torsdag 30 april 2009

Dagens outfit


Made by Elin!

Det här med dagens outfit är ju ett populärt inslag i bloggar. Så här ser det ut hemma hos oss på morgonen ;) Det här med dagens outfit kommer inte att vara ett stående inslag, jag lovar!*skrattar* Morgonen går mest åt till att hitta en rimlig försklaring till varför vi inte väljer det Elin redan har satt på sig ;) Idag hade jag tur för dom ska springa ett lopp runt dagis och då kan man inte ha kjol ;D

Hon var rätt så rolig när hon gick upp och skulle ha kläder... Ungefär så här lät det;

-Mamma, jag måste ha lite färg förstår du.

Lite?? var min första tanke... Hon var nöjd kan jag lova ;D Nu har hon springkläder på sig i varje fall men jag fick lova att det gick bra att byta tillbaka när hon kom hem!

Imorse när jag vaknade kunde jag inte förstå hur jag skulle kunna sitta på ett tåg i fem timmar men med lite piller, frukost och en dusch så ska det nog gå.

Ni tycker väl jag är halvt galen som åker fast jag är rätt så dålig men till saken hör att jag får nog mer vila där än hemma. Det låter kanske konstigt men jag ska åka till mina allra närmaste vänner där man bara kan vara, ligga i soffan och peta i naveln om man skulle vilja. Jag hade nog inte åkt någon annanstans i det här tillståndet, inte ens hem till mamma.

Sen hoppas jag förstås att jag ska piggna till någon gång under helgen så att vi kan göra lite roliga saker oxå, det får tiden utvisa helt enkelt.

Det som är lite surt är att jag kanske inte kan träffa det senaste tillskottet i kompisgänget. Vincent 2 mån :( Fast jag kan ju inte riskera att smitta han... Jag hade bara sett fram emot att äntligen få se han live, vi har ju pratat via Skype jag och Vincent ;)

Nu ska jag sätta fart och försöka packa för eventuella upptåg eller en helg nedbäddad i soffan..


Vill du vara med och fira med mig? Jag lottar ut väggordet Carpe Diem här


Önskar Er en trevlig helg!

17 kommentarer:

Hemmalycka sa...

Hihi, hon är för go Elin. En liten dam med egen vilja, kan hon brås på mor sin måntro? Den åldern är ju ändå väldigt härlig trots deras egna envisa viljor. Hoppas resan blir trevlig, bara du har med piller så ska det nog gå. Jag traskade ju runt på Franska Rivieran med en ask tabletter i näven :-)))
Trevlig Valborg
Kram
Åsa

hemma hos lilla mej sa...

vad mysiga dom är dom små barnen.Hoppas att du får en trevlig resa,ta bara med piller.Ha en skön valborg 1maj och helg.Kramiz~~~~~RITA~~~~~.

Villa Carl Larsson sa...

Hahaha jag kan höra den lilla rösten som säger att hon vill ha lite färg. Sååå söt! Det är roligt när de vill kombinera själva även om det kan se ut hur som helst. Det är så hos alla barn har jag märkt. KAN SJÄLV :)

KRAM Josefin

Mamma Russin sa...

haha, klart hon ska ha lite färg!!! sötnosen..
ha en toppen dag och valborg... kramar..

Angelica sa...

Åhh, vad jag är glad att mina små fortfarande "lyder" mamma på klädfronten ;D Men när det kommer, kommer det säkert bli kaos, tre starka viljor!!!

Jag hoppas, hoppas att resan går bra och att du får en mysig valborg med dina vänner och Ingela, imorgon är det VÅR på riktigt!!!

Största kramen

Angelica

plingan sa...

Jag tycker det var en fantastisk outfit! Vilken färgexplosion!
Å säkert tycker hon att det var urtjusigt :)
Ha en fin valborg!

Lilla Rummet sa...

Ja, barn är för härliga, och dessutom vet de vad de vill. (kan bli för mycket ibland).
Ha en skön Valborg.
Kram Britt

Frida sa...

Förstår vad du menar, ibland kan åka bort betyda väldigt mycket för en... som i ditt fall VILA!!
Hoppas att du får en kanon helg med tjejerna.
Haha, känner igen klädfrågan, med tre små tjejer blir det en del pyssel & starka viljor när det kommer till vad man ska & inte ska ha på sig.
Varma kramar<3
Krya på dig!

Livet på Citronodlingen sa...

Klart att man vill bestämma själv :o) Och när man då tar favorittröjan tillsammans med favoritbyxorna är det inte alltid det i vuxnas ögon passar så bra ihop ;o) Jag känner en mamma som nästan fick lite skäll på dagis för att hon lät dottern bestämma kläder själv... Fast flickan tyckte så klart hon var finast i världen.. :o)
Hoppas basiluskerna överger dig så att du orkar ha lite skoj i helgen!

Marie//Tekla Maräng sa...

Elin är ju för härlig, mera färg! Toppen.
Hoppas att du får en härlig helg, fast du har pillerburken med dig. Nu ska jag läsa ikapp mig här hos dig.
Kram:)

Lise-Lotte sa...

Här vill inte barnen klä på sig alls ibland.

Hem och Lycka sa...

Hihi, sötnosen där!

Ja, hoppas du blir bättre och kan njuta av helgen. Ha en trevlig resa!

kram

malin sa...

Joo,min lilla jänta e ju 14! Så om man känner igen det dä,men nu för tiden fixar ju hon det där ättre än en annan.;)
Hoppas du får jääätte gosigt, mysigt och kul i helgen!

krama Ma

Tess sa...

Vilken lite goding!
Hoppas du får det riktigt bra nu och en mysig valborg.
Kramar

Jessica sa...

Kikar in för att önska dig en super mysig helg och Valborg!

Hoppas att du piggar på dig så att du hinner hitta på lite skoj oxå!

((KRAMAR))

Anonym sa...

Känner igen tjejagerandet när det handlar om kläder! Dottern är likadan...
Hoppas att du fått en bra valborgs! Kram Anna

Jenny sa...

Vilken jätte fin bild :) Ha nu en riktigt fin 1:a maj! Kram Jenny