onsdag 3 augusti 2011

Nästan som förr i tiden

110
När dom inte är hemma så är det så tomt! Johan och barnen är och sover i ladan hos svärföräldrarna. Jag är själv hemma och ändå får jag ingenting gjort.. blir liksom inte samma sak när jag är själv hemma.


Idag slutade jag tidigt och passade på att ringa Mrs Moet och tur var väl det för hon bjöd in på kaffe!
Det känns som att det var länge sen som jag kunde vara så spontan och bara säga “Ja visst, jag svänger förbi”. Nästan som förr i tiden, innan barnen. Nu ska man ju oftast hem till något, hämtning, middag eller annat. Det var faktiskt skönt att bara få svänga in och sitta och prata ett par timmar.

Jag ska bli bättre på att sno åt mig små men värdefulla stunder med vänner. Det behöver liksom inte vara så märkvärdigt alla gånger.

Nu ska jag försöka njuta lite av att ha huset för mig själv Ler

Kramkalas

2 kommentarer:

Mrs MOet sa...

Tack för att du kom!
Håller med dig, jag ska också bli bättre på att skapa små stunder med vänner.

Kram Åsa

Vero sa...

Ja, så länge man vet att det kommer någon hem, så är det skönt att vara ensam. Jag är utan barnen nu och kvällarna är hemska. Försöker hålla mig sysselsatt mest hela tiden.

Ha det gott!