söndag 16 september 2012

På plats och bagagestrul

Barnens första flygresa gick som en dans. Över förväntan. Jag trodde jag skulle gå igenom böna, ignorera och hota faserna men det behövdes inte :)


Resan för oss började dock med ett litet huvudbry (som vanligt med familjen tajkon).
När vi kommer till Landvetter och ska ta ut bagaget ur bagageluckan så har väskorna kilat fast. De rör sig inte en millimeter. Både jag och Johan sliter rätt hårt för att få ut dessa. Jag funderar till slut på att gå och köpa nya men kommer på att det är ju inte heller någon ide eftersom vi kan ju inte öppna dem.
Till slut sliter vi itu bilbarnstolarna och fäller baksätet och försöker trycka ena väskan bakåt. Det går inte heller.
Vid det här laget börjar vi bli lätt förtvivlade.. Till slut så får Johan sparka in ena väskan och den åker bakåt. Precis när han står där med benet i bagageluckan så kommer det såklart ett gammalt par och parkerar bredvid oss. Tajkon!

Vi är på plats och vi har det bra :) mer bilder kommer!

Kramkalas

2 kommentarer:

Ewa (mamma till 6 döttrar) sa...

Hihihih förlåt att jag skratta för det är banne mig INTE kul när man är mitt uppe i eländet :)

Kram

Johanna sa...

Skönt flygresan gick bra!

Incidenten med resväskorna lät inte allt för kul även om jag fnissar lite åt synen jag skapar! :)