måndag 9 mars 2009

Nästan klara..




Klicka på bilderna så blir dom större!

...med Elins rum! Nu är det mest lite detaljer som ska fixas. En blomma eller två i fönstret =) Ta bort det som har hamnat ovanpå garderoben.. Eller det ska vara där fast i någon fin låda!

Tavlorna ni ser ovanför Elins lilla bord har farmor målat. Jätteroligt att ha! Under dom ska det nog bli en liten fotovägg med lite kusiner, dagisfoto och andra kompisar tror jag.

Den lilla docksängen ni skymtar har Elin fått av farmor, den lekte även hon med när hon var liten. Vi har ett gammalt fotografi när hon sitter och leker med sina dockor för ca 65 år sedan. Det måste jag säga är ganska coolt!

Elins säng ska bytas till en vanlig säng, jag ska bara måla den först... vi får se när det blir, det är ingen brådska med det så det får vara så här så länge.

Det är inte speciellt mycket kvar att göra i vårt sovrum så det bör ju bli klart imorgon om allt går som planerat. Det gör det ju i för sig nästan aldrig här hemma men man måste ju ha en plan!

Sedan är det bara Gustavs rum kvar =)

Apropå Gustav så gick det bra hos doktorn. Han rosslar inte djupt nere i bröstet och då ska det inte vara någon fara. Fast han var piggare redan i morse men jag tänkte att det är lika bra att kolla. Sådär har jag nämligen sagt några gånger nu på ett par veckor och nästa dag har han varit sämre igen. Typiskt! Skönt att det inte var något i varje fall.

Kram

19 kommentarer:

Therese sa...

Så mysigt! Vad Elin ska vara nöjd nu :-)

Kram

Hemmalycka sa...

Jättefint blev det, ett riktigt sött litet flickrum. Elin måste vara supernöjd.
Kram Åsa

Evas sida sa...

Hejsan! Vad fint det blev. Jag tycker sängöverkastet var läckert, var har du fått tag i det? Elin måste tycka att det är jättemysigt. Ha en bra vecka/Eva

Jenny sa...

Hej Ingela!
Vilket härligt flickrum:)
Vad roligt att ni har kvar farmors lilla docksäng, den är jättesöt!

Ha en härlig kväll,
kram Jenny

Hem och Lycka sa...

Blev ju jättefint! Kan tänka mig att Elin är glad och nöjd ;-)

Skönt att det inte var nån fara med Gustav.

kram

Sjabbig men chic sa...

Ja, vad skönt hoppas att Gustaf kryar på sig nu!
Elins rum blir ju jättefint! Uffe sov i en sån där prinsesshimmel från och till i flera år och han var så söt, så söt så hur söt ska då inte Elin bli i den där sängen!

Kram Lisa

CharmKatti sa...

Hur hinner du med allting?
Jag är jätteimponerad.
Och den där sänghimmlen är så fin, har tittat på den oxå, men vi har snedtaki fannys rum så det går liksom inte, då får hon hela sänghimmlen i huvudet i så fall:-)
Fint blir det iagf hemma hos dig!

Popprinsessan sa...

Hmm, försökt just lämna en kommentar, men det blev visst någon "konflikt" enligt Blogger..

Är imponerad av hur ni håller på och fixar där hemma! Förstår att Elin är nöjd med sitt fina rum. Får själv nästan lite dåligt samvete över att jag inte orkar ta tag i något här hemma...

Angelica sa...

Åh vad roligt att se hur det blev - superfint! Jag har ju precis gjort (nästa) klart hos mina små så jag förstår att det känns skönt nu ;D

Såg den lilla docksängen, sockersöt, tror jag börjat få lite docksängs- mani *skarattar*!

Många varma kramar

Angelica

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Vilket fint rum hon har lilla prinsessan.
Som Bus mamma till två buspojkar så får jag ju bara drömma om såna rum *fniss*
Ha det gott. Kram

♥ Fyra årstider sa...

Vad fint du har gjort..visst är det roligt med barnrum.
Kram Lotta

Anonym sa...

Wow det var verkligen fint! Jag anar en nöjd tjeja! Kram Anna

Nettan sa...

Så mysigt det vart i Elins rum !
Kram Nettan

segsliten sa...

Vad fint det blir!
Vilken tur att det inte var någon fara med Gustav, men det är ju alltid bäst att ta det säkra före det osäkra och kolla upp sånt där.
Kram ☺

Marie//Tekla Maräng sa...

Elin får det jätte mysigt, så nu är hon säkert nöjd.
Vad skönt att det inte var så allvarligt med Gustavs hosta.
Kram:)

Anonym sa...

Skönt att det var ok med lillkillen.
Rummet blev jätte fint. Så kul att fixa i barnrum. :)
Ha en bra dag. Kram kram

Anonym sa...

Så fint och mysigt rum hon har.

Therese sa...

Tittar in och önskar god morgon! Har just lämnat Luran på dagis och ska försöka få lite gjort på hemma fronten, men det är ju så lätt att fastna framför datorn...

Mamma Linda sa...

Vad duktiga ni är, och så fint det blir.
Kram på dig
Linda