måndag 2 januari 2012

Lite uppskattning!

blogaward1_171042447_thumb

Jag har fått en Award! Det var längesen måste jag erkänna. Jag blev riktigt glad då jag läste detta från Jenny;

Min första award vill jag ge till Ingelalala. Hon är i första hand en av mina närmaste vänner IRL och också den som fick mig att börja blogga. Hon är en fantastisk tjej på massa sätt och hon skriver väldigt öppenhjärtigt, roligt och ärligt om sin vardag med studier, arbete, sin man å sina två barn Elin och Gustav. Förutom detta kan man också hitta många goda recept på både bakverk och mat!

Det var inget dåligt avslut på bloggen för 2011. För även om jag nu för den vidare 2012 så fick jag den 2011 Blinkar Förhoppningsvis så förgyller den starten för några 2012 LerDet finns ju alltid lite regler för såna här grejer och här kommer dom:

1. Klistra in awarden på din blogg

2. Tacka personen som gav dig awarden och länka till bloggen

3. Välj ut fem personer/bloggar som du vill ge awarden till

4. Lita på att dina följare sprider kärleken till andra bloggare

5. Och det viktigaste: Ha roligt och stötta varandra!

Att välja 5 stycken är inte alltid så lätt, det finns nämligen så många men jag ska allt ge det ett försök!

Helena på Citronodlingen får den första awarden. Dels vill jag sprida lite glädje och kärlek till henne så här i början på året, förra året var lite för kämpigt så nu hoppas jag på ändring för henne och hennes familj. Att få följa med på deras resa gör att jag förstår så mycket mer. Det är starkt att dela med sig även när livet är lite tungt.  Helena är dessutom en fantastisk fotograf och jag njuter av att titta på alla bilder i hennes blogg.

Den andra går till Fnulan. En ganska ny bloggbekantskap för mig, men som jag skrev i en kommentar till henne, bättre sent än aldrig Blinkar Det är riktigt roligt att hitta lite nya bloggare att följa och henne måste ni kika in till. Jag får mig allt som oftast ett leende på läpparna när jag läser där.

Mrs Moet får även hon en award. Åsa träffade jag första gången när vi var på mammablogg gala 2009. En riktigt trevlig tjej som vet sitt värde och inspirerar till att det mesta går bara man har bestämt sig och har lite jävla anamma i sig. Det är lätt att drömma sig bort när man läser om familjens resor, speciellt till Thailand. Det får väl bli en liten varning Blinkar

♥ Nästa tjej, har bloggen Sockenvägens söta, här hittar man tips, pyssel blandat med härliga anekdoter från familjelivet. Jag har följt bloggen länge men vi har aldrig träffats IRL, det här är en sån här tjej som jag tycker att jag känner lite fast jag egentligen inte alls gör det. Hon är en av alla som jag refererar till som “en bloggkompis sa” Haha, jag är inte så tokig som jag låter... Helt klart värd att läsas!

♥ Sist men absolut inte minst vill jag ge AngelicaE en award. Denna sprudlande tjej som bor på Mallorca. Behöver jag lite energi så läser jag gärna här. Här får man hänga med på shopping, marknader och en hel del mat som grillas. Även här pysslas och målas det en del LerEn härlig blogg som man blir glad av!

Jag hoppas att jag har spridit lite glädje till Er så här i början av året. Att få lite uppskattning är aldrig fel enligt min mening. Jag vill tacka Er allihopa för att ni förgyller mina dagar och delar med Er av erat. Tack än en gång till Jenny, jag blev jätteglad!

Tack till Er!

Kramkalas

5 kommentarer:

Mi´s nya liv och det jag redan levt sa...

Hejsan Ingela !

Tack för Dina rara ord hos mig.

Stort Jättegrattis till awarden.
Jag förstår mycket väl varför Du fick den.

Ha en fin start på det nya 2012 med Dina goa+fina barn och maken som finns i bakgrunden.

Kram Mi

Therese sa...

God fortsättning!!! Och tack rara du för awarden, du var faktiskt en av de allra första som jag började följa, tro det tom var innan jag själv börjat blogga eller i samma veva...Har liksom sett dina barn växa upp å förknippar er med chokladbollar bara så du vet *fniss* OCh en sak är säker, jag hoppas verkligen få träffa dig mfl på en bloggträff i framtiden! KRAM

Livet på Citronodlingen sa...

Tack sötaste Ingela! Jag är glad att vi hittade varandra en gång för ungefär 2 evigheter sen eller så :o)

Mrs MOet sa...

Hej

Vilken fin motivering jag fick. Det gjorde min dag!
Tusen tack kära vän.

Kram åsa

Fnulan sa...

Men tack snälla vad söt du är!!!! Tusen tack!!! Ska se när jag hinner fixa till det där!!!
Massa kram!