söndag 3 juni 2012

Jag bjöd på efterrätt från Almondy

2012-06-03 Almondy

Idag ringde jag och bjöd in svärföräldrarna på lite lunch. Det blev sill, lax, räkröra och potatis. Somrigt och gott!

Jag passade på att ta fram en av mina moussetårtor från Almondy. Jag fick dom för ett tag sen och vi har inte haft något besök eller tillfälle att bjuda på dom. Ibland får man helt enkelt skaffa sig tillfälle Blinkar Moussetårtorna är en nyhet och jag kan verkligen rekommendera dom. Bra att ha i frysen ifall man får oväntat, eller väntat, besök. Det bästa var att det “smakade” inte fryst tårta. Idag provade vi chokladmoussen så då kan man ju räkna ut själv att det ligger en strawberry white och en lemon curd kvar i frysen. Kom gärna och hälsa på Blinkar Innan vi flyttade till Kungsbacka så bodde vi i Torslanda ganska nära Almondys faktiskt.

Vi blev alla mätta och belåtna, eller rättare sagt jag hamnade i matkoma efter tårtan. Lite för god för att jag skulle avstå. Nu har jag fått jobba bort koman och jag känner att jag måste ut och fortsätta. Mina gröna fingrar ska få visa vad dom går för.

Kramkalas

4 kommentarer:

susmar64 sa...

Almondys produkter brukar alltid vara goda. Den med lemoncurd låter helt oemotståndig:)

Evelina "Evsi" Hellström sa...

Jätte kul att träffa dig igår!
Mums, de där tårtorna såg farligt goda ut.. när kan jag komma? ;-)
kram

Hanna sa...

åh jösses så gott det ser ut!! :P skicka mig adressen så kommer jag bums, haha!! ^^

tack för igår, vilken kanondag! =)

kram kram

Fröken M sa...

Åh, det samma - det var super kul att ses och jag hoppas det inte dröjer allt för länge till nästa gång :)
KRAM