onsdag 18 februari 2009

Fyndat och ändrat lite

Jag är helnöjd med min Ullaredtur, tyvärr har jag inga bilder idag. Jag har gömt alla påsar för Elin. Vilken tur att jag åkte i varje fall. Jag fick tag på Pippihuset och alla tillbehören. Det är ju små förpackningar med dom olika figurerna, 5 olika förpackningar är det. Jag betalade ungefär 560 kr för alltihop! Här hemma hade jag fått betala 950 kr för allt. Nu kanske ni förstår att jag är nöjd! =) Sen har jag såklart hittat en massa annat oxå. Jag hittade en vårjacka till mig och en massa kalassaker (muggar, tallrikar och sånt).

På vägen hem ringde Johan och sa att han mådde inget vidare och satt i soffan och frös. Jag tyckte så synd om honom. Gissa vad? Han ljög! När jag kom hem hade han flyttat klart allt i sovrummet och flyttat tavellisten och allt! Vilken kille!

I morgon ska jag försöka byta gardiner och göra klart så ni får se före och efter bilder!

Nu skulle man kunna tro att jag mest har suttit nöjd här hemma och väntat på morgondagen... Men det har jag inte!

Badrummet före


Jag fick ett ryck och började tokstäda i badrummet här nere. Jag köpte nämligen ett nytt duschdraperi och badrumsmatta.

Såhär blev det! Lite grönt får det vara ett tag. Jag vill ha ljust nu. Kan man köpa draperi och badrumsmatta för 100 kr så kan jag ju byta ibland.. Tur att jag är rätt barnsligt lagd =) Det är krokodiler och tuppar på draperiet.

Jag har tagit fram min egen smultrontvål från Björk & Berries. Jag har inte velat använda den förrut för jag tycker så mycket om den. Det där går inte riktigt ihop heller. För jag borde ju använda den efterom jag tycker om den... Förr kunde man bara köpa dom i Högbo i butiken eller via nätet så då ville jag inte att den skulle ta slut. Nu kan man ju köpa dom på Åhléns. Nu vore det en skam om den bara låg och dammade.

Nu däremot ska jag sätta mig och vila en stund!


Vill du vara med och tävla om ett armband från Lica-Creative? Det kan du göra här

Kram

12 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker att det blev mycket bra...vårligt... ;) Hoppas du känner att dagen varit till belåtenhet... Sitter här och myser i soffan bakom datorn... Kram Anna

Angelica sa...

Roligt!!! En lyckad shopping, och lillan kommer att bli överlycklig ;D
Precis som det ska vara! Krokodiler *skrattar* jättegulligt!!!

Här är en till som vill ha vårlikt hemma - jag målade öppna spisen rosa idag... Inte hela men en hel del hi, hi!

Ha en myspys- kväll,

många kramar

AngelicaE

CharmKatti sa...

Vad härligt flitig du är!
Och skönt med lite ljus i badrummet, jag gillar det där duschdraperiet. Sen vi gjorde om badrummet så behöver vi inte duschdraperier längre, vilket är lite synd, det finns så många fina!

Widénskan sa...

Åh nu längtar jag ännu mer til lpå Fredag när jag skall ner.. Tjohooo!! Hur var det med folk där då?
fräscht med grönt, jag älskar grönt, det är en sån glafärg och du vilken MAN.. krama om honom ordentligt..
Ha en mysig kväll
KRAMAR

Villa Carl Larsson sa...

Vad roligt att du är nöjd med din shoppingtur :) Och vad fint det blev i badrummet. Tvålen måste lukta underbart gott, smultron mmm :)

Kram Josefin

Ullis/Leva på landet sa...

Så kul att du gjorde så bra fynd i Ullared. Synd att man bor så långt ifrån. Men vilken energi du har och sådan go man som fixar så åt dig. Hade tänkt att fixa hallen på sportlovet men behöver då åka till IKEA och det har vi kanske inte tid för, suck.

Kramar Ullis

segsliten sa...

Vad snyggt det blev! Fast jag tyckte det var fint innan med.
Du verkar ha hunnit med en hel del, och Johan också för den delen. Vilken skojare han är!!! Nu blev du väl orolig att du skulle behöva ställa in kalas och allt!
Kram ☺

Hemmalycka sa...

Kul att du hittade det du ville i Ullared, tänk där har jag aldrig varit. Skojsig man du har :).
Blev jättefint i badrummet.
Tjingeling
Åsa

Nettan sa...

Kul att du fick tag i Pippihuset & alla tillbehör =0).
Pimpat badrumet hann du med oxå, vilken energi du har.

Kul att du gillade min " bräda ".
Var inte svårt alls, man ska bara ta sig tid & göra den.
Du vet, tittade på karbonpappret för Jul, men sen blev det aldrig av, men nu så...

Är ju bra av att använda sig av, om man INTE kan texta snyggt ;0).
*Lägg på k.pappret & sen texten på, som du vil ha.
*Fyll i konturerna ( brukar skriva ut min text i fet stil ), ta bort pappren & fyll i med tuschpenna...

Testa...bara & måla om brädan om det blir fel ;0)

Kram Nettan

Anonym sa...

Ullared är ju fantastiskt, tycker jag. Snygg matta du har där i badrummet!

Therese sa...

Så vårligt och fint det blev i badrumet, jag gjorde också en minimakeover av min toalett häromdagen. Det är ju lyxigt att man kan göra det endast genom byte av handdukar, duschdrapperi och badrumsmatta - det är ju överkommligt plånboksmässigt! :-) Och jag liksom du slog till och la dit min favorit "ögongodis tvål" som jag kännt mig för snål för att använda, men hallå, säger som du tycker man om något ska det ju användas - itne samla damm!

Det ska bli så spännande att se dina före efter bilder av sovrummet.

Ha nu en riktigt fin dag så tittar jag in här senare...

Stor kram!

Mitt vita staket sa...

Hej o Tack..o har du varit till Ullared det är ju så kul...Ja köpte också ett pippi hus när jag va där sist...Vårigt o fint va det i badrummet också...ha en bra dag...Kram Sussie