tisdag 7 juli 2009

Gustav fann en vän

Utflykten blev lyckad till slottsskogen. Inget regn och barnen var ganska nöjda och glada :)

Dom har varit och klappat getter och dom fick även rida på hästar. Helnöjda var både Elin och hennes kusin. Av någon anledning så är det spännande med djur och speciellt att få vara lite nära dom. Dom små sälkutarna fick vi oxå se, söta små saker ;)


Vi stannade och tog en glass och Gustav blev lite småförälskad ;) Jag vet inte hur många gånger han sprang och pussade på glassgubben. Kul när barnen hittar nya vänner ;)
Nu sitter vi här hemma och väntar in Johan som skulle gå till affären och komma på kvällens middag.. Inte det smartaste kanske, det brukar vara bättre att veta innan man går dit men jag kan inte bestämma mig. Jag är hungrig men inte sugen på något, för en gång skull ska jag väl tillägga :)
Kram

16 kommentarer:

Carolina sa...

Vad härligt att ni fick en lyckad dag - mysiga bilder!
Någon dag med fint väder så är ni hjärtligt välkomna på en skärgårdsutflykt om ni vill! :) KRAM

Pernilla sa...

Låter som om ni har haft en riktigt toppen dag i slottskogen. hade tänkt försöka hinna med en jag oxå nu under semestern. Elin är juh tokig i djur.
Fina bilder
kram

Frida sa...

Så länge vännerna är schyssta & trevliga är det bara att tacka & ta emot eller hur;D
Vilken superhärlig dag ni haft, & vad skönt att ni slapp det förbannade regnet!
Ha nu en mysig kväll med syrran.
Kramar<3

Frida sa...

Så länge vännerna är schyssta & trevliga är det bara att tacka & ta emot eller hur;D
Vilken superhärlig dag ni haft, & vad skönt att ni slapp det förbannade regnet!
Ha nu en mysig kväll med syrran.
Kramar<3

Unknown sa...

Det är INTE smart att handla när man är hungrig.. :P jag Tokhandlar då, godis, kakor, glass. :P

Angelica sa...

Vad kul att Gustav blev så förtjust i glassgubben! Ser att han har blivit lite modernare (glassgubben alltså) sen jag bodde hemma :D

Hoppas att du får en härlig kväll med familjen och det blir något gott att äta ikväll!

Kramis

Angelica

Rebecca sa...

Alltid kul med nya vänner, sen om det är låtsaskompisen Blixten, glassgubben eller galatjejer är väl inte så viktigt haha.
Låter som ni haft en mysig dag.
Hoppas kvällen blir lika mysig och att maten blir god!

Kramar

sessan ☆ sa...

Gustav ♥ Glass gubben, lalalalalala... *LOL*

Jag tror du måste lägga upp adressen jag har i nätläsaren dvs http://mammabloggarna.se/sessanochprinsessan for att den skall kunna följa mina inlägg om det är bloggers bloggroll du menar?

Miljoner kramar hjärtat!!

Carolina sa...

Sv: Tack! :) Vi bor på Donsö, i den södra skärgården - bara att säga till om ni är fika/badsugna ;) Du får jättegärna lägga till mig i din lista - blir jag bara jätteglad över! :) KRAM

CharmKatti sa...

Vad bidde det för smarrigt då?
Här har vi svullat pizza, min favvo förstås med oliver, soltorkade tomater och fårost, mmmmm...

Nya vänner är kul, det kan jag skriva under på! Fast jag äår glad att jag inte träffade just några glassgubbar i helgen...

Kram!

Amanda sa...

Haha...vilken sötis! ^^ Ja, fast glassgubben var förståss väldigt fin. :o)

Ni ser ut att ha haft en riktigt härlig dag.
Kram

Anonym sa...

Han är verkligen hur söt som helst! Tänka sig första kärleken var en glassgubbe! ;)
Sen är det alltid spännande med djur!
Önskar dig en fin kväll! Kram Anna

Miafia sa...

Åh mitt inlägg bara försvann.
Vad bidde d för middag och åt du något?

Himla kul med vänner oavsett form och så ...;)

Han e ju för söt när han pussar på glassgubben jö!

Ha det bäst!
Kramar
/marie

Hem och Lycka sa...

Haha, vad gulligt av Gustav.. :-D

kram

Popprinsessan sa...

Härligt med nya vänner! Och inte alls fel att vara kompis med just glassgubben när det är sommar!

Miss Alveriin sa...

Vilken tur att det blev fint väder och ni hade en härlig dag! Idag är det första dagen här som det inte regnar men det blåser kallt :(
Man undrar om hösten har tagit över redan.

Vilken go gubbe du har :) Han är ju så söt, jag menar Gustav förstås.:D