söndag 10 mars 2013

Bakom kulisserna på Ullared!

2013-03-10

I går när vi skulle gå och träffa Boris så fick vi gå in bakom kulisserna på Gekås. Jag kan meddela att det är stort även kulisserna. Skönt när man kan klara av vardagsmotionen när man ändå gör såna här trevlig saker LerDet var imponerande att se alla dessa lagerutrymmen, och då har vi säkert inte ens sett hälften! Det vi såg råkade vi ju bara gå förbi på vår väg till Boris.

Boris var snäll och ställde upp och poserade vant när vi 13 bloggare bad om en bild. Nåja.. 12 st, Nina var inte riktigt lika imponerad som vi andra och bad nog aldrig om någon bild tillsammans med Boris Blinkar

Vi drack kaffe och lyssnade på Boris som berättade lite om Gekås, både lite historia om själva fenomenet Ullared och så lite om sin egen historia men även lite om hur det såg ut nu och hur de har tänkt vid ut- och ombyggnad. Jag måste säga att han satte spiken i kistan ett flertal gånger. Både gällande den nya sportbaren, boendet och Ullared som ett utflyktsmål. Det var en massa saker som jag kände igen mig i.. och här sitter jag och tycker att det inte finns någon som mig. I verkligheten är jag precis som alla andra Blinkar

Vi fick presenterat lite siffror för oss och det som imponerade mest är nog att under högsäsong så handlas det så mycket att varuhuset skulle hinna tömmas tre gånger per vecka om det inte fylldes på. TRE gånger. Varuhuset är lika stort som sex stycken fullstora fotbollsplaner. Det är mycket grejer det!

Det är också så att 63 % av besökarna är kvinnor, 36 % är män och 1 % vet inte (??). Vårt sällskap bestod av 100 % kvinnor i varje fall Ler

Kramkalas

1 kommentar:

JaanaM. sa...

Va roligt ni haft det!!