söndag 13 maj 2012

Blir lite orolig..


Gustav han är ett riktigt litet busfrö och jag skulle gärna vilja kika in i hans huvud och få veta hur han kommer på allting.

Idag blev jag dock lite orolig när han kom in och först hade en utläggning om hur han var rädd för myror och sen frågade om han kunde få elda upp myrorna.
"Öhh, nej det kan vi inte göra."
"Ja, men kan jag få elda upp gräset då?"
"Nej, vi kan inte elda gräset heller."
Sen försvann han och när han kom tillbaka så hade han letat upp en utelyckta och tyckte att vi kunde göra fint med att tända ett ljus.
Nu gick jag inte på den denna gången och tur var väl det för annars hade vi nog haft en liten eld på baksidan. Skam den som ger sig eller hur man nu brukar säga ;)

Liiite orolig blir man ju!

Min helg i övrigt har inte alls blivit som planerad, men är ganska bra ändå. Jag grämer mig för vad jag har missat men har också fått mig en liten tankeställare om vad som är viktigast i livet. Familjen och hälsan måste gå först, alltid.

Hoppas att ni har det toppen!

Kramkalas

2 kommentarer:

Fiffiga Systrar sa...

Eldsvådor är ju kanske inte så läckert så här på söndagen! ;)/ Elin och Emelie

Russin sa...

hej hej..
men söta Gustav, en blivande brandman kanske.. ;) och jag håller med visst är hälsa och familj viktigast <3

KRAM