lördag 26 november 2011

Känner ett lugn

002

Det börjar så sakta bli färdigt här hemma. Nu kan det få bli 1:a advent. Jag ser fram emot att få komma ner imorgon bitti med barnen och tända ljus och ha mysfrukost. Däremot så hittar jag inte en del småsaker som jag brukar pynta adventsstaken med.. det kommer väl fram med tiden antar jag.

 

Igår bakade hela familjen lussekatter och mandelsnurror, helt underbart gott. Jag har precis ställt in en Apelsin- och pepparkaks cheescake i kylen. Det receptet hittar ni här. Även pepparkakshuset som jag lovade Elin förra året är färdigt, eller.. nästan i varje fall. Vi ska ju pynta trädgården Blinkar Sen kommer bildbevis även på det.

 

Johan är borta och kommer hem imorgon, lagom tills hans familj kommer hit på lite adventsfika. Det har blivit lite av en tradition att ha det hemma hos oss och jag måste säga att jag ser fram emot det. Jag älskar den här tiden på året. Det är skönt att komma ner och det lyser och är fint lite varstans. Känner mig oerhört lugn och tillfreds måste jag säga.

 

Ha en fin kväll!

 

Kramkalas

3 kommentarer:

Bernike sa...

Härligt Ingela, verkligen härligt att se dig här igen. Speciellt eftersom jag sagt ifrån Fb ett tag. Du var saknad.

Jag känner oxå lugnet trots den stressiga tid som kommer. Mysigt med vår svenska advents-tradition med ljus kontra mörker och värme kontra kyla. :)

Kram till dig och din fina familj. <3

Mamma Russin sa...

Hej gumman

Ser att vi har lika adventsstake i år. .:) Såå fin, köpte min igår, hihi..

Kram på dig och hoppas du har en fin advent.. <3

Agnieszka-2barnsmorsan sa...

Gud vilken mysig adventsljusstake ni har:)