söndag 17 maj 2009

Vilken kalasdag!


Vilken härlig dag för oss allihopa!

Jag skulle iväg och jobba några timmar på dagen men när jag kom dit så var det så lugnt så jag gjorde några ärenden och gick tillbaka en timme senare. När jag hade jobbat två timmar så fick någon gå hem om dom ville, gissa om jag ville!

Det är ju bra att jobba och få pengar men att bara stå av tiden är inte min grej. Jobbar jag så vill jag jobba! Annars blir det tråkigt ;)

Dessutom fick jag ju lite tid för mig själv i ett stort köpcentrum...

När jag kom hem igen så var det bara att sluta upp till Arvids kalas.

Vilket kalas sen. Fullt av folk och barn överallt.
Det bjöds på korv med bröd och en tårta som såg ut som ett tåg.

Fiskdammen kom fram, mest för dom stora tjejern men även små killarna fiskade ;) Gustav var helnöjd med sin påse där han fick en majskrok och en badanka.

Anna och Elin badade och gjorde sig ordning för att sova, dom fick lite popcorn och låg nedbäddad i Annas säng och tittade på Hitta Nemo. Vi vuxna dukade fram lite tacos och hade det trevlig. Tyvärr så kom inte våra barn till ro och kunde inte somna... Så är det ibland, när melodifestivalen väl började och vi skulle titta tillsammans så bestämde vi oss för att gå hem med dom, som tur är bor vi nästan grannar ;)

Det var liksom ingen vits att kämpa på när vi ändå skulle bära hem dom sen och då skulle dom förmodligen vakna ändå..

Så nu har vi en ny dag med en lite trött kalasfamilj ;)

Vi får se vad dagen har att erbjuda!

Grattis Norge! Vilken vinst och på självaste nationaldagen ;)

Vill du vara med och fira 10 000 besökare med mig? Jag lottar ut väggordet Carpe Diem här

Kram

8 kommentarer:

Anonym sa...

Ni är verkligen ena parytdjur eller rättare sagt kalasdjur (men det lät inte riktigt lika kul).
Nu ska här målas. Vi har ju plus 14 grader och sol! Underbart! Ha det gott denna söndag! Kram Anna

Livet på Citronodlingen sa...

Vad mysigt de ser ut att ha det, tjejerna :o)
Ni hittar säkert på något att fira idag också :o)

Hem och Lycka sa...

Mysigt men bra att ha möjligheten att kunna gå hem när det kniper.

Det är i Nordstan du jobbar ibland eller?

kram Mia

Vero sa...

Hoppas den trötta kalasfamiljen får en fin dag idag. Själv ska jag slappa hela dagen tänkte jag. Kanske fixa dammen och sätta ut fiskarna... Ja, det vore något...

Tess sa...

Vilken härlig dag det blev för er igen...kalasmänniskor! :)
Hoppas ni hittar någon energi i dag med så ni får en härlig söndag!
Kram T

Therese sa...

Hoppas kalasfamiljen får en fin dag i solen - själv har jag gått in för att svalka mig lite. Sedan ut och kratta ihop resterna efter vår trädavverkning! Kram kram

Anneli sa...

Kul att höra att du är fd Gävlebo. Jag hoppas bli fd Skutskärsbo om något år - och ska då flytta in till Gävle.

Bernike sa...

Vad fin din sida är nu. En touch av sommar.

Trevlig dag Ni haft. Vi har oxå haft en bra helg.

Kram