tisdag 2 november 2010

Jag måste nästan nypa mig i armen :)

Jag har sagt det förr men jag säger det igen... allt bara löser sig :)

Idag så har vi varit och hälsat på ett dagis, ett föräldrakooperativ som barnen kunde få plats på.
Det var så här att eftersom vi inte skulle kunna få någon plats på kommunens förskolor så skickade Johan ett mail på vinst och förlust till det här kooperativet.
Det visade sig att dagen innan så hade en familj som skulle flytta sagt upp sin plats och hade oxå två barn och rektorn var på väg att lägga ut en annons om att dom hade två platser.

Det gjorde hon som tur var inte, vi fick dom två platserna. Det kändes dessutom jättebra! Mysiga lokaler, trevlig personal och en fin naturtom. Att det dessutom ligger 50 m från där vi ska bo gör det inte sämre :)))

Helt fantastiskt! Jag måste kanske nypa mig i armen, jag kan nästan inte tro att det är sant..

Nu har jag inte så stor erfarenhet av kooperativ, men vi lär oss väl eftersom. Man ska vara "fröken" en dag/termin och förälder. Det tycker jag är jättebra för egentligen har jag tänkt många gånger att man borde ta sig den tiden ändå, bara för att få vara med lite liksom.

Barnen sover hos farmor och farfar inatt för det är studiedag imorgon så Johan och jag har avnjutit middagen i lugn och ro utan några som springer omkring och hoppar upp och ner. Skönt och tomt på samma vis.

Kram Ingela


Follow Ingela la la

8 kommentarer:

Vanilla sa...

Vad skönt att det löste sig! :-)

Tant Janet sa...

Skönt, vi har haft våra barn på föräldrarkooperativ i alla år. Hur bra som helst!!!

Pjatt sa...

Grattis till dagisplatserna... alltid skönt när sådant löser sig.
Kul att du hittat de min blogg igen :-)

Popprinsessan sa...

Grattis, vad skönt!
Jag önskar nästan att man "skulle" vara på L:s dagis en dag per termin, för det känns nästan lite konstigt att vara där en dag "utan anledning" liksom. Om man inte jobbar så behöver ju inte barnet vara på dagis liksom... Fast det skulle vara kul att se hur deras vardag är.

Skönt med en middag i lugn och ro! Hoppas att det blev en god natts sömn också!

Kram!

Therese sa...

Men så bra att det löste sig, jag hade gärna haft mina barn på liknande kooperativ, vore skoj att vara där en dag per termin :-) Å du, till din stora lycka finns tanden kvar, sätter den på bussen till dig med ilfart ;-9 KRAM

Louise sa...

Härligt att det löst sig så fint :-)

Sjabbig men chic sa...

Men oj vad bra Ingela. Hur var det nu: Det löser sig sa kärringen när hon sket i vasken...

Kramis Lisa

HUSnrNIO sa...

Men så härligt och skönt att det löste sig och känns bra:D Ha en trevlig onsdagkväll.