torsdag 29 januari 2009

Jag blev lite sugen på pannkaka

Blev lite småhungrig fram på eftermiddagen så jag gjorde ett litet snack! *skrattar* Jag skojar bara, men jag har stått och stekt pannkakor en stund på eftermiddagen men jag har inte satt i mig dom! Vi ska frysa in dom och ha med till Sälen, bra att ha utflyktsmat och mellanmål. Vad skulle vi annars ha dom till? Allt handlar ju om Sälen just nu! Man får vad glad om man får något att äta tiden som är kvar här hemma..

När man ser det på det här viset förstår man ju varför det kallas Pancake rocks på Nya Zeeland, Det här har inget med mina förberedelser till Sälen att göra men har ni möjlighet (tid och pengar och allt det där) så åk till Nya Zeeland, ett fantastiskt land som har allt! Det kanske få bli ett annat inlägg.. Se det som en parentes till mina pannkakor som är det viktiga här ;-)


Vad hittar två trollungar på när mamma steker pannkaka för brinnande livet då? Dom var ju glada i varje fall =)

På förmiddagen var Elin och jag tillbaka till köpcentrumet. Vi gick i affärer och handlade en del grejer som vi ska ha med oss till fjälls. Gick och åt lunch och hade det riktigt mysigt. Så efter den förmiddagen/lunchen och pannkakseftermiddagen för att sen fortsätta till att packa, ni läste rätt, jag har packat lite =) så är jag ganska trött måste jag säga.. Nu blir det till att ta det lite lugnt. Jag hade hoppats umgås lite med min man, men han informerade just att han behöver kolla upp lite jobbsaker... Jag får väl bloggsurfa lite då =)

Vill du vara med i utlottningen av en smultrontvål från Björk & Berries? Det kan du vara här

Kram

26 kommentarer:

Anonym sa...

Det ser verkligen ut som äkta pannkaka eller plättar som vi säger här uppe i norr. Hoppas du får en trevlig kväll! varma kramar Anna

Anonym sa...

Ja pannkakor är verkligen toppen utflyktsmat.....det blir nog toppen!
kram

Mamma Linda sa...

Åhh, vad duktig du är. Det är såååå tråkigt att göra pannkakor tycker jag. Men det är ju så gott :-b
Kram Linda

Hemmalycka sa...

Såg väldigt goda ut pannkakorna, nu blev jag hungrig igen. Skönt att du packat lite iaf.
Kram Åsa

Angelica sa...

Hej!

Nu gör du så där igen... Pannkakor!

Nu måste jag genast skicka iväg älsklingen att köpa ägg och glass, han kommer inte bli glad på dig *skrattar*

Underbar bild på de små liven... Exakt som här hemma!!!

Hoppas att det smakar riktigt smaskigt!

Kramar

AngelicaE

Villa Carl Larsson sa...

Ja mellan plugget och allt försöker jag hinna med målningen. Det tar ju inte så lång tid egentligen så när det torkar gör jag annat :) Tack för rara ord också *L*

Vad härligt att få åka till Sälen. Mår ni bättre nu då? Underbart i så fall. Fina bilder på de små också. Vilka sötingar.

Kram kram

Sjabbig men chic sa...

Vad är det trollungarna har på golvet? Är det en pannkaka?
Nya Zeeland skulla jag gärna åka till, det är klart och Botswana och Sydafrika och Kanada och ja överallt!!
Jag tycker absolut att du ska berätta om Nya Zeeland men nu får vi väl se till att få Sälen avklarat först!

Kram Lisa

segsliten sa...

Hoppas du kommer ihåg att ta dem med! Det är ju så lätt att man glömmer, speciellt om man gömt dem i frysen.
Kram till dig och trollisarna!

♥ Fyra årstider sa...

Sälen ..längtar jag med till..men vi åker inte förrän april.
Kram Lotta

Anonym sa...

Så gott!! Helt klart perfekt mellanmål mellan åken!! Vi brukar även ha med oss korv i en termos med kokande vatten. När vi sen tar en liten längre paus på eftermiddagen, är det bara att vispa upp dem, lägga mellan bröd och på med ketchup!! Super smarrigt och varmt :-D

Kramis!!

Mamma-Mu sa...

Men hallåååå!
Vad snygg bloggen har blivit!!!
Tjusigt värre! *ler*

Å jag har precis suttit i soffan å beklagat mej att jag var sååå hungrig å vad ser jag på din blogg???
Pannkaka!!!!! Åhhhh.... Pleeeaaasss....

Hmm... Frysa sa du... Hur blir dom när du har tinat dom??? Styckfryser du pannkakorna eller???
Är det ett vanligt recept?
Oj oj många frågor om pannkaka... *ler*

Ha det bäst i Sälen om vi inte hinenr höras innan... (Låter som om vi pratar med varandra på telefon varje dag... *skrattar*)

Kram Mimmi

Hem och Lycka sa...

Åå pannkakor som är så gott, vad sugen jag blev ;-)

kram

Widénskan sa...

Åhh... skicka hit pannkakorna, det såg verkligen supersmaskigt ut och det gav mig en ide att det passar ju perfa att ta med sig till tjejerna i morgon, planerar en utflykt :-)
Stor kram
Christine

CharmKatti sa...

Vad duktig du är!
Ett helt pannkaksberg!
När jag försöker vara flitig och göra extra många pannkakor så äter alltid in man upp alldeles för många så det blir liksom inga kvar att frysa in. och då brukar jag ändå göra på sådär en 5-6 ägg...

Livet på Citronodlingen sa...

Oj, här fick man skynda sig att scrolla ner så att bilden inte syntes... ;o) Min italienske sambo är GALEN i svenska pannkakor och hade han råkat gå förbi och se den där bilden hade han säkert velat att vi skulle göra pannkakor nu på studs fastän kl är tio i elva på kvällen ;o)

Vero sa...

Jag stod också och brassade en massa pannkakor igår på 1 liter mjölk, men det gick åt till middag. Trodde det skulle finnas nån kvar så barnen kunde ha till frukost idag, men ack så fel jag fick...

Trevlig helg tjejen!

Kramis

Vero sa...

Här var det ju ny header också såg jag nu.

Ha det gott i fjällen nu. Vi hörs kanske på msn som sagt.

Kram

Vicky sa...

Vad fint du gjort. Ny header och allt :)

Jag är på benen idag men 4-åringen är febrig så pannkakor var en bra idé till lunch idag!

Ha det riktigt riktigt bra i Sälen nu. Och lämna alla ev sjukdomar hemma när du packar ;)

Kram kram

Fröken Eko sa...

Vad roligt med semester! *vill också åka*
Lyckades fixa sidan iaf :) Fick en jättebra läk av en annan bloggare med kodnings-exempel så jag lyckades klura ut hur jag skulle göra. Känner mig jättenöjd och datanördig (på ett bra sätt!) nu när jag lyckats koda om sidan så den ser ut som jag vill :D
Ser att du fixat till din sida lite du med, snyggt!

/F

Sara Mårtensson sa...

Mums vad goda pannkakorna såg ut att vara!! Vad mysigt det ska bli för er med en Sälenresa. Hoppas ni får bra väder!

Gullig bild på barnen!

Hoppas ni får en trevlig helg!

Kram Sara

Ulrika - foto - Jonasson sa...

Åh vad härluigt med fjällsenmester! Då jag är uppvuxen i Lappland så har det blitt en hel del resor till fjälltopparna..men sedan jag flyttade till Sundsvall (12år sedan) har jag inte gjort en enda fjällresa =( Så jag är ritigt riktigt avis =)

Kram

Hem och Lycka sa...

Trevlig resa!

kram

♥ cloudberrie ♥ sa...

Fiffigt att göra dem i förväg! Bra tips!

Nya Zeeland, åååå dit vill jag resa! Berätta GÄRNA!!!

KRAM från Eva

Malin sa...

Paaaannkakooor!!!!!! Det är så gott och jag är så himla hungrig=)
Ända sen jag var liten har pannkakor varit en favoriträtt. Gotti gott!

Kram

Lilla huset på prärien sa...

Oj wow, vilket jobba du har lagt ned! Jag älskar pannkakor men tycker att de är ganska så jobbiga att stå och steka! De är säkert redan slut nu eller? :)

Mvh Jenny

Maria Berg sa...

Panncakes rock! Jag har varit där underbart och som du säger ett Land som har allt - utom far och morföräldrar. annars hade jag flyttat dit med mina barn.
Jag jobbade som stugvärd i nationalparker där och firade milleniumskiftet så jag såg solen 12 timmar förre alla andra här hemma. MB