tisdag 17 februari 2009

Kaos innan ordning

Igår började vi sortera lite i förrådet. Idag när Johan jobbade kom orkanen (jag) och gick igenom.. Lätt kaos rådde när Johan kom hem =) Tur att han tycker det är avkopplande att städa... Jag har varit duktig och tagit några före bilder. Fast dom visar jag nog ihop med efterbilderna så ni inte tror att jag är från vettet. Men dom kommer visas till min mans stora förundran... Han förstår inte att man vill visa upp sin oordning. Jag kan ju i för sig hålla med honom men det är ju så det är! Dessutom så är det ju lite svårt att föreställa sig vad vi har gjort om man inte såg hur det såg ut innan... Det roligaste hade kanske varit under arbetet bilder... för det är lite rörigt än.

Ikväll ska vi flytta garderober och sängen tror jag (hoppas det i varje fall)
För att göra klart barnens rum så måste jag en sväng till Ikea. Elin ska nämligen få en bänkskiva (till kök) med ben lagom hög till hennes små stolar. På ena sidan ska vi måla en spis och sen sätta fast lådor under. Målet är att få bort lite möbler/grejer från hennes rum. Bänkskivan sitter ju efter väggen och då kan Gustav ta det lilla bordet och spisen. Blir lite rörigt kanske när jag ska försöka förklara utan bilder... Bättre att jag visar sen!

Imorgon ska jag åka till Ullared. Alldeles själv. Jag ska lämna barnen hos farmor och farfar och sen ska jag göra en lite utflykt. Jag hoppas att jag hittar lite födelsedagspresenter till barnen, framför allt till Elin, hon vill så gärna ha ett Pippihus och det var väldigt mycket billigare där, speciellt om man ska ha tillbehören oxå. Tur att det inte är så långt att åka.. Sen har jag hört att kalassaker ska vara billigt där så jag får ju ta och titta på det oxå när jag ändå är där!

Vill du vara med och tävla om ett armband från Lica-Creative? Det kan du göra här

Kram

14 kommentarer:

Hemmalycka sa...

Grattis till vinsten! Klart vi vill se oordningen, så vi kan lugna oss med att ni är som alla oss andra med lite kaos i vissa rum.
Skämt åsido ska det bli kul att se förvandlingen.
Kram Åsa

Sjabbig men chic sa...

Det är ju jättekul med före- och efterbilder!
Och vad roligt att åka till Ullared, där har jag aldrig varit.

Kram Lisa

Therese sa...

Men ooooså spännande, man blir så himmla nyfiken på ert projekt, så skynda,skynda att assistera mannen så ni blir färdiga och vi får se bilder!

Ullared lät inte helt fel, själv har jag aldrig varit där, men har förstått att man kan göra riktiga fynd, så även där hoppas jag du delar med dig av lite bilder? *hoppas* Skulle vara kul att se pippihuset på plats...

Ha en kanontrevlig dag i morgon, och lycka till med flyttandet av möbler ikväll!

Kramar i flyttkaoser till er!

Hem och Lycka sa...

Vad skönt att åka till Ullared ensam! Det borde jag också göra nån gång framigenom.

Vad skönt att ha en man som tycker det är avkopplande att städa, kan du låna ut honom ibland hihi?

kram

Anonym sa...

Ullared... det känns mycket avlägset faktiskt... När man bor här uppe i norr...
Kaos finns även hos mig. Det finns nog hos de flesta "normala" människor emellanåt!
Önskar dig en trevlig kväll! kram Anna

Widénskan sa...

Grattis till vinsten!
Jag skall till Ullared på Fredag utan barn , de skall också vara hos farmor och farfar skall bli helt underbart och sedan skall jag på afterwork med en väninna på eftermiddagen . Afterwork har jag inte vart på fem år.. hur gör man?!
*skratt*
Tack för award och utmaning, skall ta mig an utmaningen i morgon. Mysigt att vara tillbaka och läsa här hos dig.
Ha en underbar kväll!
KRAM

Vero sa...

Åh, skulle gärna följa med dig till Ullared. =) Skulle behöva något skoj att sätta på mig på fredag när vi ska ut. Men jag får nog rota i garderoben, kanske finns något längst in.

Vad kul att tävlingen går bra. Kul, kul. Ska titta in på tävlingen lite tänkte jag.

Ha en fin kväll!

Anonym sa...

Det låter ju helt fantastiskt med en man som tycker det är avkopplande att städa :) Sådana växer ju inte på träd!

Villa Carl Larsson sa...

Vad roligt att få åka till Ullared. Det hade jag med gärna gjort, och en sväng till IKEA måste jag också.

Hoppas du får en riktigt bra shoppingtur.

Kram Josefin

Sara Mårtensson sa...

Hej!
Du ska veta att jag hade dig i bakhuvudet då jag gjorde "Kyla.." inlägget. Tänkte att ni som inte får uppleva vintern hemma kan ju få göra det i min blogg ;-)

Visst är det härligt att rensa i röran! Jag håller på som mest i källaren.. men så kul tycker jag inte att det är..
Kram Kram

♥ Fyra årstider sa...

Ullared låter toppen..så långt bara för mig.
Kram Lotta

Marie//Tekla Maräng sa...

Jodå visas lite före och efter bilder, alla har vi väl kaos med jämna mellanrum läs ofta. Det är så roligt att se förvandlingen.
Ullared låter spännande och mycket folk har visserligen aldrig varit där, men skulle gärna åka dit med någon likasinad någon gång

Nä i år verkar det inte bli mycket böcker för min del, lite ont om pengar. Men jag går nog dit och nosar lite, fast inte mitt i natten detta år.

Kram Marie

Vicky sa...

"Efterbilder" blir ju alltid såå mycket intressantare om de även föregås av "förebilder". Eller hur!

Lycka till med shoppingturen imorgon - hoppas du hittar massor. Det är kul att handla när det är billigt :)

MiaMaria sa...

Hej!

Tack för titten...

Skönt att få städa lite...kul med lite före och efterbilder...i kaoset.

Hoppas att du har haft det bra i Ullared!
MiaMaria