tisdag 12 maj 2009

Trädgårdsträff

Klicka på bilden så blir den större
Idag har varit en sån där skön dag med fantastiskt väder =)
Den avslutades med att gå på trädgårdsdagen som vårt bostadsbolag anordnar varje år.
Vi mötte upp Ingela med familj där på gräsplanen.
Det bjöds på korv med bröd, kaffe och bulle och festis. Jag tror Elin drack 3 st. Dom härjade en hel del så hon blev lite törstig. Det var fiskdamm till barnen och där fick dom sandleksaker. Trevligt när dom ordnar såna här träffar tycker jag. Det var även en lokal handelsträdgård där och sålde växter till rabatterat pris.
Sen fanns ett skottbytar bord där man kunde byta grejer med varann ;) Jag fick lite persilja, basilika och gräslök där fast jag inte hade något att byta in... sen visade det sig att det var Ingelas bytargrejer så dom hade jag nog kunnat få ändå ;)
Nu får jag ladda för semifinalen ikväll.... jag hoppas att Malena går vidare, vad konstigt det blir annars. Det känns som det kan gå precis hur som helst. Hoppas att jag kan hålla mig vaken bara, det är lite efter min sovtid det här men jag ska i varje fall göra ett försök *ler*
Vill du vara med och fira 10 000 besökare med mig? Jag lottar ut väggordet Carpe Diem här
Ha en bra kväll!

9 kommentarer:

Livet på Citronodlingen sa...

Vad trevligt att de ordnar med såna träffar!
Jag såg just att det går att se semifinalen live på svt.se, men det krockar ju med en ny tv-serie här som verkar spännande... Usch, nu blev det besvärligt ;o)

CharmKatti sa...

Men vilken bra idé, med skottbytar-bord!
Det skulle det finnas mer av.

Heja Malena btw:-)

Tess sa...

Härlig dag!
Tänker inte se på Malena i kväll men håller naturligtvis tummarna för henne.
Kram T

Ullis/Leva på landet sa...

Låter jättemysigt. Det var väl bra att få med sig lite skott hem. Kan man ju aldrig få för mycket av.

Ha det bra!
Kram Ullis

Inas sa...

Hej Du!

Vilken härlig träff ni verkar ha haft, skulle ha varit med och fått tag på lite skott ja me. Ha en trevlig fortsättning på veckan goa kramar Ina

malin sa...

Ha en bra kväll!

Kram Ma

carola sa...

nämen vilken kul idè..skottbytarbord..
Hmm, kanske ska införas här på gatan:)

Heja Sverige, så bra hon var vår Malena...
Sköt om dig..
kramisar

Therese sa...

Vad mysigt med en sådan gemenskap! I vårt kvarter har vi inte haft någon särskild gemenskap, men nu har det flyttat in en massa barnfamiljer så i år planerar vi en picknick dag då barnen får leka och vi vuxna grilla. Ser verkligen fram emot det! Hoppas du får en fin dag! KRAM

Vero sa...

Hej hej och du, tack för tipset igår. JAg fick kontakt med Maria samt att jag också gick igenom deras sida grundligt hihi och sen så hittade jag en lokalbutik som också hade sin webbshop där och kontaktade dem.

Jättetack för tipset. Ha en bra dag!