torsdag 14 maj 2009

Planteringsparty


Klicka på bilderna så blir dom större

Nu har Elin och jag haft ett litet planteringsparty.
Vi började med lite fika. Kaffe för mig och saft och gifflar till henne.
Elin plockar gärna blommor.... ur krukorna!

Sen satte vi igång och planterade våra frön som ska bli slingerkrasse. Fröna låg i blöt i två dygn istället för ett, jag hoppas inte det gör något..

Persiljan åkte oxå ner i en kruka, jag har ju ingen pallkrage än... ;)

Tack för era tips om var jag kan få tag på en!

Bloggen är ett säkert, snabbt och bra sätt att få reda på saker och information ;)

Regnet och det dåliga vädret har inte kommit än. Precis när vi hade fikat och skulle börja plantera så började det droppa lite men det försvann lika fort. Molnigt och grått har det varit men sen kommer solen igen! Härligt.

Nu ska jag göra middag och sen ska jag, Ingela och Maria träffas i lokalen här i området och göra lite födelsedagskort.
Vi får väl se om dom går att visa upp. Om jag kommer ihåg något av kursen jag gick =)

Vill du vara med och fira 10 000 besökare med mig? Jag lottar ut väggordet Carpe Diem här

Kram

13 kommentarer:

Jessica sa...

Kikar in för att säga hej!
Har varit lite dålig på att uppdatera mig i bloggvärlden denna veckan :-)

Mysigt med planteringsparty :)

KRAM!
//Jessica

hemma hos lilla mej sa...

Vad mysigt har ni haft plantreingspart.Ja hon är mogen lilla Elin efter som det hela tiden ska vara party party.Ja det är gulligt.Ha en skön kväll kramiz ~~~~~RITA~~~~~.

Marie//Tekla Maräng sa...

Planterings party låter helt underbart att ha, vilken härlig idé.
Ser att du också har blivit kär i Herr Pall Krage. dom är helt toppen att odla i.
Kram:)

Cissi sa...

Åh vad mysigt med ett planteringsparty! Det måste ha varit uppskattat. :)

Hoppas att du får en trevlig kväll! Kramar Cissi

CharmKatti sa...

Vad härligt att få komma iväg och vara lite krativ ihop med glada kompisar.
Och det blev party idag med:-)
Vad ska ni ha för party imorrn tro?

Kram

Mamma Russin sa...

haha, planterings party.. det lät roligt.. hade gärna kommit..
ni hade även kunna ha kommit på vårat kalas vi haft här idag.. :)

soffie sa...

kikar in hos dej å din fina blogg,hittade hit via utlandsmamman,
må gott

Sara Mårtensson sa...

Hej Ingela!
Vad härligt att ni partar och festar dagen lång!! :-) Gillar dina inlägg så mycket. Men.. jag vill se mera av Elins dagens outfit!! Då hon fixat allt själv! :-) Hon är ju så söt den tjejen!
Min man brukar bygga palkragar åt mig.. väldigt lätt och enkelt då maken håller i hammaren ;-)
Ha en fin kväll!
Kram Sara

Frida sa...

Underbara bilder!! Hoppas att du får många kort gjorda mellan allt prat & skratt...
Kram<3

Hemmalycka sa...

Vilken härlig stund du och Elin fick idag. Hoppas kvällen blir kul.
Det var precis så jag kände med VV, jag hann aldrig gå på mötena.
Kram Åsa

Tess sa...

Vad mysigt det låter! :)
Önskar jag hade mer tid för sånt.
Kram T

Jessica sa...

Mysigt med planteringsparty!
Såg att du efterlyste pallkragar, det finns på Plantagen och Bauhaus! Marsch i väg och köp :)
Kram
Jessica

Therese sa...

Underbart inlägg och passande ny header ;-) UNDERBART! :-)