måndag 3 augusti 2009

Sista semesterveckan..

.. har precis börjat och regnet öser ner.

Trist för Johan som har 4 veckors semester men för mig som har varit föräldraledig och kunde njuta ordentligt av det fina vädret som vi hade innan alla människor gick på semester är det helt ok. Jag ska erkänna att jag ser lite fram emot hösten nu. Lite knasig är jag, det tycker till och med jag ;)

Den här veckan har vi en del skoj på gång i varje fall, vare sig det regnar eller inte!

Jag hoppas att det under veckan någon gång blir tillfälle så att jag kan smita iväg till Ullared, det vet inte Johan att jag går och småhoppas på än... Vi ska åka och hälsa på kompisar och i slutet av veckan kommer Sara med familj hit. Veckan kommer att avslutas på bästa tänkbara sätt... Jag och Sara och ca 40 000 andra ska gå på Madonna på söndag. Det ska bli hur kul som helst! Istället för att köpa födelsedagspresenter och julklappar till varandra nu när vi bor så långt ifrån varann så har vi bestämt att vi ska göra något istället varje år. Perfekt tycker jag. Vi kommer iväg på skojiga grejer och dels får vi träffas :) Kan inte bli bättre!

Hoppas ni får en bra start på veckan vare sig ni har semester kvar eller ej.

Kram

Follow Ingela la la

14 kommentarer:

Livet på Citronodlingen sa...

Vilken bra ide att hitta på något tillsammans istället för att köpa presenter!

Anneli sa...

Vilken bra ide!! Och vad kul att få se Madonna. Lite avundsjuk är jag. Ha det så kul!

Anonym sa...

Åh vad avis jag blir.
Den konserten skulle jag sååå gärna gå på.
ha en fin ´dag
kram kram

Villa Carl Larsson sa...

Då känner vi ungefär likadant. Visst hade jag gärna haft fler soliga dagar men för mig som dessutom jobbar HELA sommaren kan också längta lite efter hösten. Jag menar, alla årstider har faktiskt sin tjusning. Dock tycker jag att vintern är lite väl lång men annars så. Vi har ju en mysig juletid att se fram emot.

Sen jag upptäckte bloggarna och allt mysigt alla gör hemma så blev julen t.o.m ännu mysigare :)

Kram Josefin

Angelica sa...

Lät ju kanon trots regnet! Madonnas konsert - wow!!! Ta vara på veckan ändå, trots att du har söndag att se fram emot!!! Du får väl le lite extra till Johan så att du kommer i väg till Ullared :D

Hoppas att du får en ljuvlig måndag med dina kära familj sötnos!

Kramar

Angelica

Vero sa...

Här i Roslagen är det fint väder nu. De flersta kommer tillbaka denna vecka till jobbet, typiskt för dem, men man har ju faktiskt kvällarna och kan då njuta av vädret.

Ha en fin dag!

Lilla Rummet sa...

Bra att hitta på något gemensamt istället för att köpa presenter till varandra. Kul att få se Madonna, är alltid lika kul att få gå på konserer.
Ha en skön vecka.
Kramiz Britt

Carolina sa...

Åh, vad roligt med Ullared!
Ska du på Madonna - lyckos dig, är sååå avis, skulle också vilja! KRAM

Therese sa...

Jag är inte en dugg avis... Madonna å ledig.. ;-) Hi,hi. Njuuut!!! Själv har jag just genomlevt första halva arbetsdagen, å det har gått över förväntan, riktigt kul faktiskt :-) Kram

K-L sa...

Grymt avundsjuk jag blev nu, inte på Ullared men Madonna! Jag har i smyg gått och funderat på att rymma till Götet, men det ansvarsfulla mamman i mig har satt stopp för det. Ha det så helt underbart du bara kan.

malin sa...

Oj va kul med Madonna konsert!

Vet du, det är mycket möjligt att du e knäpp! Men det e jag med då för jag ser oxå fram mot höstkurandet nu. :)

Kram Ma

Hemmalycka sa...

Låter ju toppen med både shopping och konsert.
Kram Åsa

Popprinsessan sa...

Hi hi, om du kommer till Ullared på torsdag kan vi ses, hade tänkt ta mig dig då. Annars kan vi ju kanske vinka till varandra i folkhavet på söndag - Madonna here I come!!!

Det är min sista semestervecka också, men maken överraskade mig med en surprise i helgen, så det blir faktiskt ännu en semestervecka i aug. Nice! Skulle dock kunna tänka mig lite solsken nu så att man kommer ihåg hur det är att vara på stranden...

Sessan ☆ Prinsessan sa...

Strålande ide!!

Här regnar det för fullt men just nu njuter jag av att bara kunna sitta & softa..... Lite sliten.....

Men det är skönt att läsa att inte alla är lika lata som jag *fniss*

Vad gäller min blogg så var vi tvungna att upprätta en ny igår fort som F när det började gå upp att bubblan skulle spricka. Tyvärr blev våra bloggar på mammabloggarna inte upprättade på oss..... Så vi kan endas få med oss det vi skrivit :(
Prutt att behöva byta blogg hela tiden. Men nu har jag för ordnings skull upprättat en WP på egen host ed eget domän! Så så länge sessanochprinsessan lever finns jag där ;D

Du kommer alltid till mig via www.sessanochprinsessan.com

Ha en helt underbar dag darling!! & vecka också da ;)

KRAM