tisdag 24 februari 2009

Bokrean

Idag tog jag barnen och gick på bokrea på Ica Maxi. Det blev inte så mycket böcker, mest till barnen. Som vanligt med andra ord! Fast jag har någon fix idé, dessa matböcker eller bakböcker... Jag kommer alltid hem med någon. Nu hittade jag ju ett recept i denna bok och då var den ju tvungen att få följa med hem =)
Så eftermiddagen ska ägnas till att baka lite matbröd!

Nyheterna om kungligt bröllop... Kan man bli annat än glad? Jätteroligt tycker jag! Jag kan tänka mig att mamma som bor i Ockelbo jublar =) Hoppas verkligen att uppgifterna stämmer, skapligt anti-klimax annars...

Nu är det dags att baka!

Vill du vara med och tävla om en ljuslykta från Ellis corner så kan du göra det här
eller vill du vara med och tävla om 12 st mingelmärken så kan du göra det här

Kram

5 kommentarer:

CharmKatti sa...

Ja det är alltid kul med bröllop!
Kanske exta kul med kungliga då det blir lite extra glamor över det hela.

Kul med nya kok/bakböcker!
Jag har tyvärr alldeles för många som jag så sällan tittar i...gillar mera att laga efter eget huvud, men använder förstås böcker för lite inspiration. Och just kokböcker kan vara väldigt vackra att titta i tycker jag.

Ha det bäst!

Mamma Linda sa...

Visst är det kul med kok-och bakböcker. kan inte låta bli att bläddra lite varje gång man är på affären *hihi*
Grattis till din fina utmärkelse.
Ha en bra dag och hoppas baket blir bra.
Kram Linda

Angelica sa...

Här är det minsann ingen bokrea;(
ingen sol heller idag! Men har inte missat att det blir Kungligt bröllop!!! Mamma och jag sitter och läser nyheterna, det kommer att bli stort... Det var dags tycker jag!

Hoppas att du får en mysig bakdag, tror att jag kommer att baka tekakor i morgon och frysa in till alla gäster som börjar dyka upp ;D

Stor kram

Angelica

Hemmalycka sa...

Kul att du hittade lite böcker. Tycker det är superkul att de ska gifta sig, han verkar vara en kille med fötterna på jorden :)
Kram Åsa

Therese sa...

Vilka kap du gjort på bokrean! Och hittar du något bra bröd så får du lägga ut receptet till oss andra när du testbakat ;-)

Vad gäller kungabröllopet så är jag ambivalent... kul med pompa och ståt, jag kommer garanterat att följa det på TV och sucka över vackra klänningar osv. Men på mer principiell nivå är jag mer tveksam till kungahuset, detta då jag är en disputerad statsvetare som vurmar för demokrati... och har svårt att förena detta med en statschef som ärver sin titel. Dock gör Victoria ett kanonjobb.

Hoppas bakandet går bra, nu ska jag gå och steka upp lite palt till min karl som just kom hem.

Stor kram!

Therese