torsdag 4 augusti 2011

Att stjäla någons identitet

Den sista tiden har det uppdagas att såna som jag, som bloggar, har fått veta att någon annan har använt bilder på deras barn och kallat dom för sina egna. Låtsas leva deras liv i cybervärlden på något vis.

 

Det har hänt Mrs Moet och igår fick jag läsa att det även har hänt Jennyn.

 

Det är aldrig ok!

Eftersom jag bloggar själv och lägger ut bilder på mina barn och min familj så är det klart att man får sig en tankeställare. Jag tycker ju att det ända rätta är att polisanmäla och stå upp för sig men hade jag tyckt samma om det hände mig? Jag vet inte... Kanske hade jag bara stängt ner och slutat blogga.

 

Egentligen skulle man ju vilja veta varför någon utger sig för att ha barn eller dylikt som dom uppenbart inte har? Tror dom här personerna på “riktigt” (i deras värld) att det är så här eller vill man bara skapa sig ett annat liv än det man har i cybervärlden? Varför gör man så?

 

Jag kommer inte att sluta blogga men jag vet inte heller hur jag skulle reagera om det hände mig och mina barn. Jag kan bara säga att jag hoppas att ni står på er tjejer och att var och en gör vad den tycker känns bäst.

 

Ta hand om varandra!

 

Kramkalas

2 kommentarer:

Janeth sa...

Men HU så otäckt!!
Ibland kommer samtalen upp, om hur man vågar lämna ut sin familj som man gör.....
Jag kan ju svara att jag gör det för att det här är mitt sätt att hålla kontakt med långväga släktingar & vänner.
LÅS din blogg då får man ibland höra.....men samtidigt så är jag ju glad för nya bloggvänner.

Men håller med dig, jag vet inte hur jag hade reagerat.....

Therese sa...

Ja jag förbryllas av detta, förstår liksom inte vad man får ut att bygga upp ett låtsasliv på detta sätt?! Sjukt beteende som definitivt ska anmälas! Hoppas annars att solen skiner på er å att ni njuter av sensommaren <3 KRAM