tisdag 25 augusti 2009

Det tog 10 min...


Foto: Privat från i somras när han sov på båten.

.. sen sov Gustav som det söta lilla barn han är på dagis :)

Det har med andra ord gått över förväntan för Gustav så här långt på inskolningen.

När jag skulle tillbaka till dagis vid lunch så måste jag väl i ärlighetens namn erkänna att jag var lite fundersam över vad min roll i det här skulle vara. För att sova på dagis bland andra barn är ju inte riktigt samma sak som att jag går upp i hans rum och lägger ner han i hans säng och går ut och så vaknar han två timmar senare..

Jag låg på en sida Gustav och hans fröken på den andra. Dom fem första minuterna så satt han och tittade, pekade och pratade med alla figurer han såg. Sen la fröken ner honom och puffade han lite i rumpan och så somnade han!! Bara så där :) Jag gjorde inget utan fröken ville bara att jag skulle ligga med så att han skulle känna sig trygg.

Så himla skönt att sånt där fungerar. Sen får vi väl se hur det går fortsättningsvis men än så länge är det väldigt smärtfritt!

Idag fick vi lite spontanbesök till middag. Ingela och barnen följde med hem från lekparken och vi fick lite middagssällskap. Det är aldrig fel! Fast det märks att barnen har börjat på dagis igen för nog tycker jag att dom är lite tröttare än vanligt lite tidigare..

Ikväll blir det filmtajm igen. Jag köpte en liten present till Johan idag, mest för att jag ville ha den själv om jag ska vara ärlig ;) Vi ska se Män som hatar kvinnor, jag har bara hört positivt om den så jag hoppas att vi oxå tycker att den är bra. Vi ser nästan aldrig på tv har jag kommit på, vi tittar nästan alltid på en film. Förmodligen för att då kan vi själva bestämma när den ska börja ;)

Hoppas att ni får en skön kväll!

Kram


Follow Ingela la la

10 kommentarer:

emily sa...

ååh de är så härligt när de går bra med inskolningen :)

Vero sa...

Önskar dig också en fin kväll!

FRida sa...

Vad sköööönt att allt fungerar för er....
Filmen ÄR bra, så hoppas att ni tcycker det oxå.
Mys på i soffan nu!
Kramar<3

Hemmalycka sa...

Vad skönt att det fungerar så bra för den lilla parveln. Somnade du?
Lyllosar, den vill jag oxå se.
Kram Åsa

Rebecca sa...

Härligt att det går så bra med inskolningen.
Den filmen skulle vi med sett i kväll men jag hade för mycket plugg att ägna mig åt. I morgon blir det bio men förhoppningsvis på torsdagkan vi se den.
Har med bara hört positivt om den.

Hoppas ni har en mysig kväll.

Massa kramar

malin sa...

Gaah, jag vill oxå seeee den! :(

Hoppas den är bra!

Skönt att det fungerar så bra med dagis!

Kram Ma

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

hejsan hoppsan!!!
Brukar ta ett ta g att komma in i det...så skönt när det går fint!!

Såg den på boi...super bra...längtar så till tvåan!! Håller verkligen klass med böckerna!!

Kram millis♥

Livet på Citronodlingen sa...

Det måste kännas väldigt skönt att det går så bra med Gustav på dagis!

Tess sa...

Vad skönt att inskolningen funkar så bra!
I dag ska jag också se Män som hatar kvinnor...jag har höga förväntningar :)
Kram

Louise sa...

Vad skönt att det funkar så bra med inskolningen & allt som hör till.

Var filmen så bra som det sägs?

Kram