?. ;)

Milla sa...

Jag hakar på, chokladbollens dag it is! :)

Kramar

zasata sa...

låter som en mycket bättre dag!

Hitta dig på FB under mammor i västraGötaland.
ta gärna en titt här.
http://zasata.blogspot.com/2011/10/bloggevent-i-goteborg.html