måndag 9 mars 2009

Två vinnare och en gudomlig middag!

Jag vill passa på att gratulera Mia och Martin i efterskott! Webbutiken Ellis Corner hade 1-månads dag igår! Grattis! Har ni inte än varit in och tittat i butiken så gör det. Jag fick ett nyhetsbrev igår som visade nyheter! Väldigt mycket fint och stor vill ha faktor..
Jag passar på att tacka för samarbetet med den här tävlingen! Tack så mycket!

Jag har haft turen att få en lykta själv =) Jättefin. Jag ser redan framför mig att jag sitter ute och grillar och så hänger den där och lyser upp tillvaron lite =)

Vilka två var det då som vann varsin?
Jo det var:

Pockethexan och Veros virriga värld. Grattis till Er!
Maila mig er adress så kommer lyktan på posten. Tack alla som var med och tävlade, jättekul!
Det kommer fler chanser =) Fler tävlingar är på gång så håll utkik!

Jag måste bara berätta. Igår blev vi bjudna på middag hos Ingela med familj. Dom serverade rådjurfilé med klyftpotatis och kantarellsås. Det var första gången jag åt rådjur och det var fantastiskt gott! Tack så mycket!
Tyvärr så tog orken slut och det blev inte så mycket mer fixat på kvällen... Det blev en liten Sing star tävling istället! Man måste ju ha lite roligt oxå ;-) Fast det betyder att jag får sätta lite fart idag igen.. Jag ska passa på nu innan Gustav vaknar, sen ska vi till doktorn och kolla upp hans hostande och slem i bröstet.

Ha en bra dag!
Kram

15 kommentarer:

Vero sa...

Tack, tack, tack. Åh så himla roligt.... Åh, så glad jag blir.... Jippi....jippi.... jippi....

Har du min adress kvar?

CharmKatti sa...

Hallå Ingela. Det var ett tag sedan jag var här, har läst ikapp lite nu. Det låter som att ni kommer att få det fint hemma. Och kuddarna, dom gillar jag skarpt, tyckte dom var ursnygga! Fräscht med grönt i olika nyanser nu när det börjar bli vår.

Hoppas det går bra med Gustav hos doktorn!
Kram
Katti

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Det lät jättegott, det blir dessutom godare om man slipper laga maten själv.
Måste bara skriva att jag tycker att kuddarna är jättefina ;O)

Hoppas att din dag blir bra. Ha det gott å kram

Viveka i Bläckhornet sa...

Men ojj här har det hänt en del sen jag var inne! Tävlingar...grattis till vinnarna...nya kuddar...jag skulle svimma om min make hade handlat något till hemmet...tur han inte gör det i och för sig ;)

Ha en fin dag

Kram Viveka

Fröken Eko sa...

Grattis till vinnarna och tck för tävlingen!

/F

Ulrika - foto - Jonasson sa...

Rådjursfilé har jag aldrig testat men det lät väldigt gott..allätare som jag är =)

Ha en jättebraig dag!

Kram

♥ cloudberrie ♥ sa...

Vad vårfint du har gjort där hemma.
Härlig färg på kuddarna.

Mums så gott det låter med den middagen.

GRATTIS till vinnarna!

KRAM från Eva

Therese sa...

Grattis till vinnarna! Och visst är väl rådjur smarrigt om det tillagas rätt?! Lät som om ni hade en riktigt, riktigt trevlig kväll. Hoppas fixadet går bra och besöket hos doktorn likaså.

sTor kram!

Anonym sa...

Tack för trevligt sällskap & det jättefina betyget på maten!
Ska kolla med svärfar om vi kan få lite mer rådjur eller kanske lite älg om det skulle passa herrskapet!
kram kram

Pockethexan sa...

Nu blir jag nästan tårögd, jag som aldrig annars vinner, så går jag o vinner en sådan ljuslykta som jag har letat efter så länge till vår ellösa stuga.

Tusen Tack och
(nu blir jag tårögd)
Stor Kramis till dig o Ellis Corner för att ni lyser upp min tillvaro!!!

PS. jag hade missat att lägga till dig på min lista har bara gått via tävl.ikonen men nu är rättat, för jag vill inte missa din mysiga blogg, kramis igen o nu ska jag skriva mail till dig.DS

Hemmalycka sa...

Du det där lät ju supergott!
Grattis till vinnarna av den fina lyktan.
Kram Åsa

thebromanders sa...

Lät väääldigt gott!
Det där Singstar spelet verkar roligt??

Hem och Lycka sa...

Tack söta för rara ord om EC! Hoppas Gustav får hjälp hos doktorn.

kram

Ullis/Leva på landet sa...

Grattis till vinnarna. Hoppas att Gustav blir piggare snart. Så fint det blev med nya kuddarna och gardiner och det andra. Så spännande att det snart är klart med övervåningen.

Ha en bra vecka!
kram Ullis

Leila sa...

Grattis till vinnarna
Vilken härlig middag du blev bjuden på. Har bara ätit rådjur en gång och mot min vilja så tyckte jag att det var gott.
Hoppas det gick bra hos doktorn.
*kramis*