söndag 17 maj 2009

En välbehövlig paus..


.. har vi haft idag!

Vi åkte hem till svärisarna. Det finns inget som är så skönt när man är lite trött och behöver bli ompysslad. Ibland behöver ju mammor och pappor få bli ompysslad oxå ;)

Man kliver ur bilen och det råder ett total lugn över deras hus och tomt. Kliver ur bilen och helt plötsligt hör man fåglar kvittra och insekter surra.

Dessutom så blommar ju allt nu. Syrenerna, pingtsliljorna, liljekonvaljer, äppelträden och en massa annat som jag inte kan namnet på ;) Det är inte länge sen jag hade tagit kort på syrenknopparna.. nu var dom i full blom. Det är så vackert så.

Jag har tagit det så lugnt jag bara har kunnat, jag behövde det. Tyvärr så har jag haft ont i ryggen en tid, nu har jag väldigt ont i ryggen :( Jag har ätit ganska starka värktabletter och det märks inte nämnvärt... så imorgon är det dax att ringa doktorn igen.. Kan man som familj få klippkort där? Som hos frisören, var 10:e besök gratis.


Jag tog mig en lugn promenad runt "kvarteret", det är så vackert där.
HÄR är mitt paradis, här tankar jag energi.

Vill du vara med och fira 10 000 besökare med mig? Jag lottar ut väggordet Carpe Diem här

Hoppas ni har haft en bra helg!

Kram

16 kommentarer:

Frida sa...

Där skulle jag oxå tanka massor av energi..hoppas att du får någon dundermedicin för ryggen gumman..
Kram & gonatt<3

Anonym sa...

Att ladda batterierna behövs då och då! Hoppas att doktorn kan hjälpa dig annars kanske det blir Naprapaten som hjälper till...
Sv: Jo solen har varit underbar i dag och då går det lätt att måla! Mest spännande var ändå MSutmaningen! Ha en toppen fin kväll utan en massa smärta! kram anna

Tess sa...

Åh, stackare. Hoppas du kan få någon hjälp med ryggvärken. det är verkligen hemskt att ha ont i ryggen.
Vackra bilder som vanligt på din blogg :)
Jag blir själv lite förvirrad av alla ex!!
Kram

Vicky sa...

Usch vad jobbigt det låter med ryggvärk. Hoppas du hittar något som hjälper och ger lindring.

Doften av syren är något jag saknar... de är ljuvliga. Har faktiskt inte sett dem här i Italien.

Kram och fortsatt trevlig kväll

Evas sida sa...

Hej! Fina bilder du bjuder på. Vad jobbigt att gå och ha ont, tur att du har sådana trevliga svärföräldrar. Hoppas ryggontet blir bättre/Eva

Mamma Russin sa...

hej på dig!!!

låter som en underbar dag.. vilka fina kort.. är det hästhagar jag ser?? det ser ut som en grusbana för travhästar?? har dom hästar?? nu vart det många frågor kände jag på en gång.. hihi..

hoppas du får komma till farbror doktorn imorgon nu då..

nattis nattis vännen..

Hemmalycka sa...

Vad härligt att få bli ompysslad ibland.
kramelikram
Åsa

ia sa...

Jag ser framemot att få följa med till ert lilla paradis för att få tanka energi även jag...
kramis

Hem och Lycka sa...

Men fy då, hoppas att du blir bättre snart. Jag är risig igen, dubbelt upp nu fast på annat vis *stånk och stön*. Så jag hänger gärna med på det där klippkortet ;-)

Klart vi tar en loppissväng framigenom, måste bara lära mig att köra dit själv först :-D

kram

Therese sa...

Vilka underbara sommriga foton du fångat! Här har just björkarna slagit ut, så vi ligger lite efter, men det brukar å andra sidan explodera här. Önskar dig en fin start på veckan1 Kram!

Lise-Lotte sa...

Ser mysigt ut på bilderna.

Villa Carl Larsson sa...

Så vackra bilder och vad härligt det lät med en liten promenad. Tog också en liten en i går men jag vill ut och motionera nu. Idag regnar det.. men jag hoppas på bättre väder snart igen så man får vara ute :)

Kram Josefin

2BarnsMamman sa...

Visst är det underbart vackert med allt som blommar nu! Hoppas ryggen blir bättre fort fort!

Speja sa...

Vilka fina våriga bilder, synd bara att du ska ha ont i ryggen. Har du förresten bytt stil på bloggnamnet? Jättefint!

CharmKatti sa...

När du skriver så där så funderar man ju lite över hur man själv bor och hur man uppfattar det. Jag vet att andra tycker att vi bor "på landet", det är lungt och skönt, rådjur, fåglar, getingar och fästingar:-)
Men man blir hemmablind!
Förstår dig så väl när du skriver att du finner lugnet hos dina svärisar. Så kan jag känna när jag kommer hem efter en dag i stan (stockholm) tex. Så skönt att få komma hem och andas.

Kramar
katti

♥ Fyra årstider sa...

Vad härligt de verkar ha..jag sitter på jobbet och väntar på gratis massage..det är lyx i vardagen mot en trött rygg.
Kram Lotta