torsdag 14 maj 2009

Drömmen om en pallkrage ;)


Nu har jag läst hos Therese som har Lurans blogg
hur hon har fått tag i pallkragar och odlar och grejar i dom.
DET skulle ju jag oxå ha.. det hade varit perfekt ;)
Någon som bor i närheten och har ett par över?

Där skulle jag kunna ha en liten örtgård..

Idag ska det tydligen bli dåligt väder.. Elin är på dagis och då känns det helt ok med dåligt väder.. När hon kommer hem ska vi ju ha planteringsparty och det kan man ha även om det regnar lite.

Jag ska passa på att ta det så lugnt som möjligt medans Gustav sover. Det här festandet här hemma tär lite på mig *skrattar*

Hoppas ni får en skön dag!
Vill du vara med och fira 10 000 besökare med mig? Jag lottar ut väggordet Carpe Diem här

Kram

14 kommentarer:

Hemmalycka sa...

Hej hej
Fiffigt det där med pallkragar, tyvärr har jag inga till dig.
Hoppas planteringspartyt går bra idag.
Kram Åsa

CharmKatti sa...

Jag har några över...men jag bor ju inte direkt i närheten...
Hör med nån som du känner som kankse jobbar på nåt lager eller liknande. Det är ju jäkligt fånigt att köpa nya, men går det inte på annat sätt så har väll granngården tror jag.
Lycka till!

Mamma Russin sa...

det är fiffigt med sånna kragar.. perfekt att ha en örtagård i ..:) hoppas du får tag på ett par, hör på någon industri..
kramis

*Wojtan* sa...

God morgon

Det är superfint med pallkragar att plantera i. Tyvärr glömde jag av mina dessa planer och skickade nyligen alla kragar i retur som vi har på jobbet. Sitter nu själv och väntar på att det ska komma mer varor....
Får vi in så hojtar jag till, jag bor ju relativ nära dig.
Ska in till jobbet nu och ta hand om leverans, får hoppas de kommit i pallkragar!
Kram

Vicky sa...

Vilken bra idé. Skulle bli jättefint! Hoppas ni får ett roligt planteringsparty i em nu - och inte allt för mycket regn :) Kram

Louise sa...

Har faktiskt inte en enda pallkrage att dela med mig av ;-), men hoppas du kan ragga upp ett par på annat håll!

Ja vädret är ju lite halvtrist :-(

Jag längtar efter helg. Känner inte alls för att jobba...

CharmKatti sa...

Vad gulligt att du frågar. Jag och Marie (miafias.blogspot.com) åker ner tillsammans. Hon har sina föräldrar i göteborg så vi bor där fredag till lördag och sen tar vi oss nog till Billdal utan problem. Jag litar på att Marie hittar:-)

Jag fick tågbiljetterna härom dagen, vi åker ner tidigt, tidigt fredag morgon och hem måndag eftermiddag. 4 dagar hemifrån!!

Det ska bli så kul att ses!!!

Kramar i massor!

Livet på Citronodlingen sa...

Party nu igen? Ni bara festar och festar... ;o)

malin sa...

Odal(Lantmännen) brukar sälja pallkragar att odla i. Dottern och jag har en därifrån.

Kram Ma

Therese sa...

Ser att även du är på jakt efter ett vänsterprassel ;-) Hi,hi. Jag riktigt längtartills jag får sätta ner alla mina kryddor, så lite och så sticka ner mina grymt vackra odlingspinnar i gammal rostigt järn och emalj *suckar och drömmer* Attans att vi inte fått någon riktig värme än här uppe. Och så synd att du bor så långt borta, annars hade vi ju kunnnat skvallra pallkrage och fika ;-) Kram

HUSnrNIO sa...

Hoppas du får tag i några pallkragar. Trevlig torsdag!

Villa Carl Larsson sa...

Jag vet att mamma och pappa har sånna där och de är superbra!! Perfekt för örter, lök, morötter och massa annat :)

Kram Josefin

Frida sa...

Jag är ingen planeringsmännsika, men pallkragarna var lite häftiga faktiskt. Hoppas att du finner några åt dig själv. Ha så mysigt på ert miljonte party hihi!
Kramar<3

Nettan sa...

Hihi...tack för ditt inlägg, var ju tvungen & ringa sambon & kolla om han ärligt kan " sno " några på jobbet....=0).
Vill ju odla på höjden, mycke enklare för mig som reumatiker är ;0)

Hoppas du får/hittar några du med !

Kram Nettan