söndag 3 juni 2012

Alla hjälper till–fast på lite olika vis!

 

045

Dagens utomhusprojekt för mig var att piffa till lite i rabatten nedanför köksfönstret. Den platsen ingår i var uppfräschning av framsidan. Så här såg det alltså ut innan.. några stackars lavendelbuskar på rad med ojämnt avstånd. Sånt kan jag gå och störa mig fördärvad på. Dom hade ju i varje fall kunnat ha jämn avstånd mellan sig Blinkar

2012-06-035

Alla har hjälp till, fast på lite olika vis. Gustav och nallarna har mest tittat på och vattnat. Johan lägger sten. Ja, inte där stenläggarna har lagt utan mer runt kanterna. Elin har hjälp till att plantera och så sopade hon sen. Nu ser man ju bara en massa gröna små växter i landet men jag hoppas att det tar sig och blir fint i slutändan. Lavendeln grävde jag upp och planterade om med rätt avstånd och så fyllde vi på med lite kantlobelia och tagetes. Hela framsidan får ni se när vi är klar med stenarna. Snart!

Jag har en del att göra framför datorn ikväll men jag måste erkänna att gårdagen och det faktum att jag var uppe före sex i morse börjar ta ut sin rätt. Jag har mycket smågrus i ögonen nu. Risken att jag somnar innan barnen är ganska stor!

Jag hoppas att ni haft en härlig helg!

Kramkalas

5 kommentarer:

Ewa (mamma till 6 döttrar) sa...

Tack för igår :) Vilket underbart event och underbart att få träffa så många underbara bloggare :)
Fint blomland :) Jag älskar tagetes och bara jag kommer hem från Bulgarien så ska jag starta upp lite planteringar här hemma :)

Kram och jag hoppas vi ses igen :)

maria sa...

Vad sött när han sitter där med alla nallar :)
Nej, jag har aldrig slutat. Har bara tagit lite paus då och då...
Brukar kolla in här men är dålig på att kommentera :)
kram

madelein - mamma till sex sa...

Tack detsamma! trevligt att träffas!

Fröken Isakson sa...

Mysigt med lite trädgårdsarbete tillsammans :) .kram kram Linda

✫Familjen Bus✫ sa...

Hej!

Mysigt med lite trädgårdspyssel :)
Tack så himla mkt! Saknar dock min jag hade innan denna. Hm, är kanske inte helt nöjd med designen som jag annars brukar vara ;)

Kram kram och lycka till med skovalet! hihi