lördag 16 maj 2009

Aha, nu har jag kommit på det.

Här har ni den sötaste lilla killen ;)

MEN så busig han kan vara...

Vilket jag tycker är hälsosamt..till en viss gräns.

Gustav har en förkärlek till att krafsa jord i den här stora krukan. Han kan liksom inte låta bli. Fast om jag ser han och säger nej så springer han därifrån den lilla ögontjänaren..

Att vi har ställt in blomman i ett hörn och vänt en fåtölj mot, det stoppar han inte..

Det lustiga med det här arrangemanget är väl att det ser ganska kuligt ut men det är ingen som frågar vad sjutton vi håller på med när dm hälsar på.. ;)

Nu har vi i varje fall kommit på att Gustav är livrädd för Elins docka =), egentligen är det ju inte så roligt kanske för så fort den ligger på golvet så blir han blixtstilla och börjar storgråta..

Nu har dockan fått en ny uppgift.

Att vakta blomman =)

Undrar hur han reagerar när han klämmer sig in till blomman och ska rafsa lite i jorden och så liter den hemska dockan där?
Det skulle kanske vara lättare att bara ta bort blomman men... nej.

Idag ska jag iväg och jobba några timmar och sen blir det kalas för hela slanten.

Vill du vara med och fira 10 000 besökare med mig? Jag lottar ut väggordet Carpe Diem här


Trevlig helg!
Uppdatering 08:30
Det fungerade!
Han gick fram emot krukan, såg dockan, backade några steg, gick tillbaka, stod och funderade lite och lämnade brottsplatsen utan ett ljud eller krafs i krukan ;)

18 kommentarer:

Livet på Citronodlingen sa...

Jag antar att du kommer att HÖRA när han tagit sig in till blomman? ;O)
Underligt det där att barn kan tycka att en viss sak är så himla obehaglig...

Livingroom sa...

Vad fiffigt. Det gäller ju att vara lite klurig ;) eller mycket klurig..eftersom barnen är så fiffiga.
Soligt och varmt ute. Var ute redan 7.30 med Emil som ville prova sin nya nygamla cykel...
Idag skall jag njuta av solen..verkligen !
-Lotta

Hem och Lycka sa...

Hihi, vad smart!

kram Mia

♥ Fyra årstider sa...

Även här hade vi en liten tjej som gillade att pilla på blommor..vet att vi har film på det.
Kram Lotta

Mamma Russin sa...

hej hej..:)

haha underbart med den "elaka" dockan... :) skulle behöva en sådan jag med här att kunna placera ut ibland, hihi..

kneppigt med din kommentar.. jag har testat och för mig funkar det nu iaf.. hoppas det bara var nått tillfälligt..

önskar en underbar dag.. kramkram

Mamma Linda sa...

Tack gulliga du :-)
Jag tar mig alldeles för lite tid med bloggen numera. Det finns inte så mycket tid helt enkelt, mycket jobb, även hemma och sen vårat projekt som tar sin tid, men det blir bra. Du ska få se *tihi*
Jag planterar också i pallkragar, det fungerar så bra, och med lite färg blir de lite finare.
Tänk att han tycker dockan är så läskig, nästan lite synd om honom ;-)
Hoppas ni får en skön helg tillsammans.
Många kramar
Linda

Angelica sa...

Underbar ide'!!! Gissa om jag känner igen det där krafsandet...
Det värsta är bara att våra små terrorister inte är rädda för något.. Texas hade en period när han var livrädd för grodor men inte ens det skulle hjälpa :D

Hoppas att du får en härlig dag!

Kramar

Angelica

Frida sa...

Haha, vilka traumatiska barndomsminnen han kommer att få...;D
Ha en fin dag på jobbet!
Kramar<3

Tess sa...

Mycket fiffigt!
Kram T

Inas sa...

Hej Du!
Välkommen i klubben, varför är jorden såååå intressant.... Har en son som ällskar att vara i jorden och i mitt växthus, har jord överallt... =0) Ha en riktigt trevlig helg goa kramar ina

Lise-Lotte sa...

Då har ni kommit på hur ni ska göra...:-) Ska du se Eurovision Song Contest ikväll? Vem tror du vinner i så fall?

Lilla Rummet sa...

Undrar varför jord är så intressant? Ha en skön helg Kram Britt

Sessan ☆ Prinsessan sa...

Ha ha, ja vad skall man göra liksom!? Det är ju ganska ofarligt da, även om han är rädd så varar det ju inte långa stunden... Så variga men kommer han da inte få!!

Önskar dig en skön lördag gumman, nu riggar jag mig framför tv`n & melodifestivalen *Heja Norge*

Kramar OM

Sara Mårtensson sa...

Hihi.. du är så härlig Ingela!! Jag blir alltid så glad av att läsa din blogg!
Vad bra att din taktik fungerade så du får ha blomman ifred.. var tvungen att skicka din blogglänk till maken så han också skulle få läsa om din fiffiga barnuppfostran!! :-D
Klart du kan vinna mammablogg tävlingen.. ska rösta från makens trådlösa internet också ;-) Det får man ju göra..
Elin är ju stencool! Gustav också!
Kram på dig / Sara

Therese sa...

Fågelskrämmor har jag hört talas om men inte Gustavskrämmor ;-) Hi,hi! Fortsatt trevlig helg! KRAM

Hemmalycka sa...

Hihi, vad gulligt.
Jag vet inga som festar lika mycket som ni. :-)))
Kram Kram
Åsa

Ullis/Leva på landet sa...

Tänk att han är så rädd för docka,.Hoppas att han kan låter bli blomkrukan nu då. Så kul att så många har röstat. Hoppas att det går bra för dig.

Ha en skön helg!
Kram Ullis

malin sa...

Ha ha, jätte roligt! Alla ideer som fungerar är bra!:)

Kram Ma