tisdag 13 januari 2009

Jag är en slarver


När jag är hemma så är det saker framme överallt. Jag förstår inte själv hur det kan se ut som en vind ( läs tromb) har dragit fram. Det lustiga är att jag upplever det som att jag går och plockar hela tiden!

Igår tog jag barnen och gick till en kompis i ca två timmar. När jag kommer hem har Johan plockat undan alla saker, dammsuget och torkat alla golv samt skurat två toaletter!! Jag förstår inte hur det går till... Nämnde jag att han hade hunnit med lite jobb oxå!

Kanske om jag höll på en hel dag att jag skulle få till det, men sakerna skulle nog lite framme fast i lite ordning. I någon hög någonstans =)

Tur att jag och min man är olika! Vi kompletterar varann =)

Det värsta är att nu har jag ju varit hemma idag igen.. Ni kan tänka er.

Jag ska göra ett försök att plocka undan tills han kommer hem, måste vara tröstlöst för Johan att städa efter mig och barnen varje dag!

Jag får börja med 20-minuters metoden igen! Då blir det lite gjort i varje fall ;)

Ikväll början träningen, det ska bli riktigt skönt att komma igång igen. Frågar ni imorgon kanske det inte är lika skönt med träningsvärken... Det är bara att kämpa på! Tack för alla gulliga stöttande kommentarer jag får här på bloggen. Dom värmer!

Vill du tävla om halsbandet? det kan du göra här!
Kram

17 kommentarer:

Anonym sa...

*hihi* Jag kan nog inte kategorisera mig som slarver - snarare tvärtom, och ibland irriterar jag mig faktiskt på att jag är så besatt av att plocka bort och undan...

segsliten sa...

Jag plockar jämt och tycker jämt att det är stökigt. Jag blir galen när det liksom aldrig blir helt rent och städat. Det verkar som om det alltid finns en hög, en låda eller något annat kvar att rensa eller plocka bort. Jag förstår inte hur folk som har allt skinande rent och utan ouppklarade projekt gör, jag får det inte att gå ihop.

Villa Carl Larsson sa...

Hehe ja det är tur när man kompletterar varandra. Det är väl det optimala egentligen. I vårt hem är vi lika noga båda två så det är liksom alltid bortplockat. En sjukdom vi har haha. Men jag undrar hur det kommer vara om vi får barn i framtiden. Orkar man hålla på då också?

Nja.. träningsvärk är kanske inte skönt men det är en bra värk :) Och dessutom är det ett tecken på att man FAKTISKT har tränat. Det du! Go girl! Jag blir så avis på alla som kan träna nu. Min hals spökar men så fort den slutat med det ska jag iväg till gymet. Jag längtar såååå

Massa kramar

Anonym sa...

Oh men du vilken karl!! Jag skulle bli så imponerad kan jag säga :0)

~Livet i byn

Hem och Lycka sa...

Hihi, ja, jag kan jag också även om jag är pedantisk av mig för det mesta. Fråga Martin, han får inte ha sina saker varsomhelst ;-)

kram

Anonym sa...

Jo jag är nog slarvern eftersom maken är pedantisk i vissa avseenden.
Ha det gott! kram Anna

Vicky sa...

En sån karl skulle jag med vilja ha! Jag både virvlar till det och är den som får plocka upp igen :)

♥ Fyra årstider sa...

Jag skrattar..jag är den som städar mest, men jag är också den som vänder till mest..usch..det finns så mycket annat roligt..som blogga..
Kram Lotta

Sjabbig men chic sa...

Precis sådär skulle jag vilja att Uffe kompletterade mig också!;)
Kanonkomplettering!

Kramar från Lisa

Mamma Linda sa...

Tack så mycket för den fina awarden :-)

Kram Linda

Mjuka sa...

Jag är också en slarver, saker överallt, blir aldrig klar med något heller :-)
Ha en fin kväll
kram Malin

Widénskan sa...

ha ha känner igen det där med att plocka :-)
Fast jag får plocka efter mannen.
;-)
Vad härligt att komma igång med träningen i dag , hoppas att det går super
kramar
C

Ett skönare liv sa...

va härligt :) de e fint när de e så.. å är helt säker på att du e jätte bra på massa annat,, som att bloggga tillexpempel :)

lycka till me träningen ;)

kram nadja

Träningsvärk Med Jeanette sa...

Jag har samma problem..
Men jag har en liten teori om att jag tex inte tömmer soppåsen NU för det är ju ändå JAG som är hemma o ska göra det sen. Eller fylla på vällingburken, eller lägga vantarna på elementet... För sen när vi väl kör på tror jag att vi kanske tar andra grejer, tex kylskåpet.

Jeanette

Malin sa...

Ja, nu har magen rättat till sig och vardagen väntar igen..
Det är på nåt sätt rätt skönt att var sjuk också ju, eftersom då blir det legitimt att ha det stökigt=)
Jag är sån pedant att jag plockar och plockar. min sambo blir galen på mig..

Kram

Anonym sa...

Konstigt det där... samma fenomen har vi här!! Känns som om att jag gör inget annat än städar...

Kramis

Anonym sa...

Ja hur man är plockar är det lika stökigt om en liten stund igen..suck!!!
Tack för de söta orden hos mig...
Kram