fredag 3 april 2009

En rockstjärna anländer

Jag får fortsätta på temat rockstjärna.

Idag när Elins kompis var här så fick dom gå upp själv och leka =) Efter ett tag så kommer dom ner och Emilia säger;

-Elin är en cooling

Ner kommer stjärnan.. Inte mycket mer att säga än att låta bilden ovan tala för sig själv!

Efter maten så var det dax att fixa till påskriset. Vi har alla färger vi kunde hitta =) Det blev så fint så.. Apropå påsken.... Imorgon ska vi ta ner vår kulörta slinga som vi satte upp till jul ;-) Här varar visst julen ända till påsken!

Jag hade en liten konversation med min man nyligen.. ungefär såhär;

Jag; Är det ok om jag går och tar ett bad?

J; Nej, jag orkar inte vara med barnen själv just nu (han ligger på soffan och vilar sig lite, trött efter en arbetsvecka)

Jag; men jag måste ju få tvätta mig!

J; jag måste vila upp mig för ikväll ska jag ha en riktig städkväll!!

Så ligger han och småler.. Efter ett tag kommer han på sig själv och vi gapskrattar båda två..

Jag skojar inte när jag säger att han gillar att städa. Missförstå mig inte, det uppskattar jag verkligen men det finns ju gränser.. Jag behöver verkligen duscha =) Låter dessutom som att vi kommer få en riktigt mysig romantisk kväll! *skrattar*

Det kommer i varje fall bli en bra start på helgen, rent hus!

Imorgon är det uteplatsen och krukorna som ska få sig en lyft. Plocka fram utemöbler, plantera blommorna som nu är inköpta. Det ska dessutom bli riktigt fint väder, det kommer bli en bra helg!

Kram

16 kommentarer:

sara sa...

Vilken härlig bild... mina barn börjar snart bli för stora för att klä ut sig. De är 8 och 10. Och då ska man ju bara göra "coola" saker... hihi
Trevlig blogg, ska kika lite mer på den nu.

Hemmalycka sa...

Härlig bild på Elin.
Men åhhhh vad skönt han städar själv dessutom. Men en fredagskväll är väl lite trist :-)
Kram Kram

♥ Fyra årstider sa...

Vilken sötnos.
Kram Lotta

Livingroom sa...

wow vilken liten cooling! Min pojke talar om "snällisar" och "dummisar". Låter å roligt....
Yoppas ni verkligen får ett "mysigt" veckoslut.är blir det allt annat - känner mej helt matt och orkelö. Hoppas jag inte blir sjuk (Jenny var hemma hela veckan från skolan pga hög feber och hosta) för jag HOSTAR nu jag med....
--Lotta

Nettan sa...

Haha...en riktig cooling till dotter !
Din man skrattar högt, men va bra att han tycker om att städa.

Du kanske kan " vänsterprassla " med grannen, så kan han dammsuga bäst han vill ;0)

Skämtåsido....hoppas ni får en lugn & (romantisk) mysig kväll/helg.
Kram Nettan

Anonym sa...

Ha ha ha! Jag sitter här och skrattar åt er konversation!
Hon är verkligen en cooling!
Hoppas att ni får en myskväll tillslut så att ni inte städar bort hela kvällen! ;) Kram Anna

Tess sa...

haha, goa unge!
Hoppas du karl får en mysig kväll!
Kram

Ullis/Leva på landet sa...

Ja hon är en riktig cooling. Låter underbart att kunna börja fixa ute redan. är nöjd om jag kan ta en fika ute på trappen.

Ha en bra helg!
Kram Ullis

Therese sa...

Så charmig Elin är! Trots "buset" med fotot så kan man inte annat än smälta när man ser henne... Ni lär få problem om si så där 10 år med killar som hänger på dörren ;-P Hi, hi. Önskar en trevlig helg!

Kram!

Mamma Russin sa...

haha.. härlig gubbe du har..:) så han håller på för fullt och städar nu då?? eller?? ;)

och den lilla tjejen var verkligen en tuffing.. hihi.. så söt..

ha det gott nu och hoppas du fick ta ditt bad.. KRAM

Sessan ☆ Prinsessan sa...

Härlig lilla stjärnan!!!

& du, kan du skicka hit gubben? Han får gärna städa här, under tiden tar du en lååång dusch & jag passar barnen ;D

Njut kvällen söta

Popprinsessan sa...

Undrar om man skulle kunna få skicka sin make på kurs hos din? Min tar ALDRIG initiativ till städning, men gör det utan gnäll om jag ber honom. Men det är just det där med att alltid behöva kommentera det...

Och du, tror att du bara måste inse att Elin är en ROCKSTAR!! Bilden är kul i sig, men det roligaste är ju hela följetången med gårdagens story som bakgrund! Hoppas att du sparar undan detta någonstans så att du aldrig glömmer det!!

Passar på att önska dig en trevlig helg!

Wojtan sa...

Wow, vilken cool stjärna!
Jag hoppas också på vackert väder i morgon så vi kan vara ute i trädgården och fixa.
Älskar att plantera och fixa men man har ju sålite tid.

Kram Åsa

Mamma Linda sa...

Härliga bilder. Här är våren också på väg med stormsteg :-) Det är så skönt. Ska försöka få till nått fint vårarrangemang med blommor till vecken.
Jag har fortfarande mina julgardiner kvar i köket :-o så du är inte ensam med att fira till påska :-)
Ha en skön helg
Kram Linda

CharmKatti sa...

Vi lyckades få ner den ena ljusslingan idag, den på altanräcket, men det sitter fortfarande slingor i div träd och i en gran som fått agera julgran ute i vinter. Kankse dags att ta ner dom nu...

Gårdsromantik sa...

Vilken tuff brud!

Tänk att ni redan kan ta fram utemöblerna!

Kika in till mig - jag har en tävling på gång.

Kram Maud