måndag 23 februari 2009

Sju sanningar och en utmärkelse

Jag har fått ännu en utmaning, denna gången av Lisa som har bloggen Sjabbig men chic. Hon hade dessutom tokbra sanningar, som alla stämde på mig oxå.. Fast jag får väl hitta på något annat eftersom hon hann före...

Jag har ju svarat på denna åtminstone två gånger förut...Nu börjar sanningarna som jag vill dela med mig av ta slut... ;-) Men här kommer dom:

Imorse när jag skulle ha på mig lite ansiktskräm efter tvätten så hittade jag en lite tub Nivea anti -age Q10, perfekt tänkte jag för jag ser lite sliten ut.... Det visade sig när jag tittade lite närmare att det var handkräm... Lite typiskt mig! Tog ansiktskräm på händerna och hoppas att det jämnar ut sig inne i kroppen på något vis =)

Jag önskar att jag kunde knäppa med fingrarna så blev jag smal

Jag är alltså lat oxå...

Lite dålig karaktär kanske.

Jag ÄR bara tre handskakningar bort från Barack Obama!

Jag funderar fortfarande på vad jag ska bli när jag blir stor =)

När jag var i en studio i LA, då kom delar av Gun´s n Roses (stavning?) ut och hejade lite. Nu kanske ni undrar vad jag gjorde där? Det kan ni gott göra..;-)

Nu börjar väl bilden av mig bli glasklar!





Den här utmärkelsen kommer från Permanent formsvacka. Jag blev väldigt glad och lite rörd! Tack så jättemycket! Jag vet inte riktigt vad jag ska säga... Har jag verkligen något vettigt att komma med här i bloggvärlden... Det är så otroligt roligt att få sån här uppskattning.


Jag vill skicka den vidare till:

Krydda Livet

Tekla maräng

Sessan och prinsessan

duracellmamman

Charmkatti

Hemmalycka

Leva på landet


Vill du vara med och tävla om en ljuslykta från Ellis corner så kan du göra det här

eller vill du vara med och tävla om 12 st mingelmärken så kan du göra det här

Kram

15 kommentarer:

Anonym sa...

Tack Gumman! Så glad jag blir!!

Har fått utmärkelsen några gånger innan, så den lägger jag inte upp igen, men är jätte glad för den ändå!

Med de där 7 sanningarna ska jag klura på tills kvällen, ja när jag har tid med nästa inlägg!

Hojtar till när jag har gjort dem!!

Massor av varma kramar!

CharmKatti sa...

Tack!
Det är ju så kul med all feedback man får, och som om det inte räckte så får jag en fin utmärkelse oxå!
Tack igen!

anna of sweden sa...

Hittade just in här från Angelica E:s blogg.
Tänkte att jag skulle säga hej!

Kul att första besöket hos dig bjuder på en sanningslista. Nu fick jag ju genast en bra
bild av dig! ;)

Hälsningar från Anna i Philadelphia

Jessica sa...

Hej,
men du, dina sanningar gav några frågtecken. Studio i LA och det där med Obama?
Om det inte vore för det där med karaktären skulle jag vara både smalare och tjäna mer pengar :)

Men Ingela, inte har väl snögubben en cigarett ;)

Ha det gott,
Kram
jessica

Ullis/Leva på landet sa...

Grattis till din utmärkelse, och tusen tack för att du skickar den till mig. Såg också att det rullade igen, blir så less, suck. Ska försöka byta bakgrund så får vi se om det blir bättre

Ullis/Leva på landet sa...

Glömde ju önska dig en fortsatt bra dag!
kram Ullis

Therese sa...

Vem önskar inte man kunde knäppa med fingrarna?! Jisses... själv tar jag en nystart idag med min nya livsstil, för jag vill itne ha tillbaka alla de kilon jag kämpat bort de senaste halvåret.

Och vilka spännande sanningar, man får lust att fråga ut dig över en flaska vin *fniss*

Hoppas du får en fin kväll!

Kram,
Therese

Hemmalycka sa...

Men tack snälla Ingela, vad gullig du är. Hoppas du får en fin kväll.
Kram Åsa

Sara Mårtensson sa...

Kul att läsa om dig! :-)
Jag har lämnat en lite längre kommentar längre ner.. nu ska jag tävla lite hos dig.. :-D

Kram Sara

Therese sa...

Hi, hi jag skrev lite kryptiskt då det rör sig om ett jobb. Jag har ett kanonjobb men det är 25 mil enkel väg från där jag bor nu, och det går inte att förena med mitt liv som fru och småbarnsmamma, således har jag ett nytt jobb på G, men det är bara 80% och med mycket, mycket sämre lön. Men det skulle vara perfekt nu när man har en liten, och pengar är inte allt. Livsglädje och arbetsglädje är viktigare! Men då inget är påskrivet ännu ville jag inte skriva så mycket då jag inte vet hur många av mina nuvarande och blivande kollegor som läser min blogg...

Det är nästan skrämmande när man ser på besöksstatistiken, hur kan så många dagligen dags vara intresserad av det man plitar ner - jag är fortfarande förundrad... Smickrande, men samtidigt en känsla av skräckblandad förtjusning - känner du igen dig? :-)

Och mammabloggalan känns jätte, jätte lockande men samtidigt skulle jag nog vara rätt bortkommen där. Känner mig allt för liten i bloggvärlden för att få förtroende nog att anmäla mig Så du får vara mina ögon och öron där och rapportera - låter så spännande (var inne hos sessan och prinsessan och tjuvläste programmet...)

Ni kommer att få det så skoj!

Stor kram till dig!

Sjabbig men chic sa...

men det där var ju inte schysst Ingela! Nu kommer jag inte kunna sova. Jag kommer fundera och älta med Uffe. Vad menar hon? Tre handskakningar bort från Barack Obama? När jag var i en studio? När, var, hur, varför?
har du prövat det där med att knäppa med fingrarna då?
Hemorojdsalva på hela kroppen kanske? Eller så är du fin precis som du är och kan i lugn och ro invänta idealvikten. Kanske kommer den, kanske inte, kanske är du helt perfekt!

Kram Lisa

Marie//Tekla Maräng sa...

Hej Vad konstigt jag tittar in här igen och ser att en kommentar till dig fattas som jag skickade någon gång vid 16-17-tiden.
Men jag tar det igen.
Tack snälla vän jag blir så glad enda in i hjärteroten och jag säger som dig har jag verkligen givit något från min blogg.
Kram Marie:)

Anonym sa...

Kom in på din sida för du har anmält dig till mammabloggalan och det har jag med. Känner ingen så jag kollar lite vilka som kommer.
Vi kommer få en toppengala tror jag.

Viveka i Bläckhornet sa...

så kul att få läsa mer om en bloggare jag gillar :)
Och tvålen doftade ljuvligt som sagt. Ska spara lite på den innan jag lyxar på och använder den.

Kramar Viveka

Sessan ☆ Prinsessan sa...

Pussigull & tusen tack söta ;D