söndag 2 augusti 2009

Bad, bad och bad blev det visst

Förmiddagen idag var seg, jag var så trött och mina tankar vandrade till soffan mest hela tiden... Efter lunch så tyckte Johan att vi var tvunga att hitta på något, vi kunde inte bara vara hemma och inte göra något i det fina vädret. För fint väder har det varit. Lite disigt kanske men varmt.

Det slutade med en packad picknickväska, filt under armen och barnen lite överallt, kändes det som i varje fall. Sen åkte vi till stranden. Jättemysigt ställe inte alls långt ifrån oss! Nu var det som så att det är fortfarande inte tillräckligt varmt för att jag har kommit i vattnet än... En annan dag.

Barnen badade och hade skoj, vi fikade och badade lite till. Riktigt mysigt var det och jag är glad att Johan sparkade ut mig från soffan ;)

När vi kom hem ville barnen fortsätta bada i sin lilla plaskepool, bra idé tänkte jag för dom hade ju fullt med saltvatten på kroppen.

När dom hade plaskat där ett tag kom Gustav på att han kunde göra geggamojja med blomjord i poolen *suck* Så där satt han och Elin i någon sorts lerbad. Jag har ju i för sig hört att sånt ska vara hälsosamt men då menade dom nog någon annan leravälling...

Upp med dom och på med vatten i badkaret och till slut var väl både ler- och saltvatten borta ;) Man kan inte annat än att säga att dom är påhittiga..

Nu väntar en lugn kväll här hemma och imorgon är det en ny vecka med nya möjligheter.

Ha en bra kväll!

Kram

Follow Ingela la la

8 kommentarer:

Hem och Lycka sa...

Ja idag har det varit perfekt! Jag har varit större delen av dagen på uteplatsen, både i vila och i arbete. Har rivit bort jordgubbarna och ska sätta vinbär, hallon och ett uppstammat syrénträd i höst. Visste inte att jag var intresserad av sånt förrän vi flyttade hit :-D

Jag vet inte om jag börjar redan på tisdag, ska ringa Bosse imorgon *nervös* Ska arbträna på www.bozzini.se

kram

Angelica sa...

Mysigt att ni kom ut till slut :D Här hemma har det varit full rulle hela dagen och nu är det dags för nästa runda i stan! Det är någon sorts jippo i stan med marknad.

Hoppas att källen blir härlig söta du!

Kramar

Angelica

Frida sa...

Det är bra med knuffiga män ibland. Här har det badats hela dagen oxå, men vi har haft en sol som lyst på oss.
Tyvärr vet jag inte varför jag inte uppdateras hos dig, jag är så himla "noy good with" datorer;D
Massor av kramar<3

Mjuka sa...

Ja barn är kreativa "fniss" vi har haft barnkalas, så man är lite trött nu :-)
kram M

Nettan sa...

Ja vem sa att barn alltid gör som man vill ;)
De är för härliga ( ibland ) =)

Skönt att ni kom ut ändå !
Kram Nettan

Jessica sa...

Ville bara kika in och säga hej :)
Hoppas att allt är bra med dig gumman.

Stor KRAM!
//Jessica

malin sa...

Hi hi, det måste ju vara hälsosamt med all den fukten och renligheten. ;)

Kram Ma

Linda sa...

Hejhej, första gången jag är in på din blogg idag och tänkte lämna ett spår efter mig.
Kommer garanterat återkomma.
Kram